وزیر خارجه عربستان در نشست اضطراری اتحادیه عرب مدعی شد که عربستان مقابل سیاستهای تهاجمی ایران دست بسته نخواهد نشست!
کد خبر: ۵۲۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ 21 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ وزیر خارجه عربستان سعودی امروز در نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره گفت: قبول شرکت در این نشست فوری، حاکی از این است که کشورهای شرکت‌کننده از خطری که اقدامات ایران برای امنیت و ثبات منطقه دارد، آگاه هستند.

وی در ادامه مدعی شد: موشک بالستیکی که به ریاض شلیک شد، نشانگر حملات مکرر ایرانی‌ها به پادشاهی سعودی است و تاکنون شاهد شلیک هشتاد موشک بالستیک دارای هویت ایرانی از سوی عاملان ایران یعنی حوثی‌ها به سمت خود بوده‌ایم.

الجبیر مدعی شد: سکوت در برابر این حملات وحشیانه عوامل منطقه‌ای ایران، به نفع امنیت هیچ یک از پایتخت‌های عربی نیست. امروز از همه شما می‌خواهم که صادقانه و ثابت‌قدم در کنار مردم و کشورهایمان بایستیم و در مسیر پاسخ به اقدامات ایران، به اصول و منشور اتحادیه و قواعد بین‌الملل پایبند بمانیم!

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه مدعی شد: عربستان در برابر دخالت ها و تهدیدهای ایران دست بسته نخواهد نشست و برای دفاع از امنیت ملی و مردم خود، درنگ نخواهد کرد!

عادل الجبیر در ادامه ادعا کرد که از دخالت های ایران در کشورهای عربی شدیداً احساس خطر می کنیم.

وی مدعی شد: ما باید وظایف میهنی خود را بر عهده بگیریم و امنیت و ثبات کشورهایمان را در برابر سیاست تهاجمی ایران، حفظ کنیم.

نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه عرب در بیانیه ای که دیکته شده عربستان سعودی بود ایران را متهم به دخالت و ناامنی در منطقه کرد.
 
 
//مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار