حضور پنج تن از ائمه جمعه فعلی و سابق قم، جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور، تقدیر از اقدام های قاطع نیروی انتطامی قم، درخواست برای بازگشت آیت الله استادی برای ایراد سخنرانی پیش از خطبه ها در نماز جمعه و اقامه عزاداری سالروز ارتحال پیامبر(ص) از جمله حاشیه ها و جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.
کد خبر: ۵۲۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱ 18 November 2017
به گزارش تابناک قم، در نماز جمعه امروز قم که با اقامه آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم در مصلای قدس این شهر برگزار شد، آیت الله محسن اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه، سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم، قشرهای مختلف مردم و شخصیت هایی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.

حضور پنج تن از ائمه جمعه فعلی و سابق قم شامل آیات ابراهیم امینی، رضا استادی، علیرضا اعرافی، سید محمد سعیدی و سید هاشم حسینی بوشهری از جمله جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.

آیت الله رضا استادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و امام جمعه موقت سابق قم پس از سال ها برای نخستین بار در سخنرانی های پیش از خطبه نماز جمعه قم با موضوع سالروز ارتحال پیامبر(ص) به ایراد سخنرانی پرداخت که این حضور و سخنرانی با استقبال نمازگزاران جمعه قم مواجه شد. 

مجری مصلا نیز پس از سخنرانی آیت الله استادی اعلام کرد: نمازگزاران جمعه قم از آیت الله استادی برای استمرار حضور در نماز جمعه برای ایراد سخنرانی دعوت کرده اند.

** ذکر مصیبت و عزاداری سالروز ارتحال پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) توسط مداح اهل بیت(ع) و نیز مرثیه خوانی آیت الله حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه از دیگر جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.

** هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) قم نیز در ورودی مصلای قدس با برپایی چادر و صندوق هایی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی به زلزله زدگان غرب کشور کرده بودند.
همچنین در حاشیه این نماز جمعه کمک 34 میلیون ریالی نمازگزاران مسجد چهارمردان قم برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور تحویل امام جمعه قم شد.

** همچنین آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم از فرمانده انتظامی قم و اقدام های دلیرانه و قاطع پلیس این استان در برخورد با برخی از جرائم مهم طی روزهای گذشته تقدیر کرد.

نوجوان 13 ساله قمی که صبح روز یکشنبه 20 آبان ماه ربوده و به استان سیستان و بلوچستان انتقال داده شده بود با اقدام قاطع و سریع پلیس قم روز چهارشنبه هفته جاری آزاد شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار