کد خبر: ۵۲۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۱ 17 November 2017
تابناک / 4 کوهنورد گیلانی برای نخستین بار در تاریخ کوهنوردی گیلان موفق به فتح قله‌های هیمالیا در سال 2017 شدند که افتخاری بزرگ برای جامعه ورزش گیلان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سال 2017 اوج درخشش کوهنوردان گیلانی در قاره کهن بود، تا پیش از سال 2017 تنها آرمان حدادی از گیلان موفق به فتح هیمالیا شد اما 2017 آغاز درخشش کوهنوردان گیلانی بود.

ابتدا تیم دونفره کاوه اسدی و پویار رفیعی به سرپرستی کاوه اسدی موفق به فتح قله کورژنوسکایا با ارتفاع ٧١٠٥ متر در کشور تاجیکستان شدند، سعید خاشاکی دیگر کوهنورد گیلانی است که در این سال توانست قله خانتانگری قزاقستان با ارتفاع ۷۰۱۰ متر را فتح کند. پیش از این آرمان حدادی برای پنجمین بار موفق به فتح هیمالیا شد. وی در سال 2017 توانست قله برودپیک پاکستان با ارتفاع ٨٠٤٨ متر را فتح کند.

به بهانه درخشش کوهنوردان گیلانی در سال 2017، عصر چهارشنبه و در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و با حضور وحید زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی ایران و دکتر مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با حضور اعضای مجمع از سراسر استان، قهرمانان، مربیان، داوران و پیشکسوتان کوهنوردی به آرمان حداد مدال برنز جهانی و همچنین کاوه اسدی، پویار رفیعی و سعید خاشاکی مدال برنز آسیایی تقدیم شد.

گفتنی است تا پیش از سال 2017 در رشته کوهنوردی برای صعود به ارتفاعات، مدالی به کوهنوردان تعلق نمی‌گرفت لیکن چند صباحی است که توسط وزارت ورزش به ازای صعود به ارتفاع‌های مختلف، مدال‌های آسیایی و جهانی تعلق می‌گیرد، سیستمی که به نظر می‌رسد چندان صحیح نباشد. چه‌بسا اینکه صعود به قله‌هایی با ارتفاع 7000 متری ممکن است دشوارتر از قله‌هایی با ارتفاع 8000 متر و یا بالاتر باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار