کد خبر: ۵۲۴۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۸ 14 November 2017
تابناک / معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود در واکنش به واردت میوه به کشور گفت: واردات میوه نداریم و تنها چند تعاونی در استان گیلان و مازندران و تعاون نیوزلندی تحت عنوان شرکت خارجی برای توسعه بازار کیوی تفاهم نامه ای منعقد شده اما به هیچ عنوان بحث واردات کیوی تا به امروز مطرح نبوده است.

علی اکبر مهرفرد معاون امور بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی محصولات پروتیینی و صنایع وابسته درجمع خبرنگاران اظهار کرد: در هفت ماهه نخست سال، یک میلیون تن برنج وارد کشور شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به دلیل کنترل واردات غیر رسمی 40 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در ماه های آتی، از طریق کنترل قیمت برنج در بازار داخل و حمایت از تولید بحث واردات را کنترل و پایش خواهیم کرد.

مهرفرد با بیان اینکه اکنون در فصل ممنوعیت واردات برنج به سر می بریم گفت: البته در این زمینه آسیب های متعددی نظیر اختلاط برنج داخلی و خارجی توسط افراد سودجو وجود دارد که این امر ضربه مهلکی به تولید داخل وارد می کند.

معاون امور بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه آمار دقیقی از محموله های قاچاق ندارم تصریح کرد: در کالاهای مختلف محموله هایی توسط ارگان های ذیربط ثبت و ضبط شده است.
 واردات کیوی رد شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگر سخنان خود در واکنش به واردت میوه به کشور گفت: واردات میوه نداریم و تنها چند تعاونی در استان گیلان و مازندران و تعاون نیوزلندی تحت عنوان شرکت خارجی برای توسعه بازار کیوی تفاهم نامه ای منعقد شده اما به هیچ عنوان بحث واردات کیوی تا به امروز مطرح نبوده است.
توسعه صادرات سیب در دستور کار قرار گرفت

وی با اشاره به وضعیت مناسب تولید سیب درختی در سال جاری افزود: بر این اساس سازمان تعاون روستایی از یک ماه گذشته خرید تضمینی سیب درجه 3 با قیمت 350 تا 360 تومان برای کنسانتره آغاز کرده است.

مهر فرد در واکنش به مباحثی مبنی بر کاهش 80 درصدی صادرات سیب در چند ماه نخست سال گفت: سال گذشته سال ناآور سیب بود و از آنجا که ذخایری در سردخانه ها وجود نداشت صادرت این محصول در چند ماه نخست سال با کاهش مواجه شد.

مهرفرد ادامه داد: برای حمایت از صادرات سیب، امسال به واردکنندگان موز تسهیلات ارزان قیمت و مشوق های صادراتی اعطا می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع بسته بندی تصریح کرد: بسته بندی، یکی از موارد مهمی است که از ابتدای فرایند تولید محصول برداشت، انتقال و بسته بندی و رعایت موازین بهداشتی باید صورت گیرد.

به گفته وی، اکنون در حوزه بسته بندی میوه و سبزیجات با مشکلاتی روبه رو هستیم که باید جهت کاهش ضایعات اقداماتی صورت گیرد.

این مقام مسوول، با اشاره به اینکه بحث غذا در دنیا بسیار مهم است یادآورشد: با توجه به آنکه جمعیت دنیا رو به گسترش است پیش بینی می شود که تقاضا برای غذا افزایش یابد.

مهرفرد با تأکید بر مساله بهداشت و سلامت غذا اظهار کرد: این مسئله از نظر باقی مانده سموم، آلاینده و آفلاتوکسین ها اهمیت دارد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه مبادله کالا از این پس در دنیا به شکلی نیست که به سادگی محصولی را تهیه و به دنیا صادر کرد اضافه کرد: از ابتدای تولید مسایلی مانند مکان، نحوه و فرایند تولید اهمیت بسزایی دارد.

مهرفرد با اشاره به اینکه تقاضا برای غذا در منطقه رو به افزایش است اذعان کرد: با توجه به شرایط سیاسی و تغییر ذایقه ها این مسئله در اطراف کشور اهمیت بسزایی دارد.
 ضرورت تجارت بین الملل غذای حلال

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اهمیت غذای حلال در تجارت بین الملل گفت: اولین بحث در صنعت فرآورده های گوشتی اعتماد سازی است چرا که بسیاری از مردم  می گویند نمی دانیم در این محصولات چه چیزی استفاده می شود.

به گفته وی، برند های مهم فرآورده های گوشتی باید صادرات گرا باشند و با استانداردهای مورد قبول دنیا خود را تطبیق دهند.

مهرفرد تصریح کرد: دولت باید کار نظارت و سیاست گذاری را انجام دهد و اداره امور را به تشکل ها واگذار کند اما لازمه این امر آن است که تشکل ها توانایی مدیریت امور را داشته باشند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار