کد خبر: ۵۲۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۳ 14 November 2017
تابناک / رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با بیان اینکه استان گیلان با دارا بودن بیشترین بقاع متبرکه در کشور را دارد گفت: خاندان آل بویه نخستین خاندانی بودند که روضه، مرثیه‌خوانی و عزاداری ایام عاشورا را ترویج کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد حسن‌پور ظهر امروز در نشست خبری دومین سوگواره صحنه در رشت با بیان اینکه جای خالی یک سوگواره هنری و مذهبی در استان گیلان احساس می‌شد اظهار داشت: قدم برداشتن در مسیر ترویج قیام امام حسین (ع) قطعاً برکاتی را به‌دنبال دارد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به نقش گیلانیان در احیاء پاسداشت قیام سیدالشهدا (ع) اعلام کرد: خاندان آل بویه نخستین خاندانی بودند که روضه، مرثیه‌خوانی و عزاداری ایام عاشورا را ترویج کردند.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: استان گیلان با دارا بودن بیشترین بقاع متبرکه در کشور و همچنین شهر رشت به‌عنوان یک شهر علوی و فاطمی شایسته است که میزبان چنین جشنواره‌ای باشد.

وی تاکید کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت و مجتمع خاتم الانبیاء (ص) به‌طور کامل در اختیار برگزارکنندگان دومین سوگواره صحنه است و تمام حمایت‌های لازم از آنان صورت می‌گیرد.

سید امیر مصباح معاون معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه این جشنواره پتانسیل ملی شدن را دارد افزود: امیدواریم روزی از تمام کشور برای شرکت در این جشنواره حضور پیدا کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به نقش تعالیم دینی در شکل گیری باورهای هنری ابراز داشت: پیشینیان ما این هنر را داشتند که هزار و 400 سال فرهنگ عزاداری امام حسین (ع) را زنده نگه دارند.

رضا رسولی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که عزاداری سیدالشهدا با هنرهای موسیقی و نمایشی عجین شده است خاطرنشان کرد: لازم است تا جامعه هنری در راستای اجرای مصوبات فرهنگی، شورای شهر رشت را یاری و حمایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار