تابناک / صدیق خطاب به شهرداران لاهیجان و رودبنه، تاکید کرد: در پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی که در قانون نیز آمده است نباید کوتاهی شود، اگر کوتاهی شود در ضد فرهنگی بودن شریک هستید، همه باید کمک کنیم، کارهای فرهنگی فقط به حرف نیست باید حمایت کرد.
کد خبر: ۵۲۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 11 November 2017
تابناک / صدیق خطاب به شهرداران لاهیجان و رودبنه، تاکید کرد: در پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی که در قانون نیز آمده است نباید کوتاهی شود، اگر کوتاهی شود در ضد فرهنگی بودن شریک هستید، همه باید کمک کنیم، کارهای فرهنگی فقط به حرف نیست باید حمایت کرد.

حجت الاسلام مهدی صدیق در خطبه های نماز جمعه این هفته لاهیجان به ادامه مباحث در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و خاطرنشان کرد: همانطور که پیش تر گفتیم امر به معروف سه مرحله دارد، اول الهام قلبی، دوم امر به معروف و نهی از منکر زبانی و سوم نیز امر به معروف عملی است.

وی افزود: اگر کار بدی را برای بار اول از شخصی دیدیم می بایست قلباً ناراحت شویم و برای نشان دادن این ناراحتی باید عبوس شد و اخم کرد، در تذکر زیانی نیز می بایست با مهربانی، با خوش زبانی و با زبان نرم با شخص مورد نظر صحبت کرد چرا که آدم گناه کار مثل بیماری است که به پزشک مراجعه می کند، اگر یک بیمار به پیش پزشکی برود و با لحن تند و بد با او سخن گفته شود فرد بیمار از گفته های آن پزشک ناراحت می شود.

صدیق ادامه داد: فرد گناهکار یک بیمار روحی است، می بایست با او با مهربانی و خوش رفتاری برخورد شود، امر معروف عملی نیز فقط زور و به زندان کردن و اینگونه اقدامات نیست، روایاتی است که هرچه انسان را در فشار و تنگنا قرار دهیم او بدتر خواهد کرد، نباید همیشه با زور برخورد کرد بلکه راه و روش دارد.

امام جمعه لاهیجان تصریح کرد: در بحث حجاب نیز بگیر و ببند خیلی جواب نمی دهد، اما ما نیز نباید بی تفاوت باشیم وظیفه داریم امر به معروف و نهی از منکر کنیم و در صحنه باشیم.

وی با دعوت از نمازگزاران و مردم برای کمک به نیازمندان، عنوان کرد: فقط نمی شود به مردم بگوییم که صبر کنید و با سختی بسازید، گاهی باید دست مردم را گرفت.

حجت الاسلام صدیق در ادامه خطبه های خود با اشاره به در پیش بودن هفته کتابخوانی، اظهار داشت: میزان کتاب خوانی بسیار کم است، امروزه با گسترش تکنولوژی می توان از گوشی های موبایل، تبلت و کتابخوان های الکترونیکی نیز برای مطالعه کتاب ها استفاده کرد که این بسیار ارزشمند است، اما متاسفانه شاید ۹۹ درصد استفاده ها از این تکنولوژی استفاده های غیر کتابی و گاها غیر اخلاقی است.

وی افزود: شاهد این هستیم که در فضای مجازی و تلگرام تهمت ها و برچسب هایی زده می شود و افراد نادانسته این گونه پیام ها را انتقال می دهند و منتشر می کنند، آیا این اشاعه فحشا نیست؟

خطیب جمعه لاهیجان اظهار داشت: فردی برخی مطالب را در یک کانال تلگرامی منتشر می کند و شخصیت ها و بزرگان را تسمخر گرفته و به آن ها القاب ناشایست می دهد، نباید دلمان را به اینگونه چیزها خوش کنیم و توجهی داشته باشیم، باید کتاب بخوانیم، کتاب مذهبی هم اگر نخواندیم کتابی را مطالعه کنیم که عقل و درک را بالا ببرد، در کنار کتاب باید قران بخوانیم.

صدیق خطاب به شهرداران لاهیجان و رودبنه، تاکید کرد: در پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی که در قانون نیز آمده است نباید کوتاهی شود، اگر کوتاهی شود در ضد فرهنگی بودن شریک هستید، همه باید کمک کنیم، کارهای فرهنگی فقط به حرف نیست باید حمایت کرد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم های سوگواری اربعین حسینی در شهرستان لاهیجان، گفت: از همه عزیزانی که در برگزاری این مراسم ها تلاش کردند و همه مردمانی که در این مراسم ها شرکت کردند تشکر می کنم.

امام جمعه لاهیجان افزود: خوشا به حال آنان که با پای پیاده در اربعین حسینی به کربلا رفتند، کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمىی دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید و یک درجه مرتبه‏ اش را بالا مى‏ برد، اینان عاشقان حسین هستند حتی عده ای تمام زندگی خود را گذاشتند تا از زاعرین پذیرایی کنند.

صدیق گفتد: نه آمریکا، نه فرانسه، نه ژاپن و انگلیس و حتی برخی کشورهای مسلمان نوکر آمریکا این حضور ۲۰ میلیونی و بلکه بالاتر مسلمانان را نشان ندادند چرا که از این جمعیت و عشق مسلمانان می ترسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار