کد خبر: ۵۲۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 08 November 2017
تابناک / نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان این که 5 / 1 میلیارد دلار برای حوزه اشتغال روستایی در نظر گرفته شده، بیان کرد: طرح های اشتغال زایی روستایی با ارائه تسهیلات مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات بخش مرکزی شهرستان رشت افزود: علاوه بر تسهیلات هشت درصد، تسهیلات چهار درصد و 2 درصد نیز با تنفس یک ساله و در مواردی یک سال و نیم، برای دهیاری ها در روستاها در نظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به نقش مهم دهیاری ها در روستاها اظهار کرد: دهیاری ها بایستی با توجه به اهمیت طرح های اشتغال زایی، در توسعه و عمران روستاها تلاش کنند.
جعفرزاده با اشاره به اهمیت توجه به روستاها همانند شهرها برای جلوگیری از مهاجرت خاطرنشان کرد: هنوز در برخی روستاها از جمله در بخش مرکزی شهرستان رشت، دانش آموزان با کوچکترین بارندگی برای عبور از پل مسیر مدرسه شان با مشکل مواجه هستند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات مربوط به دفن زباله در سراوان رشت و ورود شیرابه های ناشی از آن در سفره های آب زیرزمینی ، فاضلاب و آب شرب روستایی اظهار کرد: برای رفع همه این مشکلات بایستی تلاش بیشتری انجام گیرد.
وی در ادامه با بیان عقب ماندگی های استان گیلان تصریح کرد: گیلان به ظاهر سرسبز ، در داخل عقب ماندگی های زیادی دارد که در برخی موارد، ما موجب این عقب افتادگی شده ایم.
جعفرزاده از دهیارهای بخش مرکزی شهرستان رشت خواست تا مشکلات مهم مربوط به حوزه کاری شان را شناسایی و اعلام کنند تا با برنامه ریزی، برای رفع آنها اقدام شود.

** در برخی شاخص ها ، پایین تر از میانگین کشوری هستیم
فرماندار شهرستان رشت نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: در برخی شاخص های برخورداری در بخش های مختلف در روستاها بویژه در بخش مرکزی ، از میانگین کشوری پایین تر هستیم.
سیروس شفقی با تاکید بر اینکه بایستی برای ارتقاء این شاخص ها تلاش و همت بیشتری شود، اظهار کرد: دهیاری ها و شوراهای اسلامی در روستاها نقش مهمی در این رابطه دارند.
وی در بخش دیگری از این جلسه با بیان این که گردشگری و کشاورزی محور اصلی توسعه استان گیلان و شهرستان رشت است، تصریح کرد: وجود اراضی ، منابع و عدم محدودیت ها لازمه کشاورزی است که با توجه به جغرافیای گیلان، امکان کشاورزی در برخی روستاها امکان پذیر نیست.
شفقی بیان داشت: وضعیت فرهنگی مردم روستاهای گیلان به ویژه شهرستان رشت با توجه به افزایش سطح تحصیلات ، موجب شده که برخی افراد در روستاها تمایلی به اقتصاد سنتی نداشته باشند، بنابراین ایجاد فرصت های لازم در روستاها ضروری است.
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان گیلان خاطر نشان کرد: میزان ورود گردشگر با امکانات موجود، تناسب ندارد که بایستی به این مهم نیز توجه شود.
محمد اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان نیز در این جسله گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اجرا در بخش مرکزی شهرستان رشت در بخش آسفالت و طرح هادی روستایی ارائه داد.
در این جلسه که با حضور اسماعیل زیارتی نصرآبادی مدیرکل برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی وزارت کشور برگزار شد، هریک از دهیاران و رئیسان شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان رشت به بیان مسائل و مشکلات در حوزه خود از جمله موضوع آسفالت، آب شرب روستایی، فرسودگی شبکه های برق پرداختند.
بخش مرکزی شهرستان رشت، 75 روستا، 61 هزار نفر جمعیت و 18 هزار و 617 خانوار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار