رئیس ستاد زکات شهرستان زرند با اشاره به اینکه عمده مشکلات خانوادگی و اخلاقی در استفاده از شبکه‌های مجازی است گفت: جهل و نادانی منشاء بسیاری از گرفتاری ها و بدبختی‌های انسان است.
کد خبر: ۵۲۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 08 November 2017
حجت‌الاسلام محمدرضا سلطانی شامگاه سه‌شنبه در ویژه برنامه جاماندگان اربعین در سقاخانه حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار کرمان در جمع جوانان هیئتی اظهار‌ داشت: دلایل قیام امام حسین(ع) را به گونه‌های مختلف بیان کردند اما امام صادق(ع) در زیارت اربعین دلیل قیام امام را آگاه‌سازی مردم و از بین بردن جهالت عنوان کردند.

وی با اشاره به اینکه بدترین نوع جهالت، جهالتی است که انسان خود را به جهل و نفهمی بزند با آنکه می‌داند حق چیست گفت: جهالت انسان را به بدبختی و بیراهه برده و نابود می‌کند.

رئیس ستاد زکات شهرستان زرند با بیان اینکه نمونه بارز جهل امروز همین گروه تروریستی داعش است که با جهل خود علیه بشریت و انسانیت جنایت می‌کند افزود: امام حسین(ع) خون خود را بذل کرد تا جهل را از جامعه پاک کند و مردم نسبت به جامعه و دین اسلام آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه هر قیامی خون می‌خواهد و حضرت سیدالشهداء‌(ع) در این را جان خود را فدا کرد گفت: افرادی که در مقابل امام حسین(ع) قرار گرفتند، حق را می‌دانستند اما خود را به جهل زده بودند و حق را نادیده گرفتند.

حجت‌الاسلام سلطانی با بیان اینکه شریح قاضی میداند حق کیست اما حکم قتل امام حسین‌(ع) را داد و این نهایت جهل است خاطر‌نشان کرد: امروز نیز انواع شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی با تحلیل نادرست از اسلام و شبه‌افکنی بیشترین ضربه را به بشریت زده و برای جهالت آنها ایجاد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات خانوادگی و اخلاقی و افزایش طلاق و بی بند‌و‌باری‌ها در استفاده از شبکه‌های مجازی است افزود: معصیت و گناه با عشق به امام حسین‌(ع) یکجا جمع نمی‌شود و باید تکلیف خود را روشن کنیم چرا که این دو با هم سازگاری ندارند.

رئیس ستاد زکات شهرستان زرند با بیان اینکه ما در دنیا برای همه چیز هزینه می‌کنیم اما برای آخرت خود هیچ هزینه‌ای نمی‌کنیم در حالی که هر کاری هزینه خاص خود را دارد تصریح کرد: بچه هیئتی که از امام حسین‌(ع) دم می‌زند نباید به دنبال گناه برود.

وی با اشاره به اینکه احترام به والدین دستور موکد دین است و خدا احترام به آنها را در کنار خود قرار داده است گفت: فرد هیئتی نباید پایش را جلوی پدر و مادر خود دراز کند و یا صدایش را برای آنها بلند کند و اگر این کارها را انجام می‌دهد، بداند که دم زدن از امام حسین(ع) ظاهری است.

سخنران ویژه برنامه جاماندگان اربعین در ده‌زیار با بیان اینکه پرداخت خمس و زکات مال واجب الهی است افزود: امام حسین‌(ع) را دنیاپرستی عده‌ای کشت و بعضی‌ها برای دریافت سه دینار در مقابل امام صف‌آرایی کردند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید خودش را در زیر باران رحمت الهی قرار دهد و پرداخت زکات مال قرار گرفتن زیر باران رحمت الهی است اظهار‌داشت: زکات پسته یک زکات مستحبی است که کشاورزان این منطقه باید از برکت این موضوع استفاده کنند.

حجت‌الاسلام سلطانی با بیان اینکه بسیاری دختر دم بخت وجود دارد که به‌دلیل نداشتن جهیزیه عروسی انها به عقب افتاده است گفت: در جایی که مردم آن زکات مال خود را پرداخت می‌کنند فقر فرار می‌کند و توسعه و آبادانی و نعمت خداوند آنجا را فرا می‌گیرد.

به گزارش تسنیم ویژه برنامه جاماندگان اربعین که به همت هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار برگزار شد با مداحی مداح اهل‌بیت‌(ع) حمید عسکری و عزاداری و سینه‌زنی جوانان هیئتی همراه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار