کد خبر: ۵۲۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ 07 November 2017
تابناک / «بن‌بست شهرداری» بن‌بستی که به نظر می‌رسد قلب رشت را شبیه به باطری نیمه سوزی کرده است که پس از گذشت زمانی نه‌چندان طولانی زمزمه‌های نبود آن به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، 19 ماه از زنگ افتتاح بزرگ‌ترین پروژه کلان‌شهر رشت می‌گذرد. 19 ماهی که 130 روز قبل از آن در پی گذر از فراز و نشیب‌های 16 میلیارد تومانی به امید تبدیل‌شدن شهر به یکی از قطب‌های گردشگری و جذب توریست کلید خورد؛ اما نامی که امروز زمزمه وار در اذهان مزه مزه می‌شود تنها یک جمله است «بن‌بست شهرداری».

بن‌بستی که به نظر می‌رسد قلب رشت را شبیه به باطری نیمه سوزی کرده است که پس از گذشت زمانی نه‌چندان طولانی زمزمه‌های نبود آن به گوش می‌رسد.

وقتی گذری بر آنچه که بعد از افتتاح این پروژه عظیم اتفاق افتاد می‌اندازیم به این نکته‌ مهم و کلیدی دست می‌یابیم که دقیقاً میزان موفقیت این پروژه در برابر چالش‌هایی که به وجود آمده تا چه حدی رضایت شهروندان را فراهم می‌کند؟ کافی است ترازوی رضایتمندی رابین صحبت‌های کاسبان، مغازه‌داران، رانندگان، کارمندان و دانش آموزان برده و با یک تلنگر به‌وضوح این میزان را با چشم ببینیم.

اگر بخواهیم چالش‌هایی چون به معرض فروش گذاشتن عمده مغازه‌های این پیاده‌روی فرهنگی، رکود اقتصادی، مسدود شدن راه مواصلاتی شهر، مسدود شدن شهر در ساعات اوج ترافیک، نرخ بالای حمل‌ونقل، عدم جذب توریست را در یک کفه قرار داده و در مقابل تبدیل‌شدن پیاده‌رو به یک پیست ورزشی دو همگانی  به همراه  چاشنی خرید گه گاه برای خلاصی از زندگی آپارتمان‌نشینی را در کفه دیگر بگذاریم و چشم‌هایمان را روی پارک بزرگ چهار طرفه سنگ‌فرشی که با معدودی از تندیس و سردیس‌های مفهومی نماد کلان‌شهر شده است، ببندیم، کدام کفه سنگین‌تر خواهد بود؟ پیاده‌روی فرهنگی شهرداری رشت، بودن یا نبودن مسئله این است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار