امام جمعه نگار با اشاره به اینکه شهید حججی راه عشق‌بازی با خدا را پیدا کرد گفت: هیئت‌های مذهبی در ترویج و نشر معارف اسلامی نقش بسزایی دارند.
کد خبر: ۵۲۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 07 November 2017
حجت‌الاسلام وحید مهری شامگاه دوشنبه در جلسه هفتگی هیئت کربلا کرمان در مسجد تاریخی گنج در جمع جوانان هیئتی اظهار‌ داشت: هیئت‌های مذهبی بهترین مکان برای ترویج دین‌مداری هستند.

وی با اشاره به اینکه جوانان هیئتی با عشق به اباعبدالله الحسین‌(ع) دارای شور می‌شوند و عزاداری و سینه‌زنی در هیئت‌ها شور حسینی است گفت: معمولا بچه‌های ما قبل از آنکه با مسجد آشنا شوند با هیئت‌ها آشنا می‌شوند و از این طریق به مسجد راه پیدا می‌کنند.

امام جمعه نگار با بیان اینکه در حرکت پیاده‌روی به سمت کربلا یک شور حسینی ایجاد شده است افزود: باید در این مسیر شعور حسینی پیدا کرد و عزاداری برای امام حسین‌(ع) نیز باید با شعور حسینی همراه شود.

وی با اشاره به اینکه شعور حسینی یعنی دین و دلمان با خدا باشد خاطر‌نشان کرد: بعضی‌ها عشق ظاهری به خدا و امام حسین‌(ع) دارند و در باطن آنها اینگونه نیست.

حجت‌الاسلام مهری خطاب به جوانان هیئتی با بیان اینکه چیزی که انسان را بدبخت می‌کند، تکبر و غرور است گفت: خداوند دو کودک را در شیرخوارگی نجات داد که یکی از آنها حضرت موسی و دیگری نمرود بود اما حضرت موسی به پیغمبری رسید و نمرود صفاک روی زمین شد.

وی با اشاره به اینکه دلیل اینکه نمرود به این درجه از شرارت رسید، آن بود که در مقابل خداوند تکبر کرد افزود: کسی که خدا را فراموش کند عاقبتش نمرودی می‌شود و کسی که ادعای نوکری برای امام حسین‌(ع) را می‌کند باید تا آخر عمر نوکر باشد.

امام جمعه نگار با بیان اینکه نوکری در خانه اهل‌بیت‌(ع)‌ برای انسان آقایی و سرافرازی می‌آورد تصریح کرد: یک بچه هیئتی نباید نماز صبحش ترک شود و باید اهل نماز اول وقت باشد.

وی با اشاره به اینکه شهدا به خدا هیچ شکی نداشتند و شهید حججی راه عشق‌بازی با خدا را پیدا کرد گفت: شهید حججی فرزندش را خیلی دوست داشت اما به‌خاطر خدا رفت چون خدا را بیشتر دوست داشت و عشقش به خدا واقعی بود.

به گزارش تسنیم جلسه عزاداری هفتگی هیئت کربلای کرمان در مسجد تاریخی گنج با مداحی مداح اهل‌بیت‌(ع) حمید عسکری و عزاداری و سینه‌زنی جوانان هیئتی همراه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار