ازآغازین ساعات آدینه تا نیمه های شب روز شنبه ، امورات اداری شهرستان در میان شعله های آتش در کمرکش کوه سفید پاراف می شد و دستورات لازمه صادر می شد.
کد خبر: ۵۱۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸ 05 November 2017
ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺯﯾﺮ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺳﺮﯼ ﯾﺎﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ ﺗﺎﺑﻨﺎﮎ ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ ﻭﺑﻮﯾﺮﺍﺣﻤﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻋﯿﻨﺎ ﺩﺭﺝ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﺎﺑﻨﺎﮎ ﮐﻬﮕﯿﻠﻮﯾﻪ ﻭﺑﻮﯾﺮﺍﺣﻤﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﯾﺎ ﺗﮑﺬﯾﺐ ﻧﻤﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﺷﻤﺎ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﻧﻈﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺍﯾﻦ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﯿﺎﻥ نمائید.
پاراف در شراره های آتش
گاهی پاییز با زیبایی های خاص خود ، در اوج هنرنمایی با پالت رنگهای زرد و قرمز و نارنجی و ... چنان مورد بی مهری قرار میگیرد که این فصل دلربا ، خود نیز همگام با قهر جبری طبیعت ، تلخند خشم خود را با آتش پاسخ می دهد .

حدیث تلخ فرجام نامهربانی های بشر در میان زالزالک های وحشی در دامان درختان کهنسال بلوط ، ملودرام غم انگیزی است که حامیان طبیعت را به تامل و امداد فرا می خواند . اواسط روز چهارشنبه دهم آبانماه نود و شش ، ستونی از دود دامنه های رشته کوه سفید را در بر گرفته است کوهی که نامش با همسایه کنار دست خود یعنی کوه سیاه جابجا شده است . زیرا سیاه بختی انگار سرنوشت محتوم کوه سفید است .

همهمه ای شهر را فرا گرفته است . آیا باز هم سهل انگاری چوپانی که زانوان خسته خود را به چای و دیشلمه ای قند میهمان کرده آتش گرفته خود را خاموش نکرده و یا سوداگران زغال بازار سیاه خود را اینجا باز کرده اند . لحظه به لحظه شعله های خشمگین آتش برافروخته تر می شوند. از کیلومتر ها فاصله جدال جهنمی کنده های درخت با دیو آتش دیده می شود . حافظان طبیعت ،کارکنان منابع طبیعی با حداقل امکانات خود عازم می شوند . در یک روز طاقت فرسا تنها با شاخه های خشکیده درختان موفق به مهار آتش می شوند .

صعب العبور بودن منطقه حریق از سویی و فقدان امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی از سوی دیگر حریف کارکنان دلسوز منابع طبیعی نشد . آتش موقتا مهار می شود . اما تنها به فاصله چند ساعت زبانه های آتش پدیدار می شود . فرارسیدن شب و وزش باد امکان هر گونه تحرک و فعالیت را مشکل کرده است .

با فراخوان دکتر کریمی نژاد فرماندار شهرستان، جلسه ای فوق العاده در ساعت ۱۹ شب در فرمانداری تشکیل شد . ماموریت هر کدام از ادارات مشخص گردید . تیم امدادی ده نفره ی استان حوالی ساعت ده شب به منطقه خواهند رسید . در میان پچ پچ اعضای ستاد بحران زمزمه هایی شنیده می شود که آیا دستورات صادره مختص ماست ؟ سپیده دم صبح روز جمعه جواب این ابهام داده شد . نماینده عالی دولت در شهرستان خود فرماندهی تیم اعزامی را برعهده گرفت . در پیشانی تیم امدادی در میان صخره های بی رحم طبیعت ، فرماندار شهرستان دیده می شود . این موضوع دلگرمی تیم امدادی رو صدچندان کرده است .

از آغازین ساعات آدینه تا نیمه های شب روز شنبه ، امورات اداری شهرستان در میان شعله های آتش در کمرکش کوه سفید پاراف می شد و دستورات لازمه صادر می شد. آنچه که گفته شد تنها تلنگری است به مدیرانی که خدمت را تنها در میان تئوریهای مدیریت فردریک تیلور و بلان چارد و مبلمان اداری محل کار خود جستجو می کنند . خدمت در میان مردم و با مردم برای مردم ، باقیات صالحاتی است که توشه آخرت خواهد بود و مایه نیک نامی .


روابط عمومی فرمانداری شهرستان لنده

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
درود بر نگارنده متن
ودرود بر دکتر کریمی نژاد
و عرض خسته نباشید خدمت تمام کسانیکه در این اطفاءحریق حضور داشتند
ودرود خاص بر مردم مونه
ومتاسفم برای روستاییان اطراف کوه سفید که در طول سالیان دورونزدیک از او بهره های فراوان گرفتند. اما نمک نشناسی کردند.
ش غ
|
Netherlands
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
بارک الله به غیرت و مردانگی و شجاعت فرماندار فهیم و سخت کوش و وظیفه شناس شهرستان لنده انصافا جای تقدیر دارد و تقدیر دیگر از همه کارکنان منابع طبیعی انسانهای دلسوز و همیشه آماده که کمر همت بستند و دوشادوش نیروهای مردمی و کوهنوردان مجرب و جوان توانستند طبیعت را ازشعله های اتش نجات دهند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار