کد خبر: ۵۱۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 04 November 2017
تابناک / دکتر مصطفی سالاری‌ در جلسه شورای عشایری استان که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، گفت: عشایر گیلان مزیت و ظرفیت بالایی برای استان محسوب می‌شوند.

وی با تاکید بر بررسی آمار دقیق جمعیت عشایر استان، افزود: آمار دقیق منجر به شناسایی اولویت نیازهای عشایر استان و برنامه‌ریزی‌های صحیح می‌شود.

‌سالاری با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت فرزندان عشایر به خصوص دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم است، ادامه داد: برای ارتقای سواد و ارائه امکانات لازم و سطح تحصیلات این عزیزان باید تلاش‌های مضاعفی صورت گیرد.

استاندار گیلان خاطرنشان‌ کرد: باید در ارائه خدمات و امکانات به گونه‌ای عمل شود که عشایر شکل روستایی به خود نگیرند تا بتوانیم در کنار روستاهای قوی، عشایر توانمند استان حفظ شوند.

وی با بیان اینکه فرمانداران شهرستانها به خصوص فرمانداران شهرستان‌  های عشایرخیز دقت کنند تا مشکلات و اولویت‌های عشایر استان بررسی و رفع شوند، تصریح کرد: عشایر اثربخشی بالایی در تامین تولیدات دامی استان دارند و لازم است برای ارتقای وضعیت اقتصادی خانوارهای عشایری اقدامات لازم انجام شود.

‌سالاری بر تقویت بین روستاها و جمعیت عشایری تاکید و تصریح‌ کرد: در حال حاضر روستاها و عشایر استان پیوند مناسبی دارند و تقویت این پیوند منجر به افزایش تولید و رفاه اقتصادی هر دو قشر می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه بخش گردشگری گیلان از اولویت‌های کاری استان محسوب می‌‌شود، افزود: گردشگری روستایی و عشایر گیلان می‌تواند در تقویت این بخش بسیار موثر باشد.

وی گفت: در صورت تعریف درست شاخص‌ها در بخش‌های مختلف عشایری گیلان، می‌توان شاهد افزایش روزافزون بازدید گردشگران از بخش‌های عشایری گیلان باشیم.

استاندار گیلان، نبود راه دسترسی مناسب و تامین آب شرب را از دغدغه‌های عشایر استان عنوان کرد و گفت: برخی از روستاهای ما نیز برای تامین آب شرب هنوز با مشکل مواجه هستند، که هر چه سریعتر این مشکلات باید پیگیری و رفع شوند.

وی افزود: بنا داریم با گامهای حساب شده وضعیت عشایری گیلان بهبود یابد و بر همه مدیران دستگاهها در مرکز استان و همه شهرستان‌ها لازم است تا به تحقق اهداف نظام در این امر مهم توجه کافی داشته باشند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار