دعوت به حضور در راهپیمایی 13 آبان، حضور زائران اربعین حسینی از سراسر کشور و کشورهای خارجی در موکب مصلای قدس قم، قرائت بیانیه بسیج دانش آموزی برای شرکت با شکوه در راهپیمایی 13 آبان توسط نوجوان بسیجی و نیز حضور شخصیت های برجسته از جمله جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.
کد خبر: ۵۱۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱ 04 November 2017
به گزارش تابناک قم، در نماز جمعه امروز قم که به امامت آیت الله اعرافی امام جمعه موقت قم در مصلای قدس این شهر برگزار شد، آیات احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه موقت قم و تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه، استاندار قم، قشرهای مختلف مردم و شخصیت هایی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.

** همچنین زائرانی از سراسر کشور و کشورهای مختلف جهان که در مسیر حرکت به سمت عراق در موکب مصلای قدس قم اسکان شده بودند در نماز جمعه این هفته قم جلوه ای از اتحاد مسملانان جهان را به نمایش گذاشت.
با توجه به این که استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار دارد به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین، در مصلای قدس قم موکب هایی برای خدمات رسانی به زائران سراسر کشور که از مسیر قم قصد عزیمت به عراق برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین را دارند، کمک های مردمی جمع آوری و کسانی که تمایل به خدمت در این موکب ها را دارند ثبت نام می شود.
از اول تا 25 صفر موکب مصلای قدس در محل این مصلا میزبان زائران اربیعین حسینی می باشد.

** آیت الله اعرافی امام جمعه موقت قم در پایان خطبه دوم نماز جمعه به زبان عربی خطاب به علمای بیروت بر لزوم وحدت میان مسلمانان و نیز توجه به مساله فلسطین به عنوان اولویت اول جهان اسلام تاکید کرد.

** به مناسبت 14 آبان روز فرهنگ عمومی، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم به تشریح اقدام های شورای فرهنگ عمومی پرداخت.

** به مناسبت نام گذاری 13 آبان روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی، جمعی از دانش آموزان بسیجی با لباس فرم نظامی در مصلای قدس قم حضور داشتند.
همچنین به همین مناسبت یکی از دانش آموزان بسیجی از پشت تریبون نماز جمعه اطلاعیه بسیج دانش آموی استان قم در ضرورت و دعوت همه مردم انقلابی قم در راهپیمایی 13 آبان امسال را قرائت کرد. در این اطلاعیه آمده است: سازمان بسیج دانش آموزی ضمن دعوت از نسل جوان و آگاه برای حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان، نمایش سازش ناپذیری خود با استکبار را بار دیگر به جهان نشان می دهند.
این اطلاعیه حاکیست: دانش آموزان ایران اسلامی به تاسی از شهدا و رهبر خود امام خامنه ای، در برابر نظام سلطه ایستاده و آمده است در صورت تکلیف، تومار یزیدیان را در هم بپیچد.

** همچنین به مناسبت در پیش بودن راهپیمایی دشمن شکن 13 آبان اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم توسط مجری مصلا قرائت شد. در این اطلاعیه ضمن دعوت همه قشرهای جامعه به ویژه جوانان، نوجوانان، دانشجویان و دانش آموزان در این راهپیمایی آمده است: استکبار ستیزی وظیفه دینی همگان و یکی از بارزترین ویژگی ها و آرمان های غیر قابل تغییر نظام اسلامی است که عمل به این تکلیف ملی و انقلابی با ایستادگی و مقاومت در برابر خوی استکباری نظام سلطه و نفی سلطه گری ادامه دارد.
این اطلاعیه حاکیست: با حضور منسجم مردم شریف و همیشه در صحنه قم مقدس در این راهپیمایی بار دیگر پاسخ کوبنده ای به این یاوه سرایی ها خواهیم داد و با خلق حماسه ای دیگر و تجلی غیرت انقلابی و طنین شعار کوبنده مرگ بر آمریکا سرخواهیم داد. 
راهپیمایی 13 آبان در قم همزمان با سراسر کشور در ساعت 9:30 روز 13 آبان برگزار می شود. محل آغاز راهپیمایی در قم میدان روح الله اعلام شده است.
یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی، یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای رژِم پهلوی به شهادت رسیدند و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است. 
رژیم پهلوی در 13 آبان 1357، جمعی از دانش ‌آموزان تهرانی که در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند را به گلوله بست که بر اثر این جنایت، 56تن از دانش آموزان کشته و صدها تن زخمی شدند. در 13 آبان 1358 یعنی تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.

** ذکر مصیبت و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان توسط مداح اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های نماز جمعه این هفته قم بود.

** همچنین در حاشیه نماز جمعه این هفته قم، نشان خادمی زائران اربعین حسینی توسط آیت الله اعرافی امام جمعه موقت قم به فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم اهدا شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار