وقتی اولین گلش در داربی را زد که شک و شبهه وجود داشت هنوز سنش قانونی شده یا نه.
کد خبر: ۵۱۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳ 01 November 2017
به گزارش تابناک : اکثر بازیکنانی که چنین شرایطی را تجربه می‌کنند خیلی سخت خودشان را دوباره پیدا می‌کنند و اسیر حاشیه‌ می‌شوند. اما علی علی‌پور در ۲۱سالگی با پرسپولیس یک قرارداد ۵ساله دارد. تنها بازیکن تاریخ داربی‌هاست که دوبار تک‌گل سه امتیازی به ثمر رسانده و از سوی AFC به‌عنوان یکی از بازیکنان جوان و آینده‌دار فوتبال آسیا معرفی شده است. آن روزی که طارمی از خیریت در محرومیتش صحبت می‌کرد متوجه این موضوع نبودیم که از چه حرف می‌زند. اما حالا انگار باید به این پیشگویی طارمی آفرین گفت. او الماس نتراشیده پرسپولیس را با محرومیتش تراش زد. باعث شد فرصت بازی بیشتری داشته باشد و ما با چهره دیگری از این پسر روبه‌رو شویم.

بچه قائم‌شهری پرسپولیس آناتومی بدنی فوق‌العاده‌ای دارد. قوی‌هیکل و سرعتی که در کورس‌های تن‌به‌تن با مدافعان قوی حریف کم نمی‌آورد. مهم‌تر از همه اینکه اهل لابی‌بازی با رسانه‌ها نیست. وقتی بازی نمی‌کند سایت‌ها و روزنامه‌ها در حمایت از او تیتر نمی‌زنند و خودش هم اعتراضی نمی‌کند. مانند بعضی استعدادهای تازه‌ سر از تخم درآورده‌ای نیست که پرمخاطب‌ترین رسانه‌های کشور یک دریبلشان در تمرینات را با تعریف و تمجید منتشر می‌کنند و همین موضوع که اینقدر فوتبالی به پیشرفتش ادامه می‌دهد یکی از کلیدهای موفقیت این پسر است.

علی‌پور در ۱۵بازی آخر خود برای پرسپولیس در تمامی رقابت‌ها، ۹گل و ۵پاس گل ثبت کرده است؛ آماری بسیار درخشان. او یک‌بارهم برای تیمش پنالتی کسب کرده که خودش آنرا تبدیل به گل کرد. علی‌پور در فصل اول حضورش در پرسپولیس ودر ۱۵بازی نیم فصل دوم ۲گل زد، او در ۳۰بازی لیگ پانزدهم ۶ گل برای سرخپوشان زد و در ۳۰بازی لیگ سال گذشته تنها ۴ گل به ثمر رسانده بود. اما حالا می‌بینیم که فیکس‌بودن چه تأثیری روی روند یک بازیکن می‌تواند داشته باشد. او در ۴تورنمنت مختلف این فصل برای پرسپولیس گل‌زنی کرده است. نکته جالب اینجاست که در حضور مهدی طارمی هم علی‌پور یکی از بازیکنان اصلی بود و منشا بازی‌ها را از روی نیمکت آغاز می‌کرد. برخلاف تصورات که گمان می‌شد بعد از محرومیت طارمی، منشا مهاجم اول ارتش سرخ می‌شود، شاهد این مساله هستیم که علی‌پور منشا را زیر سایه خودش قرار داده و بهترین بازیکن این روزهای پرسپولیس است.

وبسایت ورزش سه در تعریف از علی‌پور نوشته: «علی علی‌پور امروز متفاوت‌ترین مهاجم فوتبال ایران است. مهاجمی با سرعت و قدرت بدنی بسیار بالا که نشان داده توانایی عبور از هر مدافعی در سطح فوتبال آسیا را دارد. او در بازی با الاهلی و الهلال این را نشان داد که اگر به خوبی تغذیه شود می‌تواند با سرعت فوق‌العاده‌اش هر مدافعی را جا بگذارد. در دربی هشتاد و پنج او در نقشی که در فصل جدید از سوی برانکو به او محول شده، بازی کرد و توانست تک گل بازی را بسازد و خودش نیز بزند. علی علیپور خواص و ویژگی‌های متفاوتی نسبت به تمامی مهاجمان طراز اول امروز فوتبال ایران دارد. او یک مهاجم با سرعت ویرانگر و قدرت بدنی فوق‌العاده بالا است. او نه مثل سردار آزمون مهاجم متخصص هجده‌قدم است و نه مثل طارمی متکی بر توپ‌گیری و تکنیک، بلکه او مهاجمی با سرعت و قدرت بدنی ویرانگر و متخصص نفوذ و عبور از لایه‌های دفاعی است. نگاهی به گل پرسپولیس برابر استقلال نشان می‌دهد که او چه ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای در بازی‌اش دارد. این گل، یک گل متناسب با خصوصیات علیپور است. پاس توی عمق غافلگیرانه منشا، استارت قدرتی علیپور به دنبال توپ و عبور از مدافع سرعتی و جوانی به نام روزبه چشمی باعث شد تا او در یک چشم به‌هم‌زدن به دروازه استقلال نزدیک شود. او می‌توانست شبیه گلی که به الاهلی زد را در این بازی هم به ثمر برساند، اما چشمی با خطا او را متوقف کرد. علیپور با مهاجمان آماده حال حاضر فوتبال ایران و کسانی مثل سردار آزمون، طارمی، قوچان‌نژاد، کریم انصاری‌فرد و حتی علیرضا جهانبخش کاملا تفاوت دارد. او قدرت سرزنی بالایی دارد که در کنار قدرت بدنی‌اش توانسته مهاجمی کاملا متفاوت از او بسازد.»

نکته اینجاست که اگر درخشش علی‌پور ادامه‌دار باشد کی‌روش او را با خودش به جام‌جهانی می‌برد؟ در لیست‌های اخیر کی‌روش دیده‌ایم که اگر بازیکنان متفاوت‌تر از آنچه تاکنون ازشان دیده‌ایم، ظاهر شوند مورد پسند سرمربی تیم ملی قرار می‌گیرند. دعوت از فرشید اسماعیلی و حسین حسینی نشان می‌دهد که هر بازیکنی می‌تواند امید داشته باشد که به تیم ملی برسد. قضیه علی‌پور با احمدزاده و مسلمان که کی‌روش کلا اعتقادی بهشان ندارد متفاوت است. او تاکنون در سطح بهترین مهاجمان ایران نبوده است. اما حالا این فرصت را دارد. او چهره جدید خودش را نشان داده است. امروز او نه‌تنها جای خالی طارمی در پرسپولیس را پر کرده که مهاجم بوشهری باید جایگاهش در تیم ملی را هم در خطر ببیند. ادامه‌دار بودن این فرم علی‌پور می‌تواند او را برای رسیدن به روسیه امیدوار کند. ضمن اینکه اگر برای روسیه انتخاب نشود، جام ملت‌های ۲۰۱۹ هم هست و او تازه آن موقع ۲۳ساله شده است. پس جای نگرانی وجود ندارد و علی‌پور باید با اعتمادبه‌نفس بالا به راهش ادامه بدهد.






منبع : فرتاک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار