کد خبر: ۵۱۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ 01 November 2017

تابناک اردبیل- چشم انداز اردبیل نوشت: با این که اغلب وعده های دولت آقای حسن روحانی در حوزه های مختلف و منجمله در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی، فضای کسب و کار و معیشت تاکنون تحقق عینی نیافته اما آنچه به شرح ذیل خواهد آمد، باید پذیرفت که حداقل در چینش و انتصاب برخی استانداران و از جمله استاندار جدید اردبیل، چهره های اصولگرا و البته نه به معنا و مفهوم مصطلح و رایج آن در ادبیات سیاسی کشور در بدنه مدیریت اجرایی وارد و شعارهای اعتدالی دولت محقق شده است.

نگارنده فارغ از مباحث سیاسی، تلاش می کند تا در این مختصر و صرفاً به استناد آمار و اطلاعات موجود و تحرکات جریانات سیاسی در استان، ابعاد و زوایای این رخداد میمون و مبارک را در پهنه سیاسی کشور و استان اردبیل بررسی و تحلیل و قضاوت آن را به مخاطبان فهیم واگذارد.

در فعالیت های تشکیلاتی اکبر بهنامجو که متعاقب تصویب و تائید هیئت وزیران بایستی او را استاندار اردبیل بنامیم، به جز عضویت در انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، هیچ گونه سوابق سیاسی دیگری موجود نیست و لذاست که گرایش های فکری و سیاسی او را می توان به اعتبار تصدی مناصب مدیریتی و منجمله پست معاون عمرانی استانداری اردبیل در دوران حاکمیت دولت اصلاحات(۱۳۷۸ الی ۱۳۸۵)دریافت.

مرور سوابق یک دهه اخیر بهنامجو هم بیانگر این است که او هر چند در این مدت از مناصب حاکمیتی به دور بوده است اما در شرکت های به اصطلاح خصوصی و غیردولتی و فارغ از دیدگاههای سیاسی حاکم بر مجموعه های اقتصادی و فرهنگی، دارای مسئولیت هایی بوده که از این منظر نیز چه بسا بتوان گفت که چندان روی دیدگاههای فکری و منش سیاسی او حساسیتی وجود نداشته است.

به جرات می توان گفت که استقبال زودهنگام و هفته ها پیش بخشی از جریان اصولگرا در استان اردبیل و از جمله رسانه های اصولگرا و مهم تر از آن نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از گزینه پیشنهادی مجمع نمایندگان استان به وزارت کشور آن هم در دولتی با گرایش سیاسی اصلاح طلبانه و مخالف با اصولگرایی در ادوار مختلف پدیده ای کم سابقه بوده و نویدبخش آینده ای درخشان از همکاری برای توسعه استان است.

اما در آن سو البته جریان اصلاح طلب و گروههای منتسب به دولت در استان حتی به اندازه یک دهم ظرفیت رسانه ای خود را که اخیراً برای چاووشی و نگارنده (گزینه های محتمل قبلی مطرح برای تصدی استانداری اردبیل) به میدان آورده بودند، صرف بهنام جو نکرده و به مصداق ضرب المثل معروف در انتظار «هر چه پیش آید خوش آید» ماندند.

کم طاقتی یکی از نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی برای به نتیجه رساندن تلاش موثرش در انتخاب بهنامجو به عنوان استاندار اردبیل تا حدی بود که او حتی با پیشدستی از سخنگوی وزارت کشور، خبر انتخاب استاندار جدید اردبیل را زودتر به رسانه ها اعلام کرد و گفت که حاصل پیگیری نمایندگان، انتخاب فردی شایسته و کاری برای استان بود.

برای اثبات این مسئله که استاندار جدید اردبیل خوشایند چه افراد و گروههایی در استان است می توان خروجی صفحات استانی خبرگزاری های مطرح کشور را مرور کرد، به طوری که همزمان با اتمام جلسه هیئت دولت و انتخاب استاندار جدید، مصاحبه های اختصاصی او در صدر اخبار رسانه های اصولگرا منتشر شد و رسانه های اصلاح طلب و منتسب به دولت صرفاً به تعبیه خبر مختصر از جلسه هیئت دولت درانتخاب استانداران در خروجی خود اکتفا کردند.

برخی بر این باورند که اکبر بهنام جو در قدرشناسی از تلاش های موثر و استقبال کم نظیر اصولگریان برای تکیه زدن بر سکان استانداری اردبیل در گزینش و انتخاب مدیران استان به خواست آنان توجه جدی خواهد داشت با این شرط که رفتارش موجب نشود تا صدای اصلاح طلبان و دولتی ها بلند شده و همین مسئله بهانه ای برای عدول از وعده هایش به اصولگرایان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار