تابناک / در پی غفلت مسئولان استان از حل مشکلات محل دفن زباله در منطقه سراوان مردم این محل با تجمع و تحصن اعتراض خود را نسبت به کم‌کاری مسئولان اعلام کردند.
کد خبر: ۵۱۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 28 October 2017
تابناک / در پی غفلت مسئولان استان از حل مشکلات محل دفن زباله در منطقه سراوان مردم این محل با تجمع و تحصن اعتراض خود را نسبت به کم‌کاری مسئولان اعلام کردند.
 
 

 

پیش از ظهر امروز تعدادی از اهالی منطقه سراوان به دلیل مشکلات مربوط به جایگاه دفن زباله‌ها با تجمع در این محل اعتراض خود را اعلام کردند.

مشکلات زیستی و تهدید سلامت مردم و ابلا به بیماری‌های خطرناک ماحصل از انباشت زباله در این مکان حداقل دستاورد منطقه سراوان برای مردم این منطقه بوده که معترضان در شعارهایی در اعتراض به بوی بد، شیوع بیماری‌های پوستی و سرطان و کمکاری مسئولان در پیگیری مشکلات منطقه سراوان و محل دفن زباله تجمع کردند.

شب گذشته نیز تعدادی از اهالی منطقه سراوان در اعتراض به وضعیت نابسامان زباله در مقابل محل دفن زباله تجمع کرده و با تحصن مقابل درب ورودی راه عبور ماشن‌های حمل زباله را بستند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به رانش 500 متری زباله براثر بارندگی‌های اخیر در سراوان اظهار کرد: انباشت زباله در سراوان موجب شد که در بارندگی‌های اخیر آب باران در پشت زباله‌ها جمع‌آوری شود و همین امر به رانش 500 متری زباله براثر فشار آب باران جمع شده ختم گردید.

سیدامیرحسین علوی بابیان اینکه متأسفانه براثر این اتفاق زمین احداث تصفیه‌خانه زیر آوار زباله‌ها قرارگرفته است گفت: مردم سراوان به علت بوی نامطبوع زباله‌ها و شیرابه‌های ناشی از آن با مشکلات متعددی مواجه هستند و باید هر چه سریع‌تر برای رفع آن چاره‌اندیشی کرد.

وی با اشاره به اینکه اینکه رانش زباله در سراوان زنگ خطر جدی برای همه مسئولان است افزود: چند سالی است که موضوع خرید دستگاه زباله‌سوز به‌منظور رفع مشکل انباشت زباله در سراوان مطرح‌شده است اما هنوز این مهم تحقق‌نیافته است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید باید در خصوص اعتبارات موردنیاز برای زباله‌سوز سراوان نگاه ویژه‌ای به رشت داشته باشد و با تأمین اعتبار دستگاه زباله‌سوز از بروز فجایع زیست‌محیطی در رشت جلوگیری کند.

 

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حمله مگس به سراوان بحران جدیدی است و برای رفع آن نیازمند تصمیمات اصولی و تعامل دیگر دستگاه‌ها هستیم.

فاطمه شیرزاد با اشاره به اینکه استانداری گیلان و فرمانداری رشت باید نگاه ویژه‌ای به بحران سراوان داشته باشند تصریح کرد: شهرداری رشت با انجام سم‌پاشی، دیوار گذاری به‌منظور جلوگیری از ورود احشام و...به‌نوعی سعی در کنترل و جلوگیری از گسترش مشکل زباله سراوان دارد.

وی با اذعان به اینکه رفع مشکل سراوان نیازمند تعامل و مساعدت همه دستگاه‌ها است گفت: کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای پنجم رشت تاکنون 10 جلسه برگزار نموده است و مبحث زباله سراوان جزو دستور ثابت جلسات کمیسیون طی این مدت بوده است.

عضو شورای شهر رشت بابیان اینکه کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت حالت نظارتی بر عملکرد سازمان پسماند شهرداری رشت دارد گفت: متأسفانه مسئولان به هشدارهایی که طی این مدت در خصوص بحران سراوان داده شد توجهی نکردند و بعد از هجوم مگس‌ها به منازل مردم، به‌تازگی اقدام به تشکیل شورای تأمین داده‌اند.

وی بابیان اینکه در خصوص زباله سراوان نباید شهرداری رشت را مقصر بدانند تصریح کرد: به‌غیراز شهر رشت زباله شهرهای لولمان، کوچصفهان، خمام و... نیز به سراوان وارد می‌شود و این شهرداری‌ها نیز موظف به همکاری در راستای رفع مشکل سراوان هستند.

شیرزاد خواستار تشکیل جلسه‌ای با حضور استاندار گیلان شد و افزود: کمیسیون بهداشت شورای رشت نسبت به بحران سراوان اطلاعات کامل در اختیار دارد و یقیناً در دیدار با استاندار گیلان می‌توانیم تمامی جوانب را به وی منتقل و نتایج خوبی عاید شهر کنیم.

 

به نظر می‌رسد جدای از محکومیت صرف وضعیت موجود توسط مسئولان، باید اقدامی عملی برای حل این معضل صورت گیرد نه اینکه تنها در قالب همراهی‌های کلامی و مسکن‌وار با معضل جایگاه دفن زباله در منطقه سراوان برخورد کرده و تنها نظاره‌گر شیوع و تشدید بیماری‌های مختلف و مشکلات عدیده برای مردم این منطقه و محل‌های اطراف بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار