نخستین طعنه شهردار رشت به ثابت قدم در نخستین نشست خبری آقای شهردار! ؛
تابناک / مسعود نصرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: انتظارات و خواسته‌های مردم رشت از شهرداری این شهر توسط رسانه‌ها به شهرداری منتقل می‌شود.
کد خبر: ۵۱۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 26 October 2017
تابناک / مسعود نصرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: انتظارات و خواسته‌های مردم رشت از شهرداری این شهر توسط رسانه‌ها به شهرداری منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه انتظارات مردم در مقیاس‌های مختلف است عنوان داشت: برنامه‌های کوتاه مدت و رو بنایی و برنامه‌های بلندمدت و زبربنایی برای ارتقاء شهر فرهنگی رشت و برآورده کردن انتظارات مردم در نظر گرفته شده است.

شهردار رشت با اشاره به اینکه این نخستین جلسه در زمان وی با اصحاب رسانه است افزود: انتظار جامعه و نسل امروز از خبرنگاران است که به‌طور تخصصی بیانگر حقوق شهروندی و انتظارات مردم از مدیریت حوزه شهری باشند.

نصرتی با بیان اینکه هم اندیشی بین رسانه‌ها و مسئولان نیاز جامعه امروز است و خبرنگاران و مسئولان باید در کنار هم قرار بگیرند تا در سطح شهر رشت کار پیش برود گفت: این شرایط در کشورهای مترقی در اهداف توسعه پایدار رعایت می‌شود.

وی با بیان اینکه شهروندان با اشاره به لزوم حضور مردم و رسانه‌ها در صحنه خاطرنشان کرد: شهروندان بدون سئوال، بدون حضور و منفعل و اصحاب رسانه‌ای که درست مطالب را طرح نکنند حتماً در حوزه شهری از ابتدایی‌ترین موضوعات بی‌نصیب می‌شوند.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا شهردار به‌تنهایی کاری انجام نمی‌دهد عنوان داشت: اگر بخواهیم به آسیب‌های گذشته بپردازیم وقت برای آینده کم می‌آید و تنها باید به آینده فکر شود.

نصرتی با اشاره به اینکه در جلسه شورای شهر مدیرمالی شهراری رشت گزارشی مبنی بر بدهکاری 730 میلیاردی شهرداری این شهر داد بیان داشت: شهرداری رشت باید به جایگاه واقعی خود برسد.

شهردار رشت افزود: امروز تالاب عینک و دو رودخانه گوهررود و زرجوب به معضل محیط زیستی تبدیل شده و بودجه نقد و غیر نقد شهر رشت که در سال گذشته 392 میلیارد تومان مقرر شده بود و هزینه اجرایی آن بسیار زیاد است به کارهای عمرانی نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برخی از پرسنل شهرداری ماه‌ها است که حقوق دریافت نکرده اند گفت  با شرایط فعلی نمی‌توان بدهی کارکنان را پرداخت کرد و پرداخت حقوق بدون اضافه کار یک راهکار برای پرداخت حقوق معوقه کارکنان در آینده نزدیک است اما پرسنل به تصمیمات مدیران شهرداری اطمینان ندارند.

نصرتی شهر رشت را شهری جذاب در حوزه گردشگری بیان کرد و اعلام داشت: با کارنامه فعلی شهر رشت جاذبه‌ای برای پویایی و ایجاد اشتغال وجود ندارد و تنها با حمایت همگان نتایجی در شهر به‌وجود می‌آید که شهر رشت مقصد گردشگری شود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم انتظار دارند بازنگری در پیاده راه فرهنگی شهر رشت انجام شود و نقاط ضعف آن با شناسایی دقیق رفع گردد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد خیابان‌های جایگزین در کنار پیاده راه فرهنگی شهر رشت گفت: با ساخت پیاده راه فرهنگی شهر رشت 12 خیابان همجوار این پیاده راه زیر بار ترافیک شدید رفته است.

شهردار رشت اظهار داشت: مردم به‌جای تحمل 10 دقیقه ترافیک در ترافیک 50 دقیقه‌ای قرار می‌گیرند و حل این معضل نیاز به توجه به زیرساخت‌های شهری رشت دارد.

وی با اعلام اینکه مهیا شدن مطالبات شهرداری توسط شورای شهر امری ضروزی برای تحقق حقوق شهروندی 700 هزار نفر شهروند شهر رشت است گفت: قطعاً مورد مطالعه قرار گرفتن و بازنگری در طرح ها باعث ارتقاء طرح‌های اجرایی و ارتقاء شهر می‌شود.

نصرتی با اشاره به امضاء قرارداد ساخت هتل 5 ستاره در شهر رشت عنوان داشت: قطعاً سرمایه‌گذاران، ارتباط مسئولان شهری و استانی با مردم و نابه‌سامانی‌های شهر را رصد می‌کنند و باید فضایی فراهم شود که سرمایه‌گذاران به شهر رشت اطمینان پیدا کنند‌.

شهردار رشت با اعلام اینکه روزانه هزار و 100 تن زباله در سراوان تخلیه می‌شود که 600 تن آن مربوط به شهر رشت است خاطرنشان کرد: تا معضل سراوان حل نشود شاهد ورودی‌ای از شهر هستیم که بوی خاص می‌دهد.

نصرتی با اعلام اینکه ارتفاع زباله‌های انباشته شده در سراوان به 110 متر رسیده است عنوان داشت: برای حل معضل زباله در سراوان نیاز به عزم استانی و کمک همگانی است و 40 میلیارد تومان اعتبار برای خرید دستگاه‌های زباله سوز اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نمی‌تواند مدعی این موضوع باشد که معضل فاضلاب شهری را حل می‌کند و جلوی ورود فاضلاب به رودخانه‌ها را می‌گیرد گفت: همه باید در این راه همراه شهرداری رشت شوند و کشور باید به بزرگترین تالاب درون شهری ایران و دو رودخانه شهر رشت احترام بگذارد.

نصرتی با بیان اینکه از مدیران و روسای قسمت‌های مختلف در شهرداری رشت برنامه خواسته شده است اعلام داشت: باید شرایطی فراهم شود که اعتماد دوباره مردم به شهرداری جلب شود.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه شرایط مدیریت شهری در بین دستگاه‌های استانی تحت الشعاع قرار گرفته است بیان داشت: مدیران استانی باید جایگاه مدیریت شهری در پاسخگویی به مردم را در نظر بگیرند.

برچسب ها: شهردار رشت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
این شهردار قاطی کرده این همه شهردار قبلی زحمت کشید پیاده راه فرهنگی رشت که افتخار رشت بوده و هست رو ساخت این از قزویت اومده خرابش کنه جاش آسفالت بریزه آخه قزوینی رو چه به شهردار رشت بودن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار