کد خبر: ۵۱۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲ 17 October 2017
انعکاس فرهنگ بومی در صنعت بسته بندی مورد توجه قرار گیرد

 

تابناک / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای ایجاد ذائقه مصرف تولیدات داخلی، به ابزار فرهنگی و اطلاع رسانی نیازمندیم گفت: انعکاس فرهنگ بومی در صنعت بسته بندی مورد توجه قرار گیرد.

فرهاد دلق پوش، در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وتعدادی از مدیران و همکاران آن مجموعه، اظهار داشت: در مقوله فرهنگی، استان گیلان نسبت به سایر استانها سرآمد است و این سازمان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت مشترک و در قالب یک تفاهم نامه منسجم، برنامه ریزی و تلاش خواهد کرد فرهنگ بومی گیلان در بسته بندی تولیدات صنعتی و محصولات کارخانجات استان مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ بومی استان، افزود: فرهنگ بومی هر استان می تواند به مثابه یک برند و شناسنامه محصول عمل نماید و به تولیدات داخلی استان روح و هویت بدهد.

دلق پوش به اتکاء بر ظرفیت های فرهنگ غنی گیلان در جهت جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: با بهره مندی از بنمایه فرهنگی گیلان می توان فضای مناسبی را جهت اطلاع رسانی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد نمود.

وی اذعان کرد: جهت ایجاد مزیت رقابت پذیری محصولات تولیدی استان با برندهای خارجی و ذائقه مصرف تولیدات داخلی به شدت به ابزار فرهنگی و اطلاع رسانی نیازمندیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، با بیان اینکه بستر سازی فرهنگی حتی در گسترش و  توسعه صادرات محصولات بسیار  حائز اهمیت است و تصریح کرد: در گام بعدی اشاعه فرهنگ بومی می تواند محصولات استان را در جهت صادرات به کشورهای منطقه تسریع بخشد و توجه سایر کشورهای حوزه خزر را به محصولات جلب نماید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به سابقه فعالیتی دکتر دلق پوش در فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علاقمندی و تعامل دوسویه سازمانی ویژه ای جهت حمایت از بخش تولید و تجارت استان برقرار خواهد شد.

فیروز فاضلی از فضای حاصل برای ادامه و تقویت همکاری دو سازمان بسیار استقبال کرد و گفت: آماده هرگونه بستر سازی جهت نشر و گسترش فرهنگ مصرف تولیدات داخلی به ویژه محصولات استان گیلان هستیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار