کد خبر: ۵۰۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 16 October 2017
تابناک / مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: در حال حاضر بهترین آب شرب در سطح کشور مختص به گیلان است.

 کاظم لطفی با اشاره به  پیشرفت کارهای عمرانی و خدماتی این اداره کل گفت:سعی کردیم حوزه اطلاع رسانی را پررنگ‌تر و تقویت کنیم و ارتباط با مردم از طریق رسانه ، نقطه قوتی در حوزه عملکردی ما است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم دنیا حفظ حوزه آبریز جغرافیایی است اذعان داشت: متوسط بارندگی در دنیا بالغ بر ٧٥٠ میلیمتر و در ایران ٢٥٠ میلیمتر است که استان گیلان به طور متوسط ١٠٥٠ میلیمتر بارندگی دارد و این امر نشان می‌دهد میزان بارندگی در استان گیلان از سطح دنیا هم بالاتر است که باید از این فرصت استفاده کرد.

لطفی تصریح کرد: استان گیلان به لحاظ داشتن منابع آبی مطمئن از استان‌های ثروتمند کشور است و روز به روز پررنگ‌تر می شود.

وی با اشاره به تامین آب شرب در استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارخانه های بسته بندی آب در استان بسیار قوی عمل می کنند و بازار این محصول در آینده از ضرورت های جدی در تامین آب شرب خواهد بود.

لطفی افزود : در گیلان با وجود ٥٤ رودخانه ،نزدیک به ٦و نیم میلیارد متر مکعب آب جریان دارد که بالغ بر ٢ میلیارد مکعب آن وارد آب دریا می شود و هنر ما در بحث مدیریت منابع آب این است که یک میلیارد مکعب از آبی که وارد دریا می شود را به نحو صحیح مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه دو سد سپیدرود و سد آیت الله بهجت قدرت تنظیم سالانه ٢ میلیارد مکعب آب را دارا هستند  بیان داشت:سد آیت الله بهجت به تنهایی ٧٠ درصد جمعیت شهری آب استان را تامین می کند.

وی به احداث ٤ سد پل رود،شفارود،لاسک و سد دیو رشت در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت:با هدف گزاریهای لازم  طی سه سال آتی ، با بهره برداری از این ٤ سد ٤٠٠ میلیون متر مکعب آب در استان پوشش داده خواهد شد.

لطفی در ادامه افزود:ما بقی ٦٠٠ میلیون متر مکعبی که برای گیلان در نظر گرفته شده با احداث سدهای لاستیکی در گیلان مدیریت می شود.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان بیان داشت:با احداث جمعا ٢١ سد کوتاه و مخزنی و سدهای بزرگ در جعرافیای گیلان ، پرونده مدیریت آب گیلان بسته می شود که با اجرای این پروژه های عملیاتی حدود ٣ میلیارد متر مکعب آب در استان مدیریت خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد:شرکت آب منطقه ای در برنامه های بلند مدت خود بالغ بر ٤٠٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امیدوار است با هدف گذاری‌های لازم  بتواند به این اهداف مشخص دست یابد که از بزرگترین آرزوهای مردم استان گیلان است.

لطفی با تاکید بر اینکه اکنون مدیریت آب گیلان دارای نظم و انضباط خاصی است خاطرنشان کرد:در سال ٩٦ تاکنون ١٤٠ میلیارد اعتبار تعریف شده و در حال حاضر در زمینه جذب اعتبارات از استان های موفق کشور هستیم.

این مقام مسئول درباره ا آلودگی رود‌خانه های گوهر‌رود و زرجوب بیان داشت:عمده مشکلات این دو رودخانه در بخش صنعت و فاضلاب شهری است که حدود ٨٠ درصد فاضلاب شهری وارد این رودخانه‌ها می شود که این امر نیاز به مدیریت دارد و بالغ بر ١٠ سال طول خواهد کشید که این رودخانه ها به حالت طبیعی خود بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار