کد خبر: ۵۰۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱ 13 October 2017
تابناک / 2نماينده و 2 معاون سلطاني‌فر نمايندگان روحاني در 4 استان‌ شدند

استان‌هاي آذربايجان‌غربي، كردستان، مركزي و گلستان نيز سرانجام استانداران خود را شناختند. محمدمهدي شهرياري، بهمن مرادنيا، سيدعلي آقازاده و سيدمناف هاشمي به‌ترتيب به‌عنوان استانداران استان‌هاي آذربايجان‌غربي، كردستان، مركزي و گلستان معرفي شدند. با احتساب اين 4 نفر بيش از نيمي از استان‌هاي كشور، استاندار شدند. يكي از نكات جالب توجه انتصابات اخير وزير كشور، نزديكي دونفر از استانداران به وزير فعلي ورزش و جوانان است. آقايان هاشمي و آقازاده هر دو در دولت يازدهم معاونت مسعود سلطاني‌فر در اين وزارتخانه را برعهده داشتند. همچنين دو نفر از استانداران معرفي شده، سابقه نمايندگي و عضويت در فراكسيون خط امام را نيز برعهده داشته‌اند. در اين بين تنها كردستان، يك بومي را در استانداري خود مي‌بيند.

استاندار باسابقه

در بين چهار استاندار اعلام شده آقازاده با سابقه‌ترين آن‌ها در وزارت كشور است. در كارنامه سياسي وي از ابتدا انقلاب تاكنون، فرمانداري در چند شهر و شهرداري كرج ديده مي‌شود. سيد علي آقازاده در زمان استانداري سلطاني‌فر در گيلان، فرماندار يكي از مهم‌ترين‌هاي شهرهاي اين استان را نيز برعهده داشت. همچنين در كارنامه آقازاده روزنامه‌نگاري در  كيهان نيز ديده‌ مي‌شود. استان مركزي با يك و نيم ميليون جمعيت و دوازده شهر يكي از استان‌هاي صنعتي كشور است كه بي‌شك در فضا كنوني استان به مديريت فردي توانمند نيازمنداست. بايد ديد كه آيا تجارب گوناگون سياسي و فرهنگي آقازاده به كار اين استان پرچالش خواهد آمد؟

مدير بومي براي كردستان

پس از عبدا.. رمضان‌زاده، بهمن مرادنيا  اولين فرد بومي و اهل استان است كه به سمت استانداري كردستان منصوب شده‌است. وي عنوان يك دوره نمايندگي مردم بيجار در دوره هشتم مجلس را نيز با خود يدك مي‌كشد. از وي در امور اجرايي چندان سابقه و فعاليتي وجود ندارد و شايد يكي از نكات منفي كه در انتصاب وي وجود داشته باشد همين خالي بودن سوابق اجرايي مرادنيا است.

يك همسايه در گلستان

سيد مناف هاشمي متولد نكا، يكي ديگر از افراد نزديك به مسعود سلطاني‌فر است كه از سوي دولت به استانداري گلستان منصوب شده‌است. تحصيلات او در رشته شهرسازي و همين تخصص وي يكي از دلايل مسئوليت‌هاي بسيارش در شهرداري تهران است. سيد مناف هاشمي در دوره قاليباف در معاونت برنامه‌ريزي و توسعه شهري و قائم‌مقام معاونت خدمات شهري را نيز برعهده داشته‌است. وي در اواخر دولت يازدهم نيز از سوي سلطاني‌فر به معاونت برنامه‌ريزي و توسعه شهري منصوب شده‌بود.  

كوچ از فرانكفورت به اروميه

هم‌استاني رحماني‌فضلي، گزينه وي براي استانداري آذربايجان غربي است. محمد مهدي شهرياري در مجلس هشتم همانند مرادنيا، يكي از اعضا فراكسيون خط امام بود. شهرياري از سال 1373 در وزارت خارجه مشغول بوده و تحصيلاتش نيز مرتبط با حوزه بين‌الملل است. وي در حال حاضر سركنسول ايران در شهر فرانكفورت را برعهده دارد. نبود سوابق اجرايي نيز يكي از نكات منفي شهرياري همچون مرادنيا در انتخابش به‌عنوان استاندار است.

دولت‌ دست‌بجنباند!

اميدواريم دولت هرچه زودتر ساير استانداران و فرمانداران را نيز تعيين و تاييد كند تا مشكلات مختلفي كه بر سر راه توسعه استان‌ها وجود دارد حل‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار