کد خبر: ۵۰۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 12 October 2017
تابناک / مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به آغاز فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر ، گفت: حدود چهار هزار صیاد گیلانی درقالب ۵۱ تعاونی صید پره ، صید ماهی را از دریای خزر آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق شعبانی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از امروز (پنج شنبه) فصل صید ماهیان استخوانی در دریای خزر آغاز شده است.

وی بااشاره به عضویت  ۱۰ هزار صیاد در ۱۳۵ شرکت تعاونی صید پره، افزود: این صیادان در سه استان شمالی  از امروز به صید ماهیان استانی در دریای خزر می پردازنند.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه از این تعداد حدود چهار هزار صیاد اهل این استان هستند، گفت: این صیادان در قالب ۵۱ تعاونی پره صید را آغاز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: صیادان گیلانی از آستارا تا چابکسر در ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان  تورهای خود را از امروز (پنج شنبه) در خزر پهن می کنند.

شعبانی با بیان اینکه بیشترین ماهیان استخوانی دریای خزر، سفید، کفال، سیم و سوف است، تصریح کرد: صید در گیلان تا اواخر فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته به دلیل بارش برف پاییزی، کولاک و سرما صیادان گیلانی حدود سه هزار تن ماهی صید کردند، یادآورشد: پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن هوا، صید امسال به بیش از چهار هزار تن برسد.

مدیرکل شیلات گیلان به وضعیت نامساعد رودخانه ها و بستر های تخم ریزی ماهیان استخوانی اشاره و اظهارکرد : تخم ریزی و زادآوری طبیعی ماهیان در رودخانه ها به صفر رسیده است و اگر شیلات اقدام به بازسازی ذخایر خزر نکند صید ماهی در خزر تعطیل می شود.

وی افزود : در این راستا شیلات، هرساله ۱۵۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی استخوانی را در خزر و رودخانه های منتهی به آن رها می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار