کد خبر: ۵۰۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 11 October 2017
تابناک / نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: با حقوق پرداختی در ایران هزینه نان‌وآب یک ماه هم تأمین نمی‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن خسته بند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در بندرانزلی در واکنش به سطح اشتغال سنجی دولت بر اساس آمارهای دو روز کار در هفته مردم، اظهار داشت: متأسفانه هر جا که دولت‌ها به نفع خودشان هست، از الگوهای کشورهای اروپایی استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه در دولت‌های اروپایی وقتی مردم بیکار هستند، مقرره پرداخت می‌شود، افزود: در کشورهای اروپایی دادن مقرره تنها منحصر به شهروندان نیست بلکه به کسانی که در آن کشور مهاجر نیز هستند پرداخت می‌شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت ایران نیز باید به مردم بیکار در جامعه مقرره پرداخت کند، گفت: اشتغال اروپایی‌ها دو روز در طول هفته جواب‌گوی زندگی آنهاست و چرخ زندگی مردم می‌چرخد اما در ایران افرادی که از صبح تا غروب یک ماه کار می‌کنند و بر اساس قانون کار حقوق دریافت می‌کنند نیز نمی‌توانند زندگی خود را بچرخانند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه میزان دریافتی کارگران در کشور حداقل یک‌سوم حقوق واقعی آن‌ها است، اظهار کرد: با حقوقی که در ایران پرداخت می‌شود نان و آب یک ماه تأمین نمی‌شود.

خسته‌بند با بیان اینکه با دو روز کار کردن در هفته هزینه آب خوردن مردم طی یک ماه نیز تأمین نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مغزی که چنین قوانینی را تعریف می‌کند باید مغزی معیوب باشد و نباید در این موضوع استانداردهای جهانی برای کشور لحاظ شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بابیان با اشتتغال دو روز در هفته در کشورهای اروپایی حداقل‌های یک زندگی تأمین می شود و افراد به همین دلیل از دیوار مردم بالا نمی‌رود، تصریح کرد: در جامعه ای که حداقل‌های زندگی برای مردم تأمین است، طلاق، فساد و آسیب‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد.

خسته‌بند با بیان اینکه تعریف اشتغال با دو روز کار در هفته جکی بیش نیست، بیان کرد: کسانی که مدعی هستند با دو روز کار اشتغال مردم رقم می‌خورد فرزندان خود را سر آن کارها بفرستند تا زندگی خود را بگذرانند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه به اشتغال مردم در حد دو روز در هفته هیچ اعتقادی ندارم، افزود: هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند که دو روز در هفته کار می‌کند و چرخ زندگی‌اش می‌چرخد و این سیاست‌های مردم‌فریبی و فرافکنی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار