کد خبر: ۵۰۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 07 October 2017
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه خسارات وارد شده در استان گیلان در سیل اخیر بسیار گسترده بوده است گفت: قطعاً مردم استان گیلان از آسیب‌های وارده شده به آن‌ها در سیل به‌زودی نجات پیدا نمی‌کنند.

ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: حداقل کاری که باید برای جلوگیری از ایجاد خسارات پس از هر بارش در شهر لاهیجان انجام داد لایروبی رودخانه‌ها و آبراه‌ها و عدم ساخت بنا در حریم رودخانه‌هاست.

وی با بیان اینکه در ساخت و سازهای صورت گرفته در شهر لاهیجان و استان گیلان به حریم رودخانه‌ها، نهرها و آبراه‌ها تجاوز می‌شود گفت: بناهای ایجاد شده در حریم آبراه‌ها مانع خروج آب از مسیر خود می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر کاربری‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی در استان گیلان خاطرنشان کرد: تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مشکلات فراوانی را به‌وجود می‌آورد‌.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در سیل اخیر به محله دیزبن در محور اصلی لاهیجان به لنگرود خسارات فراوانی وارد شده است عنوان داشت: خسارات فراوانی به زیرساخت‌های روستایی وارد شده است و در برخی از جاده‌های روستایی شهر لاهیجان رانش زمین اتفاق افتاده است.

نیکفر با اعلام اینکه گاز 400 خانوار در روستاهای دیزبن و لیالستان قطع شده بود اعلام داشت: با تلاش‌های فراوان اداره گاز استان گیلان عملیات گازرسانی به خانوارهای این روستاها با سرعت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی توسط اداره راهداری استان گیلان، دهیاری‌ها و شوراهای شهر و روستا در استان گیلان صورت گرفته است بیان داشت: تلاش‌های صورت گرفته در وارد شدن هرچه کمتر خسارت به مردم استان گیلان موثر واقع شده است‌.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خسارت‌های وارد شده در استان گیلان به خانوارهای گیلانی میلیاردها تومان وارد کرد گفت: خانوارهایی که در حاشیه شهرها سکونت داشتند صدمه بیشتری دیدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خسارات وارد شده در استان گیلان بسیار گسترده بوده است خاطرنشان کرد: قطعاً مردم استان گیلان از آسیب‌های وارده شده به آن‌ها در سیل روز گذشته به‌زودی نجات پیدا نمی‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار