ثبت نام خادمان افتخاری برای اربعین حسینی، اعلام تعامل مصلای قدس قم و حوزه علمیه، حمایت از تصمیم دادستان قم برای جمع آوری قلیان و دخانیات در اماکن عمومی و حضور شخصیت های برجسته از جمله آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، از جمله جلوه های نماز جمعه این هفته قم بود.
کد خبر: ۵۰۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۷ 07 October 2017
به گزارش تابناک قم، در نماز جمعه امروز قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، آیات احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری، مرتضی مقتدایی عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، تنی چند از شخصیت های برجسته حوزه علمیه، استاندار قم، قشرهای مختلف مردم و شخصیت هایی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند.

** طرح ثبت نام خادم اقتخاری از زائران اربعین با عنوان «من خادم زوار حسینم» توسط قرارگاه مردمی اربعین مصلای قم در ورودی های مصلای قدس قم اجرایی شد. با توجه به این که استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار دارد به منظور خدمت رسانی به زائران اربعین، در مصلای قدس قم موکب هایی برای خدمات رسانی به زائران سراسر کشور که از مسیر قم قصد عزیمت به عراق برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین را دارند، کمک های مردمی جمع آوری و کسانی که تمایل به خدمت در این موکب ها را دارند ثبت نام می شود.
از اول تا 25 صفر موکب مصلای قدس در محل این مصلا میزبان زائران اربیعین حسینی می باشد.

** در نماز جمعه این هفته قم همچنین مجری برنامه با قرائت اعلامیه ای از دادستان عمومی و انقلاب استان قم برای تصمیم در خصوص ممنوعیت قلیان و استعمال دخانیات تمام اماکن عمومی قم تقدیر شد و این اقدام را شایسته و بجا دانستند.
همچنین در اعلامیه ای دیگر، خبر تعامل مصلای قدس قم با حوزه علمیه اعلام شد که بر اساس آن، از این پس بخشی از دروس سطوح عالی و بحث های حوزوی در مصلای قدس قم برگزاری می شود.

** از 14 تا 20 مهرماه که با عنوان هفته نیریو انتظامی نامگذاری شده موجب شد تا نماز جمعه این هفته قم علاوه بر حضور فرمانده انتظامی استان قم، شاهد حضور گسترده فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی قم و نیز گروهی از پلیس های افتخاری با لباس فرم واحد باشد. 

** همچنین به مناسبت نامگذاری 17 مهر به نام روز جهانی پست، مدیرکل پست قم و جمعی از کارکنان این اداره نیز در مصلای قدس حضور داشته و رحمان بیرانوند مدیرکل پست قم نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با بیان این که 20 میلیون مرسوله پستی از ابتدای مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال در قم جا به جا شده است گفت: از این تعداد 20 هزار مرسوله پستی به خارج از کشور ارسال شده است ضمن این که بخش زیادی از این مرسولات مربوط به بسته های فرهنگی و مکاتبات درون شهری است.

** ذکر مصیبت و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان توسط مداح اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های نماز جمعه این هفته قم بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار