کد خبر: ۵۰۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷ 06 October 2017
تابناک / امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به پوشش عزاداری‌های همه روستاها و دهستان‌ها توسط صداوسیما از زحمات آنان تقدیر کرد و افزود: نمی‌توان شیطنت شیطان‌های دنیا را فراموش کرد، چگونه است که آمریکا خود را به کشتن انداخته تا از برجام خارج شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیق عربانی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد:  بیان زیبایی‌های حماسه حسینی (ع)  و مقاومت زینبی (س) دارای تأثیرهای بزرگی در تاریخ بوده و خواهد بود که می‌طلبد ساعت‌ها در خصوص آن سخن گفت.

وی با برشمردن صفات رهبری در دین مبین اسلام و زمان بعد از رحلت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) تصریح کرد: کسی می‌تواند مدعی رهبری باشد که سازش‌کار نبوده و با تمام قوا مطالبه گر حق مظلوم بوده و دررسیدن به امیال دنیوی طمع‌کار نباشد.

امام‌جمعه موقت رشت بابیان اینکه یزید با این اوصاف مذکورمی خواست رهبری امت اسلامی را در دست بگیرد، گفت: حادثه عاشورا و سخنان بی‌بدیل حضرت زینب (س)  و امام سجاد (ع) همه اهداف آنان را نابود کرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به برخی از سخنان حضرت زینب (س) خطاب به یزید گفت:  به جدمان ایمان آوردید، با کشتن فرزند جدمان، مثَل شما مثَل علفی است که روی پِهِن  روییده است و مانند قبری است که ظاهری زیبا اما داخل ترسناک و نازیبایی دارد.

امام‌جمعه موقت رشت بابیان اینکه خطابه  عمه سادات حضرت زینب (س)  و امام سجاد (ع)، ظاهراً  یزید را پشیمان کرده بود گفت: حضرت فرمود نمی‌خواهم  بیش از این در این مکان ماندگار شوم، زیرا بی‌بی قصد روضه‌خوانی مصائب خاندان اباعبدالله (ع) را داشته تا  پیام‌رسان حادثه عاشورا باشد.

صدیق عربانی بابیان اینکه تا حسین (ع) را داریم دشمن شاهد نفوذ در دل‌های جوانان ما نخواهد بود به برخی از مداحی‌های صورت گرفته در ایام محرم اشاره کرد و افزود: عزاداری‌هایی که رنگ و بوی خدایی و نماز در آن نباشد بی‌ثمر خواهد بود و برخی از اشعار و آهنگ‌ها دور از شأن مجلس روضه و عزاداری سید و سالار شهیدان است.

خطیب جمعه رشت با اشاره به عزاداری هم‌وطنان  اهل تسنن گفت: برادران و خواهران اهل تسنن ما، به نیکی نشان داده‌اند که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و خاندان مطهرش را دوست می‌دارند.

وی با اشاره به هفته ناجا و حضور ارزشمند این نیروی تأمین‌کننده امنیت در جامعه بیان کرد: همان‌طور که رهبری معظم نظام فرموده‌اند، نیروهای نظامی برای حفظ ارزش‌ها کار می‌کنند که بسیار نیک و دوست‌داشتنی است.

صدیق عربانی با اشاره به پوشش عزاداری‌های همه  روستاها و دهستان‌ها توسط صداوسیما از زحمات آنان تقدیر کرد و افزود: نمی‌توان شیطنت شیطان‌های دنیا را فراموش کرد، چگونه است که آمریکا خود را به کشتن انداخته تا از برجام خارج شود؟

خطیب جمعه رشت بابیان اینکه ایران هرگز به ستوه نمی‌آید تأکید کرد: در روزگار بی‌خبری شما ایران  باقدرت روی پای خود ایستاد و ۳۹ سال آن ایستادگی را به نیکی ادامه داده است، زیرا ایران اسلامی با خون شهدای خود پیمان بسته  که ایستادگی را تا سر حد معنای آن به انجام برسانند.

وی بابیان اینکه شما چه از برجام خارج شوید چه خارج نشوید ایران کار خود را با تمام قدرت پیش خواهد برد تأکید کرد: مردم شریف ایران اسلامی راضی به مرگ هیچ کشوری نبوده اما برای کشوری که خود را صاحب همه دنیا می‌داند، گفتن یک تسلیت ساده، برای ۵۰ کشته و ۵۰۰ نفر مجروح قابل‌تأمل است.  

خطیب جمعه رشت خاطرنشان کرد: این کشوری که خود را صاحب دنیا می‌داند، رسوای جهان خواهد شد و افکار عمومی موجود، سند این مدعا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار