کد خبر: ۵۰۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 03 October 2017
تابناک / رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت گفت: در کمیسیون های شورا بحث های بسیار مهمی صورت می گیرد و این مستلزم پیگیری است و خود شورا باید پیگیر موارد ارسالی از سوی اعضای شورا باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، حاجی پور در جلسه شورای شهر رشت ضمن بیان این مطلب، از ریاست شورا خواست تا پیگیر اجرایی شدن موارد مطرح شده در کمیسیون ها باشد.

وی با اشاره به موضوع ایجاد مرکز کنترل ترافیک رشت گفت: ایجاد این مرکز ساده نیست. اکنون رشت تبدیل به پارکینگ شده است. اما احداث این مرکز، نیازمند پشتیبانی رئیس شوراست. اگر مرکز کنترل ترافیک راه اندازی شود، نظم و قوانین حوزه رانندگی از سوی شهرندان بیشتر رعایت می شود.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا گفت: بهترین مدیران اجرایی و متخصصان به عنوان مشاوران کمیسیون ترافیک شورا انتخاب شدند و انتظار داریم مصوبات کمیسیون ها با حمایت و کمک رئیس شورا به نتیجه برسد.

حاجی پور در مورد مشکلات موجود در حوزه طرح تفصیلی تصریح کرد: طرح تفصیلی جدید قابلیت اجرا ندارد. دو اتفاق جدی افتاده  است. هم منابع درامدی ما با این طرح متوقف شده و مهمتر اینکه مردم به سمت تخلف بیشتر هدایت می شوند. با این تخلف سازی سیما و منظر شهری هم به شدت دچار بهم ریختگی شده است. همچنین در حوزه کمربندی هم میزان عقب نشینی گسترش یافته است. از نظر سیمای شهری این معنا ندارد. در حریم قرار گرفتن املاک مردم در مسیر پروژه ها مردم را نیز دچار بحران کرده است.

عضو شورا در مورد بسته شدن مکرر حساب شهرداری هم گفت: اگر قرار باشد حساب را ببندیم، شهرداری باید حساب ها را  بخاطر طلبهایی که دار، ببندد.  اما تا کنون یک پیش آگهی برای دریافت طلب صادر نکرده ایم.

حاجی پور از ریاست شورا خواست:  به شهرداری ها ابلاغ کنید که  شهرداری پیش آگهی صادر کند. زیرا  به میزان بدهی ما طلب داریم. سازمانی که حساب ما را مسدود کرده است، شهرداری بیشترین طلب را دارد.

عضو شورا همچنین تصریح کرد:  یک نماینده شورا در مناطق و سازمان ها  باشد تا پاسخگوی مردم باشد.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر  و شدت ترافیک تاکید کرد: رینگ کمربندی شهر مورد نیاز شهر است تا ترافیک شهر بشکند. خیلی سخت نیست تا کمربندی شرق به غرب رشت سریعتر احداث شود تا مانع ورود شهرهای سنگین به داخل محدوده شهری شویم.

حاجی پور همچنین ابراز کرد: شنیده شده شرکت تعاونی شهرداری به پرسنل  وسایل می دهد و از حساب کارکنان اقساطی قرار است کم می شود. اما پول را شهرداری از پرسنل کسر کرده ولی به حساب شرکت تعاونی واریز نمی شود.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا همچنین در مورد خطر ایجاد شده در مسیر احداث اتوبوس تندرو گفت: BRT برای خودش تعریف دارد. پروژه احداث شده، خط ویژه است و  لازم است مشاورین کمیسیون ترافیک برنامه ریزی می کنند تا طرح اصلاح مسیر خط ویژه  در هفته های آتی اجرایی  شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار