کد خبر: ۵۰۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 27 September 2017
تابناک / اشک روزهای گذشته مردم بوشهر در بدرقه‌ام، مرا به ادامه خدمت امیدوارتر کرد/ رای ۷۰ درصدی مردم گیلان به رئیس جمهور، مسئولیت را سنگین‌تر کرد

عصر سه شنبه مراسم تکریم و معارفه استاندار گیلان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد و مصطفی سالاری استاندار پیشن بوشهر به این استانداری معرفی شد.

وی جایگزین نجفی می شود که اخیرا با تصمیم دولت به عنوان استاندار البرز تعیین شد.

http://img8.irna.ir/1396/13960704/3527060/n3527060-6064727.jpg

بوشهر و گیلان وجه مشترک زیادی دارند

وزیر کشور در این مراسم گفت: در چهار سال خدمت دکتر نجفی شاهد بودیم، در حد توانشان گام های خوبی برای مردم استان برداشته شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: ظرفیت استان گیلان به مصطفی سالاری فرصت خواهد داد ضمن تکمیل اقدامات دکتر نجفی، استاندار جدید موثرتر عمل کند.

وزیر کشور تصریح کرد: نجفی از استانداران موفق دولت یازدهم است و هم اکنون استان البرز از تجربیات و عملکردهای وی برخوردار خواهد شد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه سالاری، استاندار سابق بوشهر هم استانداری جدی و با برنامه است و حرکت های خوبی در استان محل خدمتش برداشته است ادامه داد: بوشهر و گیلان وجه مشترک زیادی نظیر برخورداری از سواحل و بنادر دارند.

http://img8.irna.ir/1396/13960704/3527060/n3527060-6064720.jpg

رحمانی فضلی ادامه داد: همه استان ها برای ما ایران است و تلاش داریم در استان ها با توجه به تمایزات با به کار گرفتن نیروها و اولویت ها ضمن رشد و توسعه به توازن و تعادل برسیم و به همین منظور در انتخاب ها دقت داریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: به مشارکت مردم در عرصه سیاسی نیاز داریم و آن را مطالبه جدی می‌دانیم و توسعه سیاسی در استان ها مدنظر دولت است.

وزر کشور گفت: استاندار باید حامی صیانت از توسعه سیاسی در استان باشد و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را از اولویت های محکم خود قرار دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه استانداران در استان و به تناسب آن همه مدیران باید موضوع آسیب های اجتماعی را مد نظر قرار دهند، افزود: در حوزه فرهنگی گسترش و بسط تفکرات انقلابی جزو اصول ما است که باید در اولویت کارها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ادعا داریم حکومت اسلامی داریم و علاوه بر دنیا، آخرت مردم باید تضمین شود و اگر ضعفی در اجرا و نتیجه حاصل شود، مدیران مسئولند تا اصول دینی را در جامعه محقق کنند.

توصیه استاندار سابق گیلان به سالاری

به نوشته ایسنا، محمدعلی نجفی گفت: انتصاب سالاری را برای خدمت رسانی به مردم گیلان تبریک عرض می کنم.

وی افزود: مجموعه عملکرد مدیران استان در دولت تدبیر و امید بسیار مطلوب بود.

استان جدید البرز خاطرنشان کرد: فضای آرامش و احساس امنیت در استان همواره اولویت اول کاری ام بود و تاثیرگذاری مثبتی را در توسعه استان و فضای کسب و کار شاهد بودیم.

http://img8.irna.ir/1396/13960704/3527060/n3527060-6064728.jpg

استاندار سابق گیلان به سالاری توصیه کرد اتمام طرح های بزرگ استان را در اولویت کار خود قرار دهد و تاکید کرد: شنیدن سوت قطار از مطالبات دو دهه مردم گیلان است که تا قبل از پایان سالجاری رقم می خورد.

وی همچنین از سالاری خواست احداث سدهای لاستیکی، اتمام بخش باقی مانده بزرگراه رشت - قزوین، احیای تالاب انزلی و نجات رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت و استفاده بیشتر از نخبگان و جوانان گیلان را در دستور کار خود قرار دهد.

نجفی گفت: از مردم گیلان به خصوص از فرزندان شهدا و ایثارگران حلالیت می طلبم و لازم است بگویم اگر در بخش هایی توفیق لازم به دست نیامد بدانید که پیگیری ها انجام شد اما توان لازم نبود.

سالاری ارتباط خوبی با دولت دارد
 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان اظهار کرد: به علت ترافیک کاری تعدادی از نمایندگان در مجلس عذرخواهی کردند و نتوانستند حضور پیدا کنتد

وی افزود: با انتخاب اقای روحانی فضای خوبی در کشور حاکم شد. در چهار سال گذشته که اقای نجفی استاندار بودند بسیار برای گیلان خوب بود و شاهد رشد شاخص ها، توسعه استفاده از ظرفیت ها و هماهنگی با مجمع نمایندگان بودیم.

قربانی با بیان اینکه دکتر نجفی فردی خستگی ناپذیر هستند، افزود: حضور و مدیریت دکتر نجفی سبب شرکت ۸۳ درصدی مردم در انتخابات و رای به آقای روحانی بود.

وی گفت: توقع نمایندگان داشتند که از نیروهای بومی استفاده شود ولی سیاست دولت این بود که از نیروهای غیر بومی در استان ها استفاده شود و این از اختیارات دولت است و ما هم به این تصمیم احترام میگذاریم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مورد سالاری استاندار جدید گیلان گفت: ایشان استاندار صفر کیلومتری نیست و ارتباط خوبی با دولت دارد و یکی از افتخارات ایشان برادر شهید بودنشان است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: مطمئنم که ایشان برای استان برنامه دارند و از ایشان انتظار داریم برنامه های منسجمی را برای گیلان داشته باشند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه اظهار کرد: نماینده مقام معظم رهبری در گیلان از  آقای سالاری خواستند که از مدیران بومی استفاده کند و بنده از جواب سالاری بسیار خرسند شدم گفتند که بنده نگاه اتوبوسی ندارم و قول میدهم که حتی یک ماشین نیرو هم برای گیلان نیاورم.

قربانی افزود: استان گیلان با داشتن همه ظرفیت ها نتوانستیم به شاخص های عالی برسیم و انتطارات مردم را براورده کنیم. همینجا اعلام امادگی میکنیم که با استاندار گیلان همیاری و همکاری لازم را توسعه گیلان انجام دهیم.

وی در مورد شباهت بوشهر و گیلان گفت: انچه شاید امروز ما را کمی نگران کرده است، محیط زیست استان است.خوشحال هستیم که دولت تحولاتی در حوزه محیط زیست انجام داده است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در اخر گفت: استان گیلان استان فرهنگی است. دکتر نوبخت فرزند گیلان است و نگاهشان به گیلان پشتیبان خوبی برای شما خواهد بود.

از دیار رئیس‌علی دلواری به دیار میرزا کوچک آمده‌ام

استاندار جدید گیلان اظهار داشت: از دیار رئیس علی دلواری به دیار میرزا کوچک گیلانی، شهید املاکی و آیت الله بهجت آمده‌ام.

مصطفی سالاری با اعلام اینکه از امروز من نیز گیلانی هستم و با خانواده در گیلان زندگی می‌کنم گفت: استان گیلان دارای شکوه و عظمت و اقتدار است و گیلانیان از بهترین مردمان بوده و لایق بهترین خدمت‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در ساحل بوشهر هرگز نیاسودم افزود: در ساحل زیبای استان گیلان نیز برای خدمت به مردم آرام نمی‌گیرم و جز در مسیر راستی با مردم گام بر نمی‌دارم و  با قاطعیت در مقابل مشکلات و عوامل مخل در راستای خدمت به مردم می‌ایستم.

سالاری با اشاره به اینکه بر قدمگاه ۸ هزار شهید گام گذاشته‌ام اعلام داشت: با برنامه ریزی در مدتی کوتاه خدمت تمام مردم شریف گیلان در سطح شهرستان‌ها می‌رسم چرا که اشک روزهای گذشته مردم بوشهر در بدرقه‌ام، مرا به ادامه خدمت امیدوارتر کرده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه رای ۷۰ درصدی مردم استان گیلان به رئیس جمهور، مسئولیت او را سنگین‌تر کرده است اظهار داشت: شأن و منزلت و معیار ارزیابی مدیران در نزد مردم، کار و خدمت برای مردم است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مایلم استفاده از جوانان و بانوان در استان گیلان را در زمان استانداری خود در این استان افزایش دهم و از نظرات احزاب سیاسی و اهالی رسانه و قلم در جهت توسعه گیلان استفاده کنم.

مصطفی سالاری افزود:تجربه مثبت به‌کارگیری جوانان و بانوان در بوشهر را در گیلان هم تکرار می‌کنم و از فردا بخش‌نامه‌ای را نیز در این خصوص تدوین و صادر می‌کنم.

استاندار گیلان گفت: فقط  برای خدمت به گیلان آمده ام و تمام توان خود را برای اعتلای گیلان به کار خواهم بست.

http://img8.irna.ir/1396/13960704/3527060/n3527060-6064726.jpg

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار