کد خبر: ۵۰۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 26 September 2017
تابناک / نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مصطفی سالاری استاندار جدید گیلان از آوردن نیروها به صورت اتوبوسی پرهیز کرده و نیروهای بومی را در استان به‌کارگیری کند.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در مراسم تودیع محمدعلی نجفی و معارفه مصطفی سالاری استاندار جدید گیلان در بیت ایشان با خیر مقدم به عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و همراهان او اظهار کرد: به آقای رحمانی فضلی از زمان همکاری با علی لاریجانی که مسؤولیت صدا و سیما را به عهده داشت، ارادت دارم.

وی ادامه داد: بارها از رحمانی فضلی به عنوان مدیری خدوم، دانا و عاقل یاد کردم و مدیریت او را در کشور رصد می‌کنم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: از اینکه محمدعلی نجفی به استان دیگر می‌رود، دلخور هستیم زیرا همکاری بسیار نزدیکی در عرصه‌های مختلف با همدیگر داشتیم.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه صلاح ملک خویش را خسروان دانند، تصریح کرد: از اینکه صلاح دانستید سالاری به عنوان استاندار به گیلان بیاید، تصمیم با شماست اما باید به‌کارگیری فرزندان فرهیخته استان مد نظر باشد.

وی به واگذاری منصب‌ها به نیروها با غوغاسالاری در مناطق دیگر کشور اشاره کرد و گفت: فرزندان گیلان به خاطر مصالح اسلام و انقلاب و نجابتی که دارند از غوغاسالاری پرهیز می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به عضویت 20 هزار نفر مهندس در سازمان نظام مهندسی گیلان، بیان کرد: تعداد 12 هزار نفر مهندس عمران داریم و آنها می‌توان را در بخش‌های مختلف به‌کارگیری کرد.

آیت‌الله قربانی به انتصاب سالاری به عنوان استاندار غیر بومی در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: اگر صلاح شما در انتخاب استاندار غیر بومی است ما حرفی نمی‌زنیم اما نیروهای توانمند استان به‌کارگیری شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با توصیه به مصطفی سالاری استاندار جدید، اظهار کرد: سالاری همراهان خود را به صورت اتوبوسی از جاهای دیگر نیاورد و از نیروهای بومی استفاده کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی توانمند هستند، تصریح کرد: نمایندگان استان برای حفظ مصالح انقلاب از برخی امور صرف نظر می‌کنند.

در مراسم مذکور، آیت‌الله قربانی کتاب «منشور حکومت‌داری» از تألیفات خود را به وزیر کشور، استاندار قبلی و جدید گیلان اهدا کرد.


 
نگاه ویژه دولت بر این بود که از استانداران غیر بومی در استان ها استفاده شود

 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به احترام مجمع نمایندگان گیلان به تصمیم هیات دولت درباره انتصاب استاندار غیر بومی در گیلان گفت: سالاری برای آمدن به گیلان مطالعه و برنامه ریزی دارد.

محمد حسین قربانی در مراسم معارفه و تودیع استانداران جدید و قدیم گیلان با گرامیداشت ایام سوگواری سیدالشهدا و شهدای دفاع مقدس، پیرامون حضور وزیر کشور در گیلان خیر مقدم گفت.

وی افزود: امروز با افتخار اعلام می کنیم هرچه داریم از برکت خون شهداست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با اشاره به تشییع پیکر پاک شهید حججی در کشور طی امروز و فردا، این شهید را عزیزترین شهید کشور معرفی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور بی بدیل مردم گیلان در انتخابات و رای 83درصدی به دولت روحانی ادامه داد: انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان استاندار گیلان از برکات دولت یازدهم بوده است.

این مسئول حضور محمدعلی نجفی استاندار سابق گیلان را موجب ایجاد فضای آرام و همدلی بین مسئولان  و نمایندگان عنوان کرد.

قربانی با بیان اینکه نطر مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه در گیلان ابقا نجفی در سمت استاندار گیلان بود تصریح کرد: تصمیم دولت ادامه خدمت وی در استان البرز بود.

وی با تبریک به دکتر نجفی پیرامون اخذ رای اعتماد هیات دولت افرود: نگاه ویژه دولت بر این بود که از استانداران غیر بومی در استان ها استفاده شود و این از اختیارات دولت است و ما به تصمیم هیات دولت احترام میگذاریم.

نماینده مردم استانه در مجلس شورای اسلامی، درباره عملکرد دکتر مصطفی سالاری تصریح کرد: سالاری چهار سال استاندار استان راهبردی بوشهر بود و ا تباط خوبی با دولت و وزرا دارد.

وی ادامه داد: سالاری یرای امدن به گیلان مطالعه و برنامه ریزی دارد.

قربانی به دیدار امروز نمایندگان و استاندار جدید گیلان با نماینده ولی فقیه در گیلان اشاره و افزود: به تاکید نماینده ولی غقیه درگیلام سالاری برای امور استانذاری از نیروهای بومی استفاده کند و به تعبیری با اتوبوس نیروهای غیر بومی به استان وارد نکند.

قربانی توجه به محیط زیست و مسایل فرهنگی را به استاندار جدید گیلان گوشزد کرد و گفت: گیلان یک استان فرهنگیست و حضور نوبخت در کابینه دولت میتواند پشتوانه خوبی برای استاندار گیلان باشد.


 
امیدواریم استاندار جدید در این استان مهم و استراتژیک که دولت نیز برنامه‌های مهمی برای گیلان دارد بتواند به‌خوبی ایفای نقش کند
 

عبدالرضا رحمانی فضلی دقایقی پیش در دیدار با آیت‌الله قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان، اظهار کرد: از همه همکاری‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی جنابعالی از دولت و شخص رئیس‌جمهور و استاندار سابق کمال تشکر را دارم.

وی با بیان اینکه حامل سلام ویژه دکتر روحانی به جنابعالی هستم، اضافه کرد: در دولت دوازدهم تصمیم بر آن شد که جابه‌جایی‌هایی در سطح استانداران داشته باشیم که این تغییرات به‌ منزله انتقال و گردش تجربیات استانداران است تا استانداران در محیط‌های مختلف بتوانند ایفای نقش کنند.

وزیر کشور بیان کرد: دکتر نجفی از استانداران موفق در دولت یازدهم بود و یقیناً این موفقیت به دلیل توانمندی‌های خود و همکاری‌هایی که در سطح استان با نماینده ولی‌فقیه، نمایندگان استان و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی تحت راهنمایی‌های جنابعالی صورت گرفت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: معتقدیم اگر همکاری، همدلی و همراهی نباشد ما نمی‌توانیم ارتباطات همه‌جانبه و موفقی داشته باشیم.

وی مطرح کرد: در جابه‌جایی استانداران نجفی از نظر ما به رتبه بالاتری ارتقا یافت و تصمیم بر آن شد با توجه به انباشت موضوعات و مسائل البرز و تجربه نجفی، از وی به‌عنوان استاندار این استان استفاده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه سالاری نیز از استانداران موفق دولت گذشته در استان بوشهر بود، اظهار کرد: تأیید این عرایض را می‌توانید از نمایندگان بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در این استان در زمینه اقتصاد مقاومتی، مسائل سیاسی اجتماعی فرهنگی و ایجاد همکاری و هماهنگی بین دیگر دستگاه‌های اجرایی جویا شوید.

رحمانی فضلی تصریح کرد: گیلان شباهت‌های زیادی از نظر دریا و ساحل، موقعیت بازرگانی و صنعتی و ... به استان بوشهر دارد که از سالاری خواستیم تا باانرژی جوانی و تجربه‌ای که اندوخته است در گیلان و با همکاری نمایندگان و توصیه‌ها و راهنمایی‌های نماینده ولی‌فقیه فعالیت کند.

وی افزود: گیلان دارای نمایندگان پرکار و پرتلاشی است که به دولت نیز کمک کرده‌اند و امیدواریم استاندار جدید در این استان مهم و استراتژیک که دولت نیز برنامه‌های مهمی برای گیلان دارد بتواند به‌خوبی ایفای نقش کند.

به گزارش فارس، وزیر کشور به‌ منظور شرکت در مراسم تودیع و معارفه استاندار قدیم و جدید گیلان وارد استان گیلان شد.



منبع: تابناک
برچسب ها: استاندار گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار