در این راستا، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس یاری گر سالاری در استان خواهند بود، گفت: استاندار جدید باید به‌دوراز حواشی تمام توانش را برای توسعه استان به کار بگیرد.
کد خبر: ۴۹۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 26 September 2017
تابناک / نمایندگان گیلان نظرات خود را درباره انتصاب استاندار جدید بیان کردند.

در این راستا، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس یاری گر سالاری در استان خواهند بود، گفت: استاندار جدید باید به‌دوراز حواشی تمام توانش را برای توسعه استان به کار بگیرد.

منوچهر جمالی  بابیان اینکه تعیین استاندار در حیطه وظایف رئیس‌جمهور و وزارت کشور است، اظهار کرد: تعیین استاندار در حوزه اختیارات دولت است و وقتی استانداری انتخاب می‌شود قرار نیست کسی با حضورش مخالفت کند.

وی بابیان اینکه سالاری استاندار گیلان است و همه باید با وی همکاری کنند، افزود: همه باید به استاندار جدید همکاری و کمک کنند تا پیشرفت و توسعه استان را شاهد باشیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استاندار جدید باید به‌دوراز حواشی تمام توانش را برای توسعه استان به کار بگیرد، گفت: استان گیلان طرح‌های بزرگ توسعه‌ای را در دست دارد که سالاری باید با همکاری مجمع نمایندگان و سایر مدیران نیازها و موانع موجود در گیلان را رفع کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه استاندار جدید باید نهایت تلاش خود را برای جذب اعتبارات کافی در رشد و توسعه گیلان انجام دهد، خاطرنشان کرد: یقیناً تلاش استاندار جدید در راستای پیشرفت و توسعه استان است و ما هم به‌عنوان نمایندگان مردم در مجلس کمک گر و یاری گر سالاری خواهیم بود.

مشکلات گیلان پشت سرسبزی و جلوه‌های خدادادی استان نهفته است / کار هیچ نماینده‌ای چوب گذاشتن لای چرخ استاندار نیست

همچنین نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مشکلات استان پشت سرسبزی و جلوه‌های خدادادی استان نهفته است، گفت: هیچ‌یک از نمایندگان گیلان کارشان چوب گذاشتن لای چرخ استاندار نیست بلکه هدف همه کمک به مسئولین است تا بهترین نوع خدمت به مردم ارائه شود.

ولی داداشی  بابیان اینکه نمایندگان نظر قطعی در رابطه با تعیین استاندار نمی‌دهند، اظهار کرد: کار نمایندگان عزل و نصب مسئولین نیست و ما فقط نظر مشورتی خود را در رابطه با تعیین استاندار اعلام کردیم.

وی بابیان اینکه در تعیین و معرفی استاندار تصمیم‌گیرنده نهایی وزیر کشور و شخص رئیس‌جمهوری است، افزود: گرچه مجمع نمایندگان گیلان نظر مشورتی خود را در تعیین استاندار اعلام کرد اما نظر دولت بر این بود که استاندار غیربومی‌باشد بهتر است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همکاری با استاندار جدید در گیلان، گفت: همه بر این باوریم که استان گیلان رو به توسعه است و جلوه ‌این استان جلوه‌ای زیبا و خدادادی هست و همه باید با حمایت یکدیگر در توسعه استان تلاش کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در پشت سرسبزی و جلوه‌های خدادادی گیلان مشکلات زیادی نهفته است، خاطرنشان کرد: با اختلاف، جناح‌بازی و سیاسی‌کاری مشکلات مردم گیلان حل نخواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: هیچ‌یک از نمایندگان کارشان چوب گذاشتن لای چرخ مسئولین به‌ویژه استاندار نیست بلکه هدفشان این است که به مسئولین کمک کنند تا بتوانند بهترین نوع خدمت برای مردم ارائه شود.

داداشی با تاکید بر اینکه گیلان باید در مسیر توسعه با سرعت بیشتری حرکت کند، افزود: نمایندگان مردم در استان حتماً و قطعاً با استاندار کمک خواهیم کرد تا استاندار بتواند منویات دولت در عرصه‌های عمران، آبادی و توسعه همه‌جانبه را برای گیلان عملیاتی کند.

وی با اذعان به اینکه نمایندگان گیلان با کسی دشمنی ندارند، بیان کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند اظهارنظر نماینده‌ای برابر با دشمنی وی با شخص دیگری است که باید اعلام کنیم چنین تصوری از ریشه غلط است و تفکر انقلابی و مذهبی به ما یاد داده که اهل تعامل باشیم و با یکدیگر همکاری کنیم.

نماینده مردم آستارا در خانه ملت افزود: هرکسی که از خطوط قرمز نظام عبور نکند و منویات نظام جمهوری اسلامی، ولایت‌فقیه را رعایت کنند ما هم قطعاً در خدمت آن‌ها خواهیم بود و همکاری لازم را خواهیم کرد.

مطالبه فردی بومی حق هر استانی است/ همه‌ی ما مجبور به تمکین نظر وزارت کشور و تصمیمات دولت هستیم

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رضایت اکثر وزرا از سالاری در استانداری گیلان، گفت: همه‌ی مسئولین و مجمع نمایندگان باید خود را مکلف بر حمایت و کمک به استاندار جدید بدانند.

مهرداد بائوچ لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود، با اشاره به‌اتفاق نظر مجمع نمایندگان گیلان به تعیین استاندار بومی در گیلان اظهار کرد: مجمع نمایندگان گیلان متفق بودند تا نجفی به‌عنوان استاندار در گیلان حفظ شود چون حضورش را در استان مثبت ارزیابی می‌کردیم.

وی بابیان اینکه تلاش‌های خود را برای ابقای نجفی در استان انجام دادیم اما موفق به ماندن وی نشدیم، افزود: وزارت کشور دلایلی را مطرح کرد که در چهارساله دوم برخی از استانداران در کشور جابه‌جا و برخی نیز حذف شوند که با توجه به عملکرد مثبت استاندار اسبق گیلان، نظر نهایی بر این شد که وی ادامه خدمت خود را در استان البرز دنبال کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ملاقات خود با سالاری قبلاً از اعلام رسمی از سوی وزارت کشور گفت: مطالبه فردی بومی حق هر استانی است و یقیناً در استان خود استاندار نیز همین مطالبه وجود دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دولت تصمیمش بر این است که همه‌ی استانداران کشور غیربومی باشند، خاطرنشان کرد: این رویداد تنها در گیلان رخ نداده و در همه‌ی جای کشور مطرح است و دلیلشان هم این است که استانداران غیربومی کمتر آسیب‌پذیر هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزارت کشور تصورش بر این است که استانداران غیربومی می‌توانند موفق‌تر عمل کنند، تصریح کرد: این تصمیم از سوی وزارت کشور گرفته‌شده است و همه‌ی ما مجبور به تمکین نظر وزارت کشور و تصمیمات دولت هستیم.

لاهوتی با تأکید بر فضای هم‌دلی و هم‌زبانی در استان برای موفقیت و پیشرفت گیلان افزود: همه باید استعداد و امکانات خود را در جهت کمک به استاندار جدید به کار بگیرند چون موفقیت و پیشرفت استاندار جدید توسعه استان را به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه همه‌ی مسئولین و مجمع نمایندگان باید خود را مکلف بر حمایت و کمک به استاندار جدید بدانند، مطرح کرد: طبق ارزیابی‌هایی و نظراتی که از وزرا و سایر مسئولان کشور صورت گرفته، اکثر رضایت خود را از استاندار جدید در گیلان اعلام کرده‌اند.

در استان نیروی بااستعداد و مناسبی وجود داشت/ استاندار جدید مطالبات مردم، نخبگان و نمایندگان را به جدیت دنبال کند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز  با اشاره به قابلیت‌ها و منابع فراوان گیلان گفت: استاندار جدید مطالبات مردم، نخبگان و نمایندگان را به جدیت دنبال کند.

ذبیح نیکفر امروز  بابیان اینکه استانداران بالاترین مقام اجرایی در استان‌ها هستند، اظهار کرد: بادیداری که با وزیر کشور داشتیم نمایندگان گیلان به‌اتفاق استانداری بومی را مطالبه کردند.

وی با اشاره به جلسه مجمع نمایندگان با معاون وزیر در یک روز آخر معرفی سالاری به‌عنوان استاندار گیلان، افزود: علیرغم اینکه در استان نیروی بااستعداد و مناسبی وجود داشت اما وزارت کشور نظرش این بود که استاندار غیربومی برای گیلان معرفی کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به مطالبه نمایندگان، مردم و نخبگان گیلان از دولت دوازدهم، گفت: استاندار بومی نیست اما تلاش‌های وی و مطالعه در خصوص گیلان می‌تواند مشکل غیربومی بودن را حل کند و امید و انتظار مردم گیلان را برآورده سازد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با همدلی می‌توانیم باعث پیشرفت استان شویم، خاطرنشان کرد: باید مطالباتی که در گیلان تاکنون به آن توجه نشده با استاندار جدید به جدیت دنبال شود و مطالبه به‌حق مردم پیگیری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشکلات گیلان در ایجاد زیرساخت‌های گیلان که بیشتر در حوزه راه، شبکه انتقال برق، کشاورزی و سایر حوزه‌ها است در دولت دوم تدبیر و امید به نتیجه قابل قبولی برسد.

نیکفر بابیان اینکه گیلان قطب کشاورزی است، مطرح کرد: باید استاندار جدید بادید فعالانه و اقتصادمحور موانع موجود در این مسیر را حل کند و کارنامه قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد.

وی بابیان اینکه گیلان قابلیت‌ها و منابع فراوانی برای توسعه و پیشرفت دارد، گفت: دولت باید از ظرفیت نیروی انسانی در سایر استان‌ها استفاده کند تا خلأ تعیین استاندار بومی برای گیلان را جبران کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار