تابناک گیلان / در جلسه روز گذشته هیئت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام روحانی برگزار شد، گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسئولیت استانداری‌های آذربایجان‌شرقی، ایلام، تهران، کرمانشاه و گیلان معرفی و با تصویب هیئت وزیران برای این مسئولیت انتخاب شدند.
کد خبر: ۴۹۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ 25 September 2017

تابناک گیلان / در جلسه روز گذشته هیئت دولت که به ریاست حجت‌الاسلام روحانی برگزار شد، گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور برای تصدی مسئولیت استانداری‌های آذربایجان‌شرقی، ایلام، تهران، کرمانشاه و گیلان معرفی و با تصویب هیئت وزیران برای این مسئولیت انتخاب شدند.

 

محمدحسین مقیمی استاندار جدید تهران معرفی شد.

مقیمی متولد ۱۳۲۹ در خمین است و چیش از معاون سیاسی وزارت کشور از سال ۹۳ تا ۱۴ شهریور ۹۵  و پس از آن قائم مقام رحمانی فضلی در وزارت کشور تا کنون بود.

 

مقیمی اصلاح طلب است که دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره‌وری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌باشد. او در سال ۱۳۵۸ شهردار خمین و در سال ۱۳۶۸ قائم‌مقام معاون اجرایی رئیس‌جمهور هاشمی رفسنجانی بود. مقیمی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از حامیان جدی میرحسین موسوی بود.

وی سابقه نمایندگی مردم خمین در مجلس هشتم و همچنین استاندار استان های کرمانشاه، خوزستان و مرکزی را در کارنامه خود دارد.

مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی

مجید خدابخش، متولد ۱۳۳۵ و فوق لیسانس برق و دکترای مدیریت دارد. وی پس از انقلاب اسلامی، در اسفند ماه سال ۱۳۵۹ رئیس مخابرات اردبیل شد و بدنبال آن در سال ۱۳۶۲ بعنوان معاون مدیر کل مخابرات استان آذربایجان شرقی منصوب شد.

در دوران استانداری زین العابدین عطایی در آذربایجان غربی وی در پست‌های معاون برنامه‌ریزی و سپس معاون عمرانی خدمت کرد.

پس از درگذشت عطایی استاندار آذربایجان غربی، خدابخش در سال ۶۹ به آذربایجان شرقی رفته و در دوران استانداری اکبر پرهیزگار و علی عبدالعلی‌زاده در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی معاون عمرانی استانداری بود.

مجید خدابخش اصلاح طلب است.

 

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام

سلیمانی پیش از این استاندار چهار محال بختیاری بوده است.

قاسم سلیمانی، فعالیت خود را از سال ۱۳۵۷ در آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری آغاز کرد.

وی ابتدا دبیر و مدیر دبیرستان‌های اردل و شهرکرد بود. وی در مناصب اجرایی و مدیریتی مختلف ازجمله؛ رئیس گروه آموزشی روانشناسی استان چهارمحال و بختیای، مدیرکل تعاون استان چهارمحال و بختیاری (از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹)، مدیرکل تعاون استان اصفهان (از ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۲)، مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان (از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳) و معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی استانداری خراسان جنوبی در کارنامه خود دارد.

پیش از این محمدرضا مروارید به مدت چهار سال استاندار ایلام بود.

سلیمانی دشتکی کارگزار و از طرفداران هاشمی رفسنجانی بود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه

هوشنگ بازوند متولد ۱۳۴۱ در شهرستان نهاوند و استاندار قبلی لرستان است. وی دارای مدرک کارشناسی عمران، کارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی گردشگری و دانشجوی دکترای برنامه‌ریزی شهری منطقه‌ای است.

از سوابق مدیریتی بازوند می‌توان به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اشاره کرد.

 

مصطفی سالاری استاندار گیلان

وی متولد سال ۱۳۵۵ روستای دشت گور شهر شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان است که در دولت یازدهم استاندار بوشهر بود.

سالاری تحصیلکرده رشته حقوق تا مقطع کارشناسی ارشد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت اجرایی دانشگاه بوردو فرانسه است همچنین دانشجوی دکتری رشته حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه تهران است.

وی در سال ۱۳۸۱ جذب وزارت نفت شد و مسئولیت‌های متعددی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داشت و تا قبل از استانداری بوشهر رئیس پژوهشکده حقوق و توسعه پایدار مؤسسه مطالعاتی بین‌المللی وزارت نفت بود.

انتخاب سالاری در هیئت دولت امروز در شرایطی صورت گرفت که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت دیروز در رشت گفته بود انتخاب استاندار گیلان با تاخیر انجام می‌شود و گزینه بومی مورد نظر است.

محمدحسین قربانی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان از انتخاب استاندار گیلان واکنش نشان داد و ضمن بی خبری از انتخاب مصطفی سالاری به عنوان استاندار گیلان گفت تأکید ما برای تصدی استانداری گیلان فردی بومی بود.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار