کد خبر: ۴۹۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 25 September 2017
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از کاهش ۸ درجه‌ای دما در سواحل خزر خبر داد و گفت: فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
 
 احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی وخروجی مدل‌ها امروز با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما در سواحل دریای خزرابرناکی و در برخی مناطق بارش باران پیش‌بینی می‌شود که مناطقی از گیلان، مازندران و گلستان شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: در شمال آذربایجان شرقی، غرب اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و در ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، سمنان، البرز و تهران نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: فردا  (۴ مهرماه)، در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌ویژه در سواحل مرکزی و شرقی خزر، بارش پراکنده باران و در ارتفاعات سمنان و مناطقی از خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی رشد ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد. این وضعیت بعدازظهر این روز در مناطقی از اردبیل و شمال آذربایجان شرقی نیز پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تاکید کرد: در روز چهارشنبه ( ۵ مهرماه) بارش باران در گیلان تشدید می‌شود و به‌تدریج مازندران را فرا می‌گیرد و در مناطقی از اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال زنجان نیز رشد ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز کاهش دما در شمال شرق کشور ۲ تا ۴ درجه پیش‌بینی می‌شود، گفت: هوای خنک روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر ماندگار خواهد بود و روز چهارشنبه با تقویت بیشتر جریان‌های شمالی ،کاهش دما دراین مناطق ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر در این روز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۴ مهرماه) صاف، اوایل شب قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۹ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و در روز چهارشنبه (۵ مهرماه) کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد در بعدازظهر افزایش ابر و افزایش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۰ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار