قائم مقام ستاد فعالان اقتصادی دکتر روحانی در گیلان طی یادداشتی ؛
تابناک / شب گذشته در جریان جلسه هیئت دولت ، مصطفی سالاری به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی شد. در همین خصوص سیدرحمان موسوی ، قائم مقام ستاد فعالان اقتصادی دکتر روحانی در گیلان طی یادداشتی به بررسی کوتاه و مختصر این موضوع پرداخت که در ذیل مرور خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۹۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰ 25 September 2017
تابناک / شب گذشته در جریان جلسه هیئت دولت ، مصطفی سالاری به عنوان استاندار جدید گیلان معرفی شد.
 
در همین خصوص سیدرحمان موسوی ، قائم مقام ستاد فعالان اقتصادی دکتر روحانی در گیلان طی یادداشتی به بررسی کوتاه و مختصر این موضوع پرداخت که در ذیل مرور خواهیم کرد.
 
 
 
 
انتخاب دکتر سالاری به عنوان جوان ترین استاندار دولت اعتدال در گیلان حاوی چند پیام مهم از سوی دولت محترم و شخص رییس جمهور است.
 
جوانگرایی در حوزه مدیریتی کشور یکی از نکاتی است که می تواند انرژی قابل توجهی را در ابعاد مختلف ایجاد کند.
 
طبق یک قانون نانوشته کمتر مدیر ارشدی را می توان پیدا کرد که ریسک جوان گرایی در عرصه مدیریتی را بپذیرد و معمولا برای اداره امور در عرصه های مختلف از مدیرانی که سن و سال بیشتری برخوردارند و بعضا دوران میانسالی را نیز سپری کرده اند،استفاده می شود و به ندرت می توان در پست های حساس شاهد نشستن مدیری جوان بر کرسی یک مجموعه مدیریتی بود.
 
طی 4 سال گذشته بارها از طریق رسانه های مختلف استان شاهد نقدهای جدی جوانان و فعالان سیاسی بودیم که چرا از جوانان شایسته و نخبه استان در بخش های مختلف مدیریتی استفاده نمی شود و اغلب مدیران پیر و خسته هستند.
 
با استفاده از الگوی کشورهای توسعه یافته و بهره گیری از روندی که آنها جلو رفته اند می توان جوانگرایی را به نحو شایسته تری در حوزه مدیریتی استان لحاظ کرد چراکه نقش آفرینی جوانان استان در شادابی و کارآمدی مجموعه ، واقعیتی انکار ناپذیر است.
 
دوران 8 سال دفاع مقدس،یکی از مصادیق بارز موفقیت و تاثیرگذاری جوانگرایی است و به درستی اثبات شد در شرایطی که بسیاری از فرماندهان لشگر و تصمیم گیران عرضه نظامی و دفاعی در میدان عمل از عناصر جوان این مرز و بوم بودند،موفقیت ها و دستاوردهایی حاصل شد که جهان را مات و مبهوت خویش ساخت.
 
شاید بخشی از ایراد و عدم توجه به نقش و اثرگذاری جوانان استان ، باور قبیله ای است که ناخودآگاه جوان را وارد بازی خطرناکی می کند.
 
اخیرا بود که سید فرید موسوی نماینده مردم تهران گفت: امروز برخی دوستان به اسم حمایت از جوانان به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند. به اسم جوان‌گرایی اتفاقات دیگری می‌افتد و می‌خواهیم این روند ساختارمند باشد برای همین هم پیشنهاد می‌کنیم هر شش ماه یکبار در هیات دولت جلسه‌ای به بحث جوانان تخصیص داده شود.
 
در پی همین نقدها در ابتدای دولت دوازدهم ، اسحاق جهانگیری در نخستین همایش جوانان توسعه و تعالی ایران که در کتابخانه ملی برگزار شد گفت: مهم‌ترین گره‌های انقلاب اسلامی به دست جوانان باز شد، موتور اصلاحات جوانان بودند ؛ به جهت سیاست‌گذاری برای جوانان عقب هستیم و متاسفانه مدیریت کشور تا حدی مسن شده است و شکاف نسلی در مدیریت زیاد شده و تا حدودی گرفتار پیری هستیم.
 
جهانگیری در این سخنرانی صحبت از گره ای کور کرد که شاید با آمدن مصطفی سالاری به گیلان به حل بخشی از مشکلات جوانان امیدوار شد ؛ جهانگیری اظهار کرد: به جهت سیاست‌گذاری برای جوانان عقب هستیم و متاسفانه مدیریت کشور تا حدی مسن شده است و شکاف نسلی در مدیریت زیاد شده و تا حدودی گرفتار پیری هستیم ؛ در جلسه شورای عالی اداری تصمیم گرفته شد که سن مدیریت کشور در دوره کوتاه هشت سال کم شود ؛ لذا باید مدیران جوان در همه سطوح به مدیریت کشور اضافه شوند.
 
آمدن جوان ترین استاندار کشور به گیلان نوید روزهای خوب جوانان ، خصوصا فعالان ستادی دکتر روحانی را می دهد ، جوانانی که طی دوران مختلف همواره پای ایستادن روی  اعتقاداتشان بیشترین هزینه ها را متحمل شدند.
 
در پایان باید اذعان کرد: دکتر روحانی ثابت کرد که با انتخاب سالاری حرکت جدیدی در کشور آغاز خواهد شد و نشان داد که به خوبی فریاد و مطالبه جوانان گیلانی را شنیده است که پس از سال ها کلید تدبیر و امید استان را به دستان جوان ترین استاندار کشور سپرده است.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
این مسائل همش فریب مردم هست. ایشون هم کاری از پیش نمی برند. چون این نظام کلا مشکل دارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
همون گلی که قبلی ها بسر استان گیلان زدند ایشون هم خواهد زد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار