کمی منصفانه ؛
محمدجواد پاکدل / تابناک : با مراجعه به اخبار و جراید در چند هفته اخیر در لنگرود ، به وضوح میتوان به اهمیت اتفاقات رخ داده پیرامون انتخاب شهردار این شهر پی برد.
کد خبر: ۴۹۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 23 September 2017
محمدجواد پاکدل / تابناک : با مراجعه به اخبار و جراید در چند هفته اخیر در لنگرود ، به وضوح میتوان به اهمیت اتفاقات رخ داده پیرامون انتخاب شهردار این شهر پی برد.



ابهاماتی که شهردار سابق لنگرود بی پاسخ گذاشت و رفت!


انتخابی که شاید به مزاق برخی خوش نیامد ؛ اما حقیقت چه بود؟ 

آیا کحالی به گمان طرفدارانش آن نجات دهنده ی لنگرود از عقب ماندگی ها و سوء مدیریت ها بود یا به عقیده اعضای شورای شهر پنجم که منتخب همین مردم هستند  عملکردش آنچنان که به نظر میرسد قابل قبول نبود؟

با مراجعه به نظرات شهروندان لنگرودی با دلایل جالب توجهی مواجه میشویم ؛ برخی معتقدند که کحالی در قیاس با شهرداران گذشته که عملکرد منفعلانه ای در جهت آبادانی و زیباسازی شهر داشته اند عملکرد قابل دفاعی داشته و پروژه های عمرانی صورت گرفته در دوره ی وی را غنیمت می شمارند.

شاید دلیل آن باشد در شرایطی که شهر همجوار،لاهیجان به سرعت در حال پیشرفت و تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور است مسئولان لنگرود در سال های گذشته عملکرد خوبی نداشته اند و در این بین حضور کحالی و پروژه های عمرانی اجراشده در دوره ی وی را فرصت مناسبی برای رقابت با لاهیجان دانسته و معتقدند این اقدامات اگر ادامه دار باشد تاثیر زیادی در زیبایی شهری و جذب گردشگر و متعاقبا تقویت قوه اقتصادی شهر خواهد داشت که طبیعتا چنین نگرشی مایل به ادامه فعالیت های کحالی در سمت شهردار است و از تغییر شهردار چندن استقبال نمیکند.

با نگاهی به سطح شهر و تغییرات صورت گرفته در دوره رضا کحالی شاید به این نتیجه میرسیم که این اظهارات چندان هم خلاف واقع نبوده و پروژه های فراوانی پایان یافته و بعضی هم در شرف بهره برداری هستند.

 
 یادی از گذشته نه چندان دور...
 
در این ارتباط برای اینکه نگاه میدانی هم به عملکرد شهردار لاهیجان داشته باشیم تا بتوانیم احیانا در قضاوت های خود کمتر دچار اشتباه و یا هیجان زدگی شویم، موضوع درجه رضایت مندی شهروندان از عملکرد مهندس کحالی، شهردار لاهیجان و تیم مدیریتی همراه ایشان را با تنی چند از شهروندان در میان گذاشتیم،مهمترین نکته ای که هم شهروندان فهیم لاهیجانی و هم کارشناسان مدیریتی بر آن تاکید داشتند، عملکرد خوب و موفق مهندس کحالی، شهردار لاهیجان بود.
 
آنان حتی می خواستند تا بستر های کیفی تری برای فعالیت شهردار و مجموعه مدیریت شهرداری فراهم شود تا آنان بتوانند با استفاده از بستر های لازم یعنی اعتبارات قانونی، اختیارات قانونی و … در ارائه خدمات کیفی تر به شهروندان بهتر ازقبل عمل نمایند.
 
یکی از شهروندان لاهیجانی که خود را صادقی معرفی می کند و در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا از عملکرد شهردار لاهیجان رضایت دارد یاخیر؟ می گوید:« بنده با صراحت کامل اعلام می کنم که جناب آقای مهندس کحالی در سالهایی که در این شهر به عنوان شهردار بوده و هستند خدمات ارزنده ای در تمامی بخشها به شهر و شهروندان لاهیجان ارائه کرده اند.»
 
وی افزود:« شهر لاهیجان در این چند سال اخیر دچار تحولات مثبتی شده است که عمران و توسعه شهری و نظافت ، زیبایی و رفاه این شهر به همت شهردار و کارکنان زحمتکش شهرداری زیبا تر و بهتر شده است.» این شهروند در ارتباط با حادثه ای که برای چند نفر از کارکنان شهرداری در اثر انفجای بالن تبلیغاتی بوجود آمده است و حرف و حدیث های بوجود آمده ، گفت:« ما هم از وقوع این حادثه ناراحت شدیم و از خداوند برای آن زحمتکش شهرداری آمرزش الهی و برای خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی آرزو می کنیم.
 
حال عده ای اگر بخواهند از این حادثه سوء استفاده کنند واقعا از جوانمردی به دور است، اتفاق پیش می آید، آقایان به جای دایه مهربان تر از مادر شدن، تلاش کنند تا وراث آن مرحوم مابقی زندگی را با مشکلات کمتری بگذرانند نه اینکه بخواهند از شهردار موفق شهر بخواهند استعفا بدهد و برود تا به اهداف خود برسند.»
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار