استاندار مازندران گفت: استان مازندران در حوزه آموزشی رتبه خوبی دارد و ضریب سوادآموزی در استان بالای ۹۹ درصد است.
کد خبر: ۴۹۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 23 September 2017
به گزارش تابناک : ربیع فلاح جلودار صبح شنبه در مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی در مدرسه آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:استان مازندران در حوزه آموزش و پرورش جزو استان های بسیار خوب به شمار می رود از این رو ضریب سوادآموزی بالای ۹۹ درصد را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در زمینه ابتدایی و آموزش عالی درشرایط مناسبی قرار داریم در این راستا برای ارتقای کسب و کار و توسعه این امر مهم بایداقدامات لازم انجام شود.
به گفته استاندار مازندران با آغاز سال تحصیلی بیش از ۶۴ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان برای ارتقای کیفیت آموزشی برای کسب علم و دانش در حوزه تعلیم و تربیت به دانش آموزان خدمت رسانی می کنند.
فلاح با اشاره به ارتقای تولید علم و دانش در کشور تصریح کرد: امروز ثروتمندترین کشورها کسانی هستند که در زمینه علم و دانش گام بردارند لذا در این راستا باید بدانیم برای توسعه کارآفرینی گام های موثری در جهت ارتقای تولید علم توسط مسئولان آموزشی برداشته شود.
وی اضافه کرد: برای احیای نظام آموزشی و تحول در این مسیر باید زمینه های کسب و کار در حوزه تعلیم و تربیت رونق یابد.
یاسر هاشمی رفسنجانی فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در ادامه اظهار کرد: توجه جدی به مقوله علمی از جمله مباحث مورد توجه آیت الله هاشمی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بود که به مرور هم دراین برهه از زمان شاهد آن هستیم.
وی افزود: سواد علمی جز یکی از شاخص هایی که از زمان آغاز انقلاب بود که توجه آیت الله هاشمی رفسنجانی شاخص ۴۰ درصد به ۸۰ درصد رسید و امروز شاهد تحصیل ۱۲ میلیون دانش آموز در سراسر کشور هستیم.
هاشمی رفسنجانی رفع محرومیت فضای آموزشی را از جمله موضوعات مورد توجه و قابل پیگیری کشور برشمرد و همچنین خاطرنشان کرد به دنبال این هستیم حتی یک دانش آموز هم از نبود فضای آموزشی در رنج نباشد.
گفتنی است به همراه نواختن زنگ آغاز تحصیلی استاندار مازندران ، مدیران ملی و استانی از فضای کلاس درسی مدارس شاهد و دبیرستان آیت الله هاشمی رفسنجانی بازدید کردند.






منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار