کد خبر: ۴۹۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 22 September 2017
تابناک / کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در آستانه برگزاری جلسه هیئت دولت و تصمیم گیری و انتخاب استاندار گیلان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص استاندار آتی گیلان پرداخت.

 
 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان طی گفتگویی با اشاره به اختلاف نظرهای پیش آمده در بین برخی از اصلاح طلبان و اعتدالیون گیلان در خصوص گزینه های استانداری گیلان،گفت: باید وحدت بین اصلاح طلبان و اعتدالیون گیلان حفظ شود.

کیوان محمدی با بیان اینکه دوستی من و هادی حق شناس به سال ها قبل بر می گردد اظهار داشت: مسائل اینچنینی به ارتباط دوستانه من با هادی حق شناس خدشه ای وارد نمی کند.

وی هادی حق شناس و همه گزینه های مطرح شده را سرمایه های این استان دانست و گفت: هرکس استاندار شود باید برای توسعه استان به او کمک کرد و هادی حق شناس هم مدیر توانمندی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان همچنین تصریح کرد: برخی گفتند احمد حسینی بومی نیست. احمد حسینی شاید بومی نباشد اما نیمی از عمر خود را در این استان گذرانده است و با تمام مسائل این استان آشنایی دارد.

کیوان محمدی، احمد حسینی را وزنه ای برای استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: روابطی که احمد حسینی در سطح ملی دارد می تواند کمک بسیاری به گیلان داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به قاسم رمضانپور و عبدالغفار شجاع به عنوان دو گزینه دیگر اصلاح طلبان برای استانداری گیلان گفت: هر کدام از آقایان سوابق فراوانی دارند و واقعا تفاوتی ندارد من استاندار شوم یا هر یک از این گزینه ها. قاسم رمضانپور و عبدالغفار شجاع هم روابط خوبی در سطح ملی دارند که می تواند گره گشای مشکلات گیلان باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خاطر نشان کرد: اختلاف نظرها امری طبیعی است. هرکس ممکن است در خانواده خود هم با عضوی از خانواده اختلاف نظر داشته باشد.
 
در این شرایط چه تصمیمی می گیرد؟ عرصه زندگی اجتماعی بسیار پیچیده است. بخشی از آن سیاست است و بخش های دیگری مثل فرهنگ هم دارد. ما می توانیم در زمینه سیاسی با برخی افراد هم نظر نباشیم ولی همه مسائل دیدگاه های سیاسی افراد نیست. مثلا من با فیاض زاهد از سال ۶۱ و با الیاس حضرتی از سال ۵۸ بیش از ۳۵ سال رفاقت دارم و هیچ کس نمی تواند این رفاقت ها را به هم بزند.

کیوان محمدی در ادامه اظهار کرد: در همه ادوار، چه در دوران احمدی نژاد چه بعد از آن دوستان اصلاح طلب زیادی داشته ام. هرچند در تمام جلسات با تکیه بر اعتقادات و رویکرد سیاسی خودم حاضر می شدم اما دوستان اصلاح طلب زیادی داشتم و هر کدام از این افراد استاندار شوند کمک خواهیم کرد.

وی افزود: به مفهوم دسته بندی سیاسی اصلاح طلب یا اصولگرا نبوده ام اما مگر می شود اصلاح طلب نبود؟ می توانیم جزء اصلاح طلبان نباشیم اما نمی توانیم اصلاح طلب نباشیم.
 
زمانی می توانیم اصلاح طلب نباشیم که جامعه به شکوفایی صد در صدی رسیده باشد. در جامعه ای که شاید ۳۰ درصد ظرفیت آن شکوفا شده است می توان برای بهبود وضعیت گام برنداشت و اصلاح طلب نبود؟ ما روی ضرورت اصلاحات بحثی نداریم تنها روی نحوه این اصلاحات اختلاف نظر نداریم. حتی اصولگرایان نیز با این نگاه اصلاح وضع موجود با پایبندی به اصول اعتقاد دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم یکی از گزینه های بومی استاندار گیلان شود اما اگر نهایتا آقای سالاری هم انتخاب شود گزینه شایسته و توانمندی است و برای رشد و توسعه استان همه باید با تمام توان به او کمک کنیم.

کیوان محمدی در پایان تصریح کرد: اگر گزینه غیر بومی استاندار گیلان شود ایرادی به او وارد نیست. اشکال را در خودمان و نحوه برخورد برخی از ما با گزینه های بومی جستجو کنیم. /بامردم


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار