سردار قاسم سلیمانی در لنگرود ؛
تابناک / سردار قاسم سلیمانی در مراسم چهلمین روز شهادت شهید حسین پور که عصر پنج شنبه در شلمان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم ، اظهار کرد: ماه محرم ماه خون و شهادت، عزت و عظمت است و امام حسین (ع) نیز درس آزادگی و کرامت و جوانمردی و ایثار به همه آزادگان عالم داده و همه آزادگان عالم بعداز شهادت این امام بزرگوار تا آخر دنیا شاگردان امام حسین(ع) هستند.
کد خبر: ۴۹۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 22 September 2017
تابناک / سردار قاسم سلیمانی در مراسم چهلمین روز شهادت شهید حسین پور که عصر پنج شنبه در شلمان برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم ، اظهار کرد: ماه محرم ماه خون و شهادت، عزت و عظمت است و امام حسین (ع) نیز درس آزادگی و کرامت و جوانمردی و ایثار به همه آزادگان عالم داده و همه آزادگان عالم بعداز شهادت این امام بزرگوار تا آخر دنیا شاگردان امام حسین(ع) هستند.

سردار سلیمانی به سخنان برخی شخصیت های بزرگ جهان درباره امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: ما شیعه امام حسین هستیم و در دورن خانه هایمان و در دامن مادرمان با نام امام حسین(ع) خو گرفته ایم ولی تصور نکنیم که این بزرگمرد فقط متعلق به شیعه است.

وی با بیان اینکه این بزرگان از زاویه شیعه و از زوایای دیگر به امام حسین نگریسته و آن را به جامعه خود معرفی می کنند، افزود: «محمدعلی جناح» رهبر بزرگ پاکستان در این باره می گوید مسلمانان باید از این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد پیروی کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ادامه داد: یکی از رهبران مسیحی نیز درباره امام حسین (ع) می گوید هر دینی که همانند امام حسین نداشته باشد دینی زمینی و از بهشت بی بهره خواهد بود .

شهدای مدافع حرم معرف جوان متدین شیعه و ولایی ایران

وی با بیان اینکه همه شهدا ارزشمند بوده و در نزد خداوند دارای جایگاه والایی هستند، تصریح کرد: البته این جایگاه دارای طبقات و مراتب گوناگونی است به گونه ای که در همین باره حضرت امام راحل بعد از شهادت آیت الله مطهری ایشان را ثمره جان خود نامیدند .

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه ثمره جان امام تنها در بُعد علمی نبوده بلکه در ابعاد فهم ،معرفت ، بصیرت ، اخلاق و عرفان بود ، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره)  بعد از شهادت شهید بهشتی وی را یک ملت توصیف کرد که نشان دهنده این بوده که شهدا به دلیل اثراتی که در جامعه داشته تأثیرات و جایگاه متفاوتی دارند.

وی با بیان اینکه تعریف از شهدا تنها مختص به آنها نبوده بلکه دارای عمومیت در میان همه آنها است ، گفت: هم صلابت «حسین قمی» در برابر دشمن بعد از چهار بار جراحت و هم صلابت نگاه آن شهید(شهید حججی ) در زیر تیغ دشمن تابلوی زیبای معرفی جوان متدین شیعه و ولایی ایران بوده که برای همه مایه افتخار است .

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه به سه عامل و نکته درباره مدافعان حرم و سوالات ایجاد شده در زمینه حضور ایران در این جبهه اشاره کرد و اظهار کرد: چرایی حضور جوانان ایرانی در این میدان ، چرایی تصمیم حکومتی نظام مقدس برای حضور در این میادین و مواجه با چنین دشمنی و همچنین عوامل موفقیت ثبات نظام مقدس اسلامی در طول این ۴۰ سال از جمله این عوامل و نکات است.

جاذبه شهادت مهم ترین عامل جذب جوانان به جبهه های دفاع از حرم

سردار سلیمانی با بیان اینکه همه افرادی که امروز در این صحنه حضور می یابند برخلاف تمام صحنه ها همانند صحنه هایی که در جنگ تحمیلی مشاهده کرده ایم به صورت داوطلبانه ، دواطلبی که ملتمسانه در این صحنه ها حضور می یابند، تصریح کرد: صحنه هایی زیادی دیده شده که بسیاری از جوانانمان برای رفتن به این جبهه ها التماس می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ فردی برای این امری که امروز از آن با عنوان مدافع حرم یاد می شود به عنوان ماموریت حضور نمی یابند گفت: همه این جوانان بدون استثناء چه آنهایی که از عراق، چه افغانستان، چه از پاکستان با نام های مختلف آمده اند، به صورت دواطلبانه بوده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران مهم ترین ویژگی که جوانان را به سمت این عمل می کشاند جاذبه شهادت دانست و افزود: جاذبه شهادت یعنی حیات ابدی، همین که امام راحل می فرمایند ما از درک مقام شهدا عاجز هستیم.

به گفته این مسئول این جاذبه همانند یک مدار مغناطیسی عمل کرده و جوانان را به سمت خود می کشاند و کاری به فرمان حکومتی نداشته و درصورت بسته شدن راه ، راه را می یابند.

وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس بارها شاهد نوجوانانی بودیم که با دستکاری کردن شناسنامه و بالا بردن سن خود در جبهه حضور می یافتند ، افزود: درباره مدافعان حرم نیز چنین بوده و حتی چند تن از شهدای ایرانی خود را به نام برادران افغانی معرفی کرده و وارد این جبهه شدند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه دومین عامل انسانیت است، گفت: امروز در رسانه ها شرایط کشور میانمار را مشاهده می کنیم، این جوانان دربرابر این حوادث تلخ و دردناک همانند فردی بوده که در تابه ای داغ در حال سرخ شدن هستند و صدها نفر از ما سوال می کنند که چرا اقدامی برای میانمار انجام نمی دهیم این نشان دهنده عاطفه و وجدان انسانی است.

وی در ادامه به سومین عامل نیز اشاره کرد و یادآورشد: کشش چنین صحنه هایی در بُعد دینی وانسانی کشش بالایی بوده که این طبیعی است و جوانان مختلفی را به سمت خود می کشد در این میان جوانان مذهبی بیشتر جذب این صحنه شده ولی این جاذبه بر روی عموم جامعه نیز تأثیرگذار است.

 ترسیم راه و ایجاد تحرک عظیم در جامعه مهم ترین خصوصیت شهدا

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه این فرهنگ بسیاری از جوانان ما را به خود جذب کرده است ، تصریح کرد: یکی از خصوصیات مهم شهید ترسیم راه، تحرک عظیم، معنویت و دگرگونی جدید بوده که امروز شاهد این موضوع در جامعه ایران اسلامی هستیم.

سردار سلیمانی به چرایی حضور در سوریه و عراق از بُعد حکومتی اشاره کرد و ادامه داد: در این میان چندین موضوع مهم وجود داشته که حل آن از طریق دیپلماتیک و دیپلماسی غیرممکن است چیزی که متاسفانه برخی در این زمینه سخن پراکنی می کنند.

وی با بیان اینکه اگر برخی موضوعات با دیپلماسی قابل حل بود هیچ کس مصلح تر از امام علی (ع) و امام حسین(ع) وجود نداشت، اظهار کرد: اینکه چرا در برخی مواقع این بزرگان دست به شمشیر برده اند به این علت بوده که آن منطق ، منطق دیپلماسی نبوده است.

بی فایده بودن برخورد دیپلماتیک و لزوم جهاد در برابر داعش

سردارسلیمانی افزود: وقتی که منطق طرف مقابل این است که از نظر دینی واجب القتل هستی و هرچه بیشتر کشتن تو، او را به بهشت نزدیک می کند، برخورد دیپلماتیک معنا ندارد.

وی ادامه داد: وقتی طرف مقابل برایش مردم عادی با مردان جنگی تفاوتی ندارد و صرفا کشتن برایش معنا دارد هرچقدر هم که کشته شدگان بی گناه باشند دیگر دیپلماسی فایده ندارد بلکه باید در مقابل اینها جهاد کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه دلیل آیت الله سیستانی برای صدور حکم جهاد با داعش بی فایده بودن برخورد دیپلماتیک و لزوم جهاد بود، اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری برای خشکاندن ریشه این شجره خبیثه نیز به همین دلیل است که راهی برای دیپلماسی وجود ندارد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: منطقی که از طریق آن در طول تنها هفت ماه ۱۵۰۰ عملیات انتحاری برای کشتار مردم انجام می شود، تنها به وسیله جهاد است که خنثی می شود.

وی تأکید کرد: وقتی هدف دشمن خشکاندن ریشه دینی شماست و غارت نوامیس شما را حق خود می داند، نمی توان با دیپلماسی کاری از پیش برد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه هدف از تشکیل داعش را نابودی ایران اسلامی دانست و گفت: تشکیل داعش با هدف نابودی ایران بوده و کشتار مردم ایران هدف اصلی آن است در این شرایط ما نمی توانیم منتظر نابودی سوریه و عراق باشیم و دست روی دست بگذاریم تا داعش هر روز تجهیزتر و قوی تر بشود و در نهایت دستش برای کشتار ما و غارت نوامیسمان باز شود.

سردار سلیمانی تأکید کرد: هیچ انسان هوشمند، مدیر مدبر و شخص دور اندیشی این را قبول نمی کند و برای خشکاندن ریشه چنین تفکری تلاش می کند.

وی هدف دشمن را از بین بردن استقلال  و تصرف کشور اعلام و اظهار کرد: عرفات تحت تأثیر خدعه و فریب صلح، سلاحش را زمین گذاشت و نتیجه اش اشغال فلسطین شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: آیا فلسطین می تواند بدون جهاد و ایثار و فداکاری بر ارض خودش با دیپلماسی مسلط شود؟ خیر راهی جز مبارزه وایثار و فداکاری وجود ندارد و باید ایستاد و باید فداکاری کرد.

رهبری و انسان های فداکار دو عامل مهم پیروزی ملت ها

سردار سلیمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به عوامل موفقیت و پیروزی ملت ها گفت: ثروت عامل مهمی است اما کشورهای ثروتمند حتما پیروز نیستند چرا که ثروت عامل قدرت است اما عامل پیروزی نیست و تاریخ بشر ثابت کرده که در پیروزی جوامع، دو عنصر رهبری و انسان های فداکار ایفای نقش می کنند و هیچ چیزی به اندازه این دو عنصر نمی تواند باعث پیرزوی یک قوم، تفکر و یا کشور شود.

وی تصریح کرد: اگر ملتی فاقد رهبری هوشمند و حکیم و بصیر باشد، آن ملت شکست می خورد و درست مانند حرکت بیداری اسلامی در کشورهای مصر و تونس و لیبی که به دلیل نداشتن رهبری منجر به موفقیت نشد، هیچ انقلابی بدون رهبری به نتیجه نمی رسد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر ملتی فاقد رهبری بود حتی اگر ثروتمندترین هم باشد، ناموفق است و دلیل شکست های آمریکا در منطقه خاورمیانه هم نداشتن رهبری حکیمانه است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: عامل موفقیت ملت ما در طول ۴۰ سال گذشته و نیرویی که ایران را به قطب عالم اسلامی تبدیل کرده وجود رهبری است.

وی تأکید کرد: همین ملت در زمان قاجار و پهلوی هم بود اما چون امام خمینی ره نبود این ملت نتوانست به موفقیت برسد وقتی رهبری فرسنگ ها در جلوی ملتش دیده بانی و مراقبت کرده و اعلام آماده باش می کند و مسئولان را جهت داده و مردم را بسیج می کند، کشور را به سمت موفقیت سوق می دهد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در ادامه عامل انسان های فداکار را نیز دومین عامل پیروزی ملت ها خواند و گفت: عاملی که همراه با رهبری است باعث پیروزی جوامع می شود، وجود انسان های فداکار و ایثارگر در جامعه است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: اگر رهبر جامعه حضرت علی هم باشد و در کنارش انسان های فداکار نباشند، حکومت دچار مشکل می شود و وقتی انسان های فداکار از جامعه بروند، امام معصوم تنها می شود.

لزوم حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

وی همچنین خطاب به نخبه های جامعه اظهار کرد: هنرمندان، نویسندگان، اساتید دانشگاه ها و مسئولان کشوری اگر فرهنگ ایثار و فداکاری را مورد تقدیر و تقدیس قرار ندهند، کشور در هر بعدی خسارت می دهد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: انسان یا باید غیرت دینی داشتهباشد یا غیرت انسانی و یا ملی و نمی شود کسی نام انسان بر خودش بگذارد و فاقد یکی از این سه عنصر باشد که اگر ملتی هر کدام را از این موارد را نداشته باشد، دچار زوال می شود.

سردار سلیمانی تأکید کرد: انسان باید یا مدعی دین و مذهب باشد یا ملیت یا انسانیت و اگر جامعه فردای ما فاقد جوانان غیرتمند و فداکار شد، اگر ثروتمندترین هم باشیم، با هر هجومی از بین خواهیم رفت و وظیفه ملی ماست که این روح و این فرهنگ را در جامعه ترویج کنیم.

وی گفت: مگر می توان شهید را دوست نداشت؟ مگر می شود قبول کرد کسی دیگر برای آسایش و امنیت من جانش را فدا کند و ما از او بیزار باشیم؟ این محصول چه نگاهی است؟ باید بذر ایثارو فداکاری در همه سطوح از نخبگان گرفته تا مردم عادی به ویژه در بین نسل جوان کاشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تأکید کرد:  نخبگان فرهنگی، مدیران و آحاد مردم باید بذر فداکاری را بکارند تا حاصل ملت ارزشمند باشد و اگر نشد، در همه تلخی هایی که به وجود خواهد آمد سهیم هستیم.

سردار سلیمانی دلیل تأکید رهبر بر توسعه فرهنگ دفاع مقدس را نجات بخش بودن آن دانست و اظهار کرد: در همه سطوح فرهنگی کشور مدیران باید در ترویج این فرهنگ بکوشند تا جامعه ما همانطور که تا به امروز به دلیل بذرهای مبارک و پاک و منزهی که در جامعه کاشته شده و امروز شهدا حاصل این بذر هستند، پیش رفته، در آینده نیز  همینگونه باشد.

اثرات شهادت شهید؛ دفع خطرو ایجاد محبت

وی در بخش دیگری از سخنان خود اولین اقدام شهید را دفع خطر از ملت اعلام و اظهار کرد: این مهم جز با فداکاری حاصل نمی شود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران همچنین ایجاد محبت ومودت در بین افراد را از دیگر اثرات شهید دانست و گفت: امروز برخلاف آنچه که تصور می کردند جنگ با داعش به جنگ سنی و شیعه تبدیل شود، بیش از هر زمان دیگری محبت بین شیعه و سنی ایجاد شده چون خون جوانان شیعه برای دفاع از نوامیس اهل سنت بر زمین ریخته شده و این مهم نیز دومین اقدام شهید است.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر خون جوانان شیعه از ایران و افعانستان و پاکستان به مدد مردم حلب نرفته بود، این شهر توسط داعش نابود می شد.

وی افزود: امروز اعتماد به ایران و به ملت ما و اقتدار این کشور در طول تاریخ بی نظیر و بی سابقه است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: هیچ کشوری در این راه نمی تواند مانند ایران عمل کند چرا که رهبری ایران و جوانان فداکارش با سایر کشورها متفاوت است.

نابودی داعش تا سه ماه آینده

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به پیامی که همزمان با شهادت شهید حججی خاب به داعش داده بود، گفت: همانطور که گفته ام انتقام خون جوانانمان را از داعش خواهیم گرفت و نابودی داعش تا سه ماه آینده حتمی است.

وی تأکید کرد:  ما ضربات خودمان را قاطعانه و بدون وقفه بر پیکره داعش فرود می آوریم و به زودی تمام مردم مسلمان منطقه پایان این غده سرطانی ساخته شده به دست آمریکا و اسرائیل را جشن خواهند گرفت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: این مبارزه و این پیروزی مختص دولت و ملت و رهبری ایران، سوریه عراق و جوانان مبارزی است که در جبهه مقاومت حضور داشته اند و به یاری خدا شاهد این جشن باشکوه خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار