کد خبر: ۴۹۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 21 September 2017
تابناک / استاندار البرز گفت: بسترهای خدمت باید به نحوی فراهم شود که موج حمایت از سرمایه گذاران در این استان به راه بیفتد و رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر فراهم شود.

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی نجفی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که پیش از ظهر چهارشنبه درسالن شهدای دولت برگزار شد افزود:رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاران قفلی برای گشایش سهم اشتغال در البرز است و از مدیران ستاد تسهیل می خواهم  تا با هماهنگی بین دستگاهی در تحقق سیاست های کاربردی دولت را همراهی کنند.

وی در ادامه با اشاره به محوری از سخنان خود در آیین معارفه افزود: رویکرد بنده با توجه به نیازهای کشور و تاکیدمقام معظم رهبری در حوزه اقتصادمقاومتی، تحقق اهداف رییس محترم جمهور، دولت محترم و معاون اول رییس جمهور بعنوان ریاست فرمانده اقتصاد مقاومتی در کشور است، بنابراین همه باید تلاش کنیم در حوزه اقتصادی پویایی بیشتری در این استان ایجاد شود.

نجفی با بیان اینکه حضورم در استان البرز تصمیم وزارت کشور و انتخاب بنده بوده است گفت: آگاهانه و با علاقمندی خدمت در این استان را انتخاب کرده ام.

وی با بیان اینکه رویه جدیدی را در تصمیم گیری ها برای بهبود شاخص های اشتغال و فضای کسب و کار اتخاذ خواهم کرد گفت: ایجاد اشتغال در استان البرز اولویت ما خواهد بود واین موضوع به معنای عدم تلاش مسولان نبوده و نیست.

استاندار البرز تصریح کرد:هرچند نرخ مهاجرت در این زمینه تاثیرگذار است اما قابل اغماض هم نخواهد بود و نمی توانیم تنها به این دلیل کارنامه موفقی نداشته باشیم. معتقدم آمار مهاجرت بالا به استان البرز توجیه باقی ماندن در شرایط فعلی نیست.

نجفی در ادامه با تاکید بر اینکه موانع فراروی تولیدکنندگان باید به سرعت برداشته شود، ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار از برنامه هایی است که در این استان به جد پیگیری خواهد شد و هیچ تولیدکننده ای هم نباید معطل موانع تولید بماند

استاندار البرز در ادامه به مقایسه شرایط استان های البرز و گیلان برای ایجاد فرصت های شغلی پرداخت وگفت: مدت ۴ سال است که استان گیلان در شاخص بهبود فضای کسب و کار رتبه برتر کسب کرده است و این موفقیت را کماکان حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه آمار اشتغال استان گیلان در سال ۹۲، حدود ۱۵/۶ درصد بود که توانستیم این رقم را در پایان سال ۹۵ به ۱۱/۳ درصد برسانیم، این رقم در بهار ۹۶ به ۱۰/۳ درصد رسید.

استاندار البرز با بیان اینکه این موفقیت ها مرهون همکاری کلیه دستگاه ها، بانک ها و صنایع بوده است و انتظار می رود این رویه در استان البرز هم اجرا شود، گفت:همه مسولان و نمایندگان وزارتخانه ها و مدیران باید در این زمینه خود را مسئول بدانند.

نماینده عالی دولت در استان گفت: دبیران دو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با جدیت کار را پیش بگیرند و بازدیدهای میدانی و دیدار با تولیدکنندگان را دستور کار خواهیم داشت

وی در ادامه این نشست پای دغدغه ها و درخواست های طرح شده از سوی تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی استان نشست و نسبت به رفع موانع تولید دستور صادر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار