توضیحات مهم مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان درباره طرح " سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی " ؛
تابناک / اخیرا شنیده شده است وزارت تعاون ، کار رو رفاه اجتماعی طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی را در کشور به اجرا درآورده است.
کد خبر: ۴۹۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 20 September 2017
تابناک / اخیرا شنیده شده است وزارت تعاون ، کار رو رفاه اجتماعی طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیر ایرانی را در کشور به اجرا درآورده است.
 
محمود ایزددوست در همین رابطه طی گفت و گویی با تابناک اظهار کرد: براساس قانون ایرانی مدنی فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با همسر غیرایرانی نمیتوانند شناسنامه ایرانی بگیرند و در سال های اخیر تعداد قابل توجهی از زنان ایرانی با مردان غیرایرانی ازدواج کرده اند.
 
 

 
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: فرزندان این مادران نمیتوانند شناسنامه بگیرند و فاقد هویت رسمی می باشند که وزیر محترم تعاون از دولت درخواست کرده که برای این فرزندان کارت هویت صادر شود و لایحه ای هم به دولت داده است.
 
ایزددوست اضافه کرد: به فرزندان این افراد کارت هویتی داده می شود که میتوانند برای ادامه تحصیل استفاده کنند و دفترچه بیمه هم تعلق می گیرد اما در مرحله اول تنها سرشماری انجام خواهد شد.
 
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: جهت سرشماری ابتدا مادران کد ملی خود را به شماره 2000195 ارسال می کنند و از طرف وزارت تعاون با این افراد تماس گرفته خواهد شد و از آن ها چند سوال ساده مانند تاریخ تولد و تعداد فرزندان پرسیده می شود و اگر سوالی برای مادران ایرانی دارای همسر غیر ایرانی پیش آمده باشد به جایی مراجعه نکنند و با همان پیامک با آن ها تماس گرفته خواهد شد.
 
ایزددوست در پایان خاطرنشان کرد: به همسران غیر ایرانی چیزی داده نمی شود و آن ها تابع مقررات خود هستند و این طرح تنها برای فرزندان است.
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار