بازخوانی یک گزارش ؛
سیدرحمان موسوی / تابناک : محمود شکری در نطقی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان با تهدید مدیران استان، اقوام خود را در ادارات مختلف به استخدام در اورده که این سخنان با واکنش کیوان محمدی مواجه گردید و وی در مصاحبه‌ای و همچنین طی نامه به دکتر نوبخت مواردی را مطرح کرد و اظهار داشت این موارد کذب است.
کد خبر: ۴۹۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸ 19 September 2017
سیدرحمان موسوی / تابناک : محمود شکری در نطقی در  مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان با تهدید مدیران استان، اقوام خود را در ادارات مختلف به استخدام در اورده  که این سخنان  با واکنش کیوان محمدی مواجه گردید و وی در مصاحبه‌ای و همچنین طی نامه به دکتر نوبخت مواردی را مطرح کرد و اظهار داشت این موارد کذب است.
 
شکری حتی به همین اندازه نیز بسنده نکرد و بیان داشت اگر این مورد رسیدگی نشود جوانان بیکار تالش را جلوی استانداری جمع خواهد کرد!
 
 
کیوان محمدی به سخنان محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوان‌شهر و ماسال که در صحن علنی روز گذشته مجلس، به انتقاد از سازمان برنامه و بودجه استان گیلان پرداخته بود واکنش نشان داد. 
 
 
 
 
 
 
 
محمدی گفت: نماینده محترم تالش در نشست علنی مجلس مورخ 21 آذر 95 مطالبی را عنوان کرده‌اند که از اساس کذب محض است.

بنده به صراحت اعلام می‌کنم هیچ‌یک از بستگان کارکنان و اعضای سازمان برنامه و بودجه در 2 سال اخیر در هیچ نهاد، سازمان و دستگاه دولتی استخدام نشده، آن‌هم با زور و تهدید! امیدوارم علاوه بر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، سایر دستگاه‌های نظارتی و قضایی استان درباره ادعاها و اتهامات مطرح شده به تحقیق و تفحص بپردازند و به ازای هر جرم و تخلفی که یافتند، مجرم را مجازات کنند.

از جناب شکری هم می‌پرسم که آیا شهامت و شجاعت آن را دارید که در صورت تکذیب ادعاهایتان طبق موازین معمول مجازات شوید؟ پیگیری ادعاهای وی کار سختی نیست. لیستی از بستگان سازمان برنامه و بودجه را که استخدام شده‌اند به انضمام مدیرانی که تهدید شده‌اند را با مستندات در اختیار ارگان‌های قضایی و نظارتی قرار دهند تا «سیه‌روی شود هر که در او غش باشد».


محمدی در واکنش به بخشی دیگر از اظهارات نماینده تالش که در خصوص تقسیم بودجه بود و اشکالاتی را مطرح کرد ، اظهار داشت: نمایندگان باید در حد و حدود خودشان صحبت کنند و فکر نکنند با حاشیه سازی میتوانند امتیاز بگیرند و ایشان اگر نیت شان حاشیه سازی نبوده در طول یکسال گذشته یکبار هم به سازمان نیامده و اگر ایشان قصد خدمت به استان دارند باید می آمدند و به ما برنامه میدادند.

کیوان محمدی، رئیس سازمان بودجه و برنامه ریزی استان گیلان در پاسخ به انتقادات محمود شکری، نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر در گفتگو با صریح خبر اظهار داشت: اولا ایشان در خصوص کدام بودجه صحبت میفرمایند چرا که کار تمام شد و  بودجه ۹۴ توزیع  شد و تمام شد.

محمدی افزود: ایشان تا حالا کجا تشریف داشتند و ایشان تا کنون یکبار به این سازمان نیامده است  تا در خصوص بودجه صحبت کنیم.


این همه ماجرا نبود!
 
 
محمود شکری گفت: آقای نوبخت نمی تواند جوانان تحصیل کرده تالش ببیند در حالی که آنها با سواد ترین انسانها هستند. وی گفت: یک مدیر باید در مقابل کاخ نشینی، رانت خواری و ویژه خواری، گوسفند خوری و کباب خوری مقاومت کند.

نماینده تالش با انتقاد از دکتر نوبخت معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مهندس نیکخو با تمام قدرت و غیرت از تالش دفاع کرد. چرا و به چه دلیل شخصی که قبل از مهندس نیکخو دست به اختلاس زد توسط ایشان مورد بازخواست واقع نشد.

شکری خطاب به مسوولین گفت: مگر استان گیلان استاندار ندارد که جاده اسالم به خاطر ۵۰ میلیون تومان متوقف می شود و مردم نمی توانند از یک جاده خوب استفاده کنند. این نماینده مجلس در سخنانی تامل برانگیز، خطاب به رسانه های جمعی استان گیلان گفت:شما وظیفه و رسالتی بر عهده دارید. رسانه های جمعی گیلان به اتاق کیوان محمدی بروید و ببینید که ده ها میلیون تومان برای این اتاق هزینه شده است. کدام یک واجب تر بود؟ مردم ستمدیده اسالم یا کیوان محمدی؟ وی همچنین از اطلاع رییس جمهور از وضعیت اتاق کیوان محمدی رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان خبر داد.


 ورای همه چیز!
 
 
کیوان محمدی اردیبهشت سال 94 طی حکمی از سوی محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  کشور، به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان منصوب شد.
 
محمدعلی (کیوان) محمدی، در تیرماه سال 93 از سوی محمدعلی نجفی استاندار گیلان به عنوان عنوان مشاور عالی وی منصوب شده بود.

در کنار همه سوابق سیاسی و علمی کیوان محمدی موردی مد نظر گزارش ما است و آن اینکه وی دبیر حزب اعتدال و توسعه استان گیلان است.
 
حزبی که در سال ۱۳۷۸ به رهبری حسن روحانی تأسیس شد ؛ حسن روحانی رئیس‌جمهور و چندین تن از دولتیان مانند محمود واعظی، محمد باقر نوبخت، محمدرضا نعمت‌زاده و اکبر ترکان در دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران از این حزب اند.

 
کیوان محمدی برخلاف بخش عمده هم حزبی های خودش مانند نوبخت که چندان اهل دادن هزینه نیستند که مثال آن هم نیش و کنایه های اخیر رییس جمهور بود که گفت در ایام انتخابات عده ای پاشنه ی گیوه شان خوابیده بود و بر نکشیدند ، حسابی میدان داری کرده بود و همه جا بود.
 
بی شک یکی از عوامل هجمه های پی در پی برخی از نمایندگان مخالف دولت با وی شجاعتش است ؛ شجاعتی که مخالفان دولت در گیلان چندان از هم حزبی های محمدی انتظار ندارند.
 
موضوع مهم تری که در این راستا قابل ارزیابی است و هجمه ها را بیشتر می کند ، نزدیک شدن به پایان دولت یازدهم و بسته شدن کابینه جدید و تغییر استاندار است که بی شک کیوان محمدی هم یکی از گزینه های اصلی برای تصدی این پست می باشد.
 
 
موردی که دوست و آشنا تحسین می کند
 
 
مغز و جان مفهوم تشکل های سیاسی ، کار تشکیلاتی است و این یعنی به صحنه آوردن مردم و نخبگان نه با حرکتهای عوام فریبانه، بلکه با حرکتهای ساختارمند تشکیلاتی، عضویت در قالب شبکه های عضویت، جلسات منظم و فعالیت های نه منفعلانه بلکه در ارتباطات دو سویه، تا اینکه آرام آرام اعضا تکثیر شوند و این تکثیر آدمها ، سازماندهی آن و تاثیر این ظرفیت نرم بر روی بخش دیگر جامعه مهمترین مغز کار تشکیلاتی است.
 
بی شک در بین تمام مدیران ارشد استان و دبیران احزاب ، فردی که تمام و کمال از زیرمجموعه خودش دفاع کرده و بیش از توان برای جوانان و هم حزبی های خودش قدم برداشته ، کیوان محمدی است.
 
در پایان باید گفت کیوان محمدی الگوی مدیران ارشد و احزاب گیلان باشد چراکه برخلاف عده ای که جوانان ستاد دکتر روحانی را تا روز جمعه می شناختند ، محمدی لحظه ای از نیروهای خودش غافل نشد.
 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار