کد خبر: ۴۹۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 17 September 2017
تابناک / نماینده ولی فقیه گیلان با بیان اینکه علم و دین همزاد بشر است گفت: دانش آموزان را از پایه های ابتدایی با ارزش های دینی در کنار فرا گیری علم و دانش آشنا کنید.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری شبستان از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه گیلان، امروز (۲۶شهریور) در نشست صمیمی اعضای کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش  اظهار کرد: دین و آموزش و پرورش

همزاد بشر بوده و به هم وابستگی داشته و در کنار یکدیگر در رشد و تعالی جامعه تاثیر به سزایی دارند.

 

وی با بیان اینکه در گذشته ادیان مختلفی وجود داشت گفت: علم بشر نمی تواند در همه مسائل اخلاقی و اجتماعی و اقتصادی و... حرف آخر را عنوان کند.

 

آیت الله قربانی به تاثیر گذاری دین در رشد علم و دانش اشاره و اذعان کرد: علم نمی تواند برنامه‌های که سعادت دنیا و آخرت بشر را تنظیم می کند، تعیین کند.

 

نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد:در گذشته 170 مکتب اعتقادی و اقتصادی بشریت وجود داشت، اما حقیقت جهان هستی را عنوان نمی کردند بلکه هر یک اعتقادات و نگرش های متفاوتی داشتند.

 

وی با تاکید بر اینکه آفریدگار جهان و انسان می تواند برنامه مدون برای بشریت تدوین کند افزود: خداوند پیامبر و ائمه اطهار (علیه السلام ) را درکنار بشریت برای انتقال دین قرار داد تا راه سعادت بشریت را برای همگان بازگو کنند.

 

نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: اگر پیامبران نبودند اکنون بشریت در قرون وسطی به سر می برد.

 

آیت الله قربانی خاطر نشان کرد: با وجود فراگیری علم و دانش و اکتشافات، بشریت تاکنون فقط توانسته از کتاب خالق الفبای آن را بیاموزد و خیلی مسایل است که کشف نشده است.

 

وی در ادامه به نفش عالمان دینی پرداخت و اذعان کرد: عالمان دینی با انتقال مفاهیم دینی به دانش اموزان می توانند راه گشای سعادت این نونهالان در دریای بی کران مشکلات باشند.

 

نماینده ولی فقیه به علم و دین منفی در جهان هستی پرداخت و گفت: دینی که گروهک‌‌های داعشی و همچنین علمی که سلامت انسان را با خطرات جدی روحی و روانی مواجه کنند اسلامی نیوده و باید عالمان دینی به این مقوله‌ها توجه کنند.

 

آیت الله قربانی به ویژگی‌های شاخص معمار کبیر انقلاب اشاره و اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با هدایت حکیم فرزانه امام خمینی (رحمة الله علیه ) شکل گرفت، امام به همه جوانب توجه داشت و با علم و دانش و توکل به پرورگار توانست غیر ممکن ها را ممکن کند.

 

وی با تاکید بر اینکه احکام اسلامی توسط روحانیون در مدارس مطرح شود خاطر نشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش در کنار حوزه علمیه در تربیت نسل جدید کوشا باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان به ترفندهای دشمنان اشاره و اذعان کرد: با وحدت و هم دلی همه مسئولان دشمنان اسلام هیچ غلطی نخواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار