تابناک / محمد حسین اصغریان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان در ششمین کارگروه تخصصی امور اقتصادی گیلان که امروز (21 شهریور) در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد، گفت: حجم و عمق فاجعه در سیل اخیر در شهرستان لنگرود به حدی است که همه باید در مسیر آرامش بخشی به حادثه دیدگان اقدام کنند.
کد خبر: ۴۹۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 12 September 2017

تابناک / محمد حسین اصغریان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری گیلان در ششمین کارگروه تخصصی امور اقتصادی گیلان که امروز (21 شهریور) در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد، گفت: حجم و عمق فاجعه در سیل اخیر در شهرستان لنگرود به حدی است که همه باید در مسیر آرامش بخشی به حادثه دیدگان اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر 900 خانوار خسارت دیدند، تصریح کرد: تسریع در اعطای تسهیلات به حادثه دیدگان باید به صورت زنجیره ای و یا وثیقه قرار دادن یارانه افراد ظرف حداکثر تا هفته آینده داده شود.

 

اصغریان در خصوص اینکه بیمه در دادن خسارت به حادثه دیدگان سیل چه اقداماتی می تواند انجام دهد، افزود: بحث بیمه های آتش سوزی منازل مسکونی شهری و روستایی باید در بین افراد ترویج شود و در حادثه اخیر هم به گفته مدیر بیمه ایران میزان برآورد خسارت در لنگرود بین 500 تا 800 میلیون تومان پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه به هر خانوار حادثه دیده در سیل اخیر تسهیلات قرض الحسنه 4 میلیون تومانی با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود، اظهار کرد: برای دریافت این تسهیلات هر خانوار می تواند با معرفی دو نفر از اعضای خانواده در مجموع  4 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

 

معاون توسعه مدیریت و اشتغال استانداری گیلان در خصوص بیمه محصولات کشاورزی هم خاطرنشان کرد: به دام و محصولات باغی کشاورزان در سیل اخیر آسیب وارد شده است.

 

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه حادثه تا به امروز به خوبی مدیریت شده است، گفت: روند و سیکل گرفتن اعتبار باید طی شود و ابعاد حادثه و میزان خسارت 60 میلیارد تومان برآورد شد که در همین هفته باید مصوبه دولت لحاظ تا با مشخص شدن مسیر راه میزان تسهیلات مشخص شود.

 

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های داخلی استان تا مشخص شدن اعتبار، تصریح کرد: تا زمانی که سیکل اصلی طی شود ارقامی باید به صورت تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد به حادثه دیدگان داده شود.

 

لاهوتی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه تالش محله و دیوشل لنگرود قطب نان برنجی محسوب می شود و در حادثه اخیر بسیاری از دستگاه های تولید نان برنجی آسیب دیدند، افزود: به یکصد خانوار از طرف صندوق کارآفرینی امید در قالب مشاغل خانگی تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات داده می شود.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به 26 فقره خودرو آسیب دیده هم وام خودرو داده می شود.

 

محمد اکبرزاده، مدیر کل بنیاد مسکن گیلان هم در این جلسه جبران معیشت و اسباب و اثاثیه را یک اضطرار در حادثه سیل دانست و گفت: دو میلیون تومان به صورت بلاعوض و پنج میلیون تومان هم در قالب تسهیلات اسباب و اثاثیه به حادثه دیدگان پرداخت می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: 450 واحد مسکونی روستایی و 600 واحد شهری  در باب تعمیرات و اسباب و اثاثیه در شهرستان های لنگرود و لاهیجان خسارت دیدند.

 

اکبرزاده با تاکید براینکه وام از طریق بانک ها به صورت زنجیره ای پرداخت می شود، اظهار کرد: انتظار ما این است که آمار ارائه شده قابل افزایش خواهد بود.

 

سید رضا جوادپور، فرماندار لنگرود ضمن قدردانی و تشکر از همه دستگاه هایی که در ساعات اولیه حادثه پای کار بودند، گفت: متاسفانه در سیل اخیر آسیب های فراوانی به مراکز صنفی و تجاری، مراکز تولیدی و خانوارها وارد شده است.

 

وی کاهش آلام آسیب دیدگان در حادثه اخیر را امری مهم دانست و اذعان کرد: برآورد ما در میزان خسارت بیش از 40 میلیارد تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار