تابناک / رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه کشوری که می‌خواهد مسیر توسعه را طی کند باید وقت‌شناسی و برنامه‌ریزی را سرلوحه کار قرار داده و با جدیت آن را دنبال کند، از اجرایی شدن برنامه ششم توسعه از سالجاری سخن گفت.
کد خبر: ۴۹۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 12 September 2017
سازمان مدیریت برنامه ریزی

 

تابناک / رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه کشوری که می‌خواهد مسیر توسعه را طی کند باید وقت‌شناسی و برنامه‌ریزی را سرلوحه کار قرار داده و با جدیت آن را دنبال کند، از اجرایی شدن برنامه ششم توسعه از سالجاری سخن گفت.

کیوان محمدی در نشست بررسی نظام نامه تدوین برنامه توسعه شهرستان، با اشاره به احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دولت گفت: در ابتدا با این مشکل رو به رو بودیم که این سازمان را به دید بودجه می‌ نگریستند و کمتر به بعد برنامه ‌ریزی توجه می‌شد اما تلاش گردیده برنامه ‌ریزی مقدم بر بودجه باشد چراکه پایه و اساس هر توسعه‌ای در گرو برنامه‌ریزی، نظم و مدیریت زمان است.

وی با بیان اینکه کشوری که می‌خواهد مسیر توسعه را طی کند باید وقت‌شناسی و برنامه‌ریزی را سرلوحه کار قرار داده و با جدیت آن را دنبال کند، از اجرایی شدن برنامه ششم توسعه از سالجاری سخن گفت و اظهار کرد: ما در سال اول برنامه ششم توسعه قرار داریم. مطابق با این برنامه قرار است که طی پنج سال آینده اتفاقات خوبی رقم بخورد و همه باید در این مسیر عزم را جزم کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در خصوص برگزاری جلسات برنامه توسعه شهرستان عنوان کرد: باید این نوع جلسات در فواصل زمانی کوتاه استمرار داشته باشد. فرمانداران شهرستان‌ها نیز باید در این امر جدیت بیشتری داشته باشد تا با ذهنیت و نگاه واحد بتوانیم در مسیر درست برنامه‌ریزی قدم برداریم.

محمدی با تاکید بر اینکه توزیع بودجه، بر اساس برنامه‌هایی خواهد بود که شهرستان‌ها ارائه می‌دهند، تصریح کرد: از هم اکنون باید برنامه سال ۹۷ در حوزه‌های مختلف مشخص شود. اگر فرمانداری‌ها در این خصوص نتوانند خود را با برنامه‌های تدوین شده هماهنگ و یا در این کار با سستی و رخوت عمل نمایند با مشکل مواجه خواهند شد.

وی درخصوص ماهیت برنامه‌ریزی در شهرستان ها گفت: در جهت اجرای بهتر این برنامه‌ها باید یک مشاور علمی در راس باشد که وظیفه هماهنگ‌کننده امور را داشته باشد. این افراد یک تیم فکری قوی شکل داده تا تفکرات واحد در استان داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرمانداران هر شهرستان را نماینده خود می‌داند، متذکر شد: فرمانداران در منطقه خود مبسوط الید هستند و حرف آخر را در شهرستان باید فرماندار آن شهرستان بزند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خاطرنشان کرد: فرمانداران نظام‌نامه تدوین برنامه توسعه شهرستان را مطالعه و نظرات نهایی و جمع‌بندی ‌شده خود را تا پایان شهریورماه ۹۶ به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان منعکس کنند. تلاش ما این است که این برنامه، واقعی باشد و لذا برای واقعی‌تر شدن این برنامه، نیاز است که فرمانداران نقش سازنده‌ و کارآمدتری داشته باشند.

روزبه رحمانیان، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیز، به وظایف و اختیارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: این کمیته‌ معطوف به برنامه‌ریزی است ولی در عمل شاهد آن هستیم که به بودجه‌ریزی روی آورده است لذا بدنه کارشناسی فرمانداری و معاونت عمرانی استانداری و دانشگاه می‌توانند با اشتراک جمعی و نگاه بلند مدت به پیشنهاد نظام‌نامه مطرح شده فکر کنند.

وی ادامه داد: چارت برنامه‌ریزی که در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرید می‌تواند در راستای برنامه‌ریزی بهتر شهرستان کمک شایانی کند به شرطی که در این امر جدیت و مطالعه بیشتر داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار