تابناک / رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت گفت: کمیسیون بهداشت شورای پنجم رشت در تلاش است تا با بررسی‌های لازم شرایط پیوستن تالاب عینک به کنوانسیون رامسر را فراهم کند.
کد خبر: ۴۹۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷ 12 September 2017
تابناک / رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت گفت: کمیسیون بهداشت شورای پنجم رشت در تلاش است تا با بررسی‌های لازم شرایط پیوستن تالاب عینک به کنوانسیون رامسر را فراهم کند.

فاطمه شیرزاد شامگاه امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در سال‌های اخیر جهت پیوستن تالاب‌های کشور، اظهار کرد: در سال‌های اخیر به‌منظور پیوستن تالاب عینک رشت به کنوانسیون رامسر که یکی از قدیمی‌ترین معاهده‌های بین‌المللی در خصوص محیط‌زیست است تلاش‌های فراوانی صورت گرفت و برای این کار نیازمندِ داشتن یکسری شاخص‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه تالاب عینک دارای اکوسیستم طبیعی است ، گفت: با توجه به اینکه این تالاب دارای اکوسیستم طبیعی، گونه‌های مختلف گیاهی و... است انتظار می‌رود با حمایت دیگر سازمان‌ها هر چه سریع‌تر شرایط پیوستن تالاب عینک به این کنوانسیون فراهم شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت با اشاره به وجود مشکلات متعدد زیست‌محیطی در استان گیلان، افزود: کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی در گیلان نیازمند جذب اعتبارات ملی است و مدیران محیط‌زیست کشور باید با جدیت به این حیطه ورود کنند.

شیرزاد در خصوص اقدامات انجام‌شده پیرامون تالاب عینک، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با مصوبات شورای اسلامی و پیگیری‌های شهرداری منطقه چهار رشت اقدامات خوبی در خصوص تالاب عینک انجام شد و برگزاری همایش‌های متعدد زیست‌محیطی، حضور انجمن‌های فعال محیط‌زیست در تالار گفتمان محیط‌زیست واقع در حاشیه تالاب عینک ازجمله اقدامات در این رابطه است.

وی از برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذار به‌منظور رفع مشکلات تالاب عینک و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت خبر داد و تصریح کرد: به‌زودی همایش بزرگ جذب سرمایه‌گذار پیرامون احیاء و رفع مشکل رودخانه‌ها و تالاب عینک رشت برگزار خواهد شد و کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای شهر از بسته‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی استقبال خواهد کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت  با اذعان به ظرفیت‌های متعدد تالاب عینک و دو رودخانه رشت گفت: تالاب عینک و گوهررود و زرجوب دارای بسترهای لازم جهت ایجاد و توسعه گردشگری آبی در رشت هستند و بنده معتقدم تالاب عینک می‌تواند به یک مرکز بزرگ تفریحی و زیست‌محیطی تبدیل شود.

شیرزاد بابیان اینکه منطقه چهار رشت جزو حاشیه‌های شهر است اظهار کرد: یقیناً با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تالاب عینک رشت، اقتصاد ساکنین منطقه و شهر رونق خواهد یافت.

وی افزود: متأسفانه یکی از دغدغه‌های فعلی کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت سرازیری فاضلاب‌های صنعتی و خانگی و ریختن زباله‌ها به تالاب عینک است و امیدوارم با تمهیدات انجام‌شده این مشکل برطرف شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت تالاب عینک رشت را بزرگ‌ترین تالاب شهری در کشور دانست و گفت: با سیاست‌گذاری‌های کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت و حمایت سازمان‌های مربوطه تالاب عینک رشت قابلیت تبدیل به قطب گردشگری در کشور را خواهد داشت و در این راستا قدردان پیگیری‌های انجمن‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی نیز هستیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم در طول فعالیت شورای پنجم بتوانیم اقداماتی ماندگار در خصوص تالاب عینک انجام دهیم و این مهم جزو مطالبات شهروندان فهیم رشت نیز است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار