جعفرزاده ایمن آبادی:
تابناک / نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سکوت نکرده ام بلکه سکوت رسانه ای کرده ام ، اظهار داشت: در روزهای اخیر در تهران مشغول پیگیری موضوع تغییر استاندار گیلان و زمزمه های حضور استاندار غیربومی بوده ام.
کد خبر: ۴۹۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴ 11 September 2017
تابناک / نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سکوت نکرده ام بلکه سکوت رسانه ای کرده ام ، اظهار داشت: در روزهای اخیر در تهران مشغول پیگیری موضوع تغییر استاندار گیلان و زمزمه های حضور استاندار غیربومی بوده ام.

رایزنی با نوبخت و رحمانی فضلی

وی با اشاره به دیدارها و مذاکرات خود با دکتر محمدباقر نوبخت معاون گیلانی رئیس جمهور و رحمانی فضلی وزیر کشور، گفت: تمام فرایندهای لازم را پیگیری خواهم کرد و اگر به نتیجه نرسیدم موضوعات را به مردم انتقال خواهم داد.

برداشت ما این است مردم از استانداران بومی رضایت بیشتری داشته اند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه دغدغه های مردم را به مسئولین انتقال داده ام در ادامه تصریح کرد: برداشت ما این است مردم از استانداران بومی رضایت بیشتری داشته اند. از شهید انصاری، تا آقایان صوفی و طاهایی و قهرمانی و نجفی مردم رضایت نسبی داشته اند. مردم قهرمانی را عاشقانه دوست داشتند. سوال ما این است که چرا می خواهید دکتر نجفی را تغییر دهید؟

یک سوم استانداران ادامه کار نمی دهند اما قرار بود دکتر نجفی با استانداری البرز ارتقا پیدا کند با این حال اصرار ما حفظ دکتر نجفی است 

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی افزود: طبق پیگیری های صورت گرفته ادامه کار یک سوم استانداران یعنی حدود ۱۰ استاندار میسور نیست اما دکتر نجفی نه تنها ادامه کار خواهد داد بلکه به استانداری البرز ارتقا خواهند یافت اما اصرار ما بر حفظ ایشان است.

موافق استاندار غیربومی نیستم

دکتر جعفرزاده ضمن اصرار بر ابقای نجفی صراحتا اعلام کرد: در فاز دوم اگر دولت اصرار به حضور دکتر نجفی در البرز داشت باز هم با استاندار غیر بومی موافق نیستم. و اگر هم قرار بر این بود استاندار غیربومی بیاید باید از استان بالاتری نسبت به گیلان انتخاب می شد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بوشهر ۲۵ درصد جمعیت گیلان را دارد. از لحاظ تعداد نماینده ما ۱۳ نماینده داریم و بوشهر ۳ نماینده دارد.

استاندار غیربومی تا تفاوت ماسال و ماسوله و شناختن شهرهای گیلان را پشت سر بگذارد ۶ ماه وقت مردم تلف شده است

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه استاندار غیربومی شناخت کافی از گیلان ندارد اظهارداشت: استاندار غیربومی از زبان، گویش، فرهنگ، آداب و رسوم، جغرافیای منطقه، محصولات کشاورزی و ویژگی های استان شناخت کافی ندارد. ۶ ماه طول می کشد و وقت مردم را تلف می کند تا تفاوت ماسال و ماسوله و شناختن شهرهایی مثل شفت و سیاهکل و املش و … را پشت سر بگذارد.

وی در ادامه گفت: قلبا از حضور استاندار بوشهر رضایت ندارم اما اگر نهایتا دولت تصمیم بگیرد که چنین اتفاقی رخ دهد برای پیشرفت استان همکاری می کنم.

 

تا امروز دوبار جلوی موضوع رفتن نجفی را گرفته ایم

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هرروز مشغول رایزنی بوده ام و تمام تلاش خودم را به کار بسته ام تصریح کرد: دو بار جلوی این موضوع را تا امروز گرفته ایم.

حرف مردم را به رئیس جمهور انتقال می دهم

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به رای بالای مردم گیلان به دکتر روحانی خاطر نشان کرد: مردم گیلان با شناخت کافی و نه با رای فتوایی به ایشان رای دادند و انتظار مردم از دولت دکتر روحانی این است توجه ویژه ای به این استان داشته باشند و من هم به عنوان رئیس ستاد مردمی آقای روحانی مراتب را انتقال می دهم.

وی با بیان اینکه به شدت پیگیر بوده ام اما به سمت جوسازی رسانه ای نرفته ام خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه در تعطیلات مجلس به سر می بریم اما در تهران مستقر شده ام و به رایزنی با مسئولین کشوری پرداخته ام. با اکثر روسای احزاب و مسئولین استانی هم نشست داشته ام. نظرات آیت الله قربانی و شخص استاندار را هم جویا شدم.

دکتر نجفی را عاشق مردم گیلان دیدم / قصد نداشت استاندار گیلان شود تا ارتقا پیدا کند

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: دکتر نجفی را عاشق مردم گیلان دیدم. استاندار گیلان ترجیح می دهد کارهای نیمه کاره در استان گیلان را به اتمام برساند. این جای تقدیر دارد. استاندار گیلان طی صحبتی که با بنده داشت اعلام کرد که نیامده است استاندار گیلان شود و ارتقا پیدا کند بلکه آمده بود تا سالهای پایانی خدمت خود را با خدمت به مردم استان گیلان پشت سر بگذارد.

جعفرزاده ایمن آبادی با اعلام اینکه من چنین آدمی را دوست دارم و از او دفاع می کنم ادامه داد: نگاه دکتر نجفی به مردم گیلان است.کم پیش می آید مدیری بگوید ارتقا نمی خواهم و اولویتم خدمت به مردم استانم است.

یکی از آقایان مدیر نمک مردم گیلان را خورد و نمکدان را شکست/ طی هفته های گذشته برداشتند اما رسانه ای نکردیم

وی گفت: یکی از آقایان مدیر نمک مردم گیلان را خورد و نمکدان را شکست. نگاهش به مردم گیلان نگاهی منفی بود و جای تاسف داشت. این مدیر را طی هفته های گذشته برداشتند اما رسانه ای نکردیم. در خصوص ابقای دکتر نجفی هم تمام تلاش خود را کرده ام اما رسانه ای نکرده بودم.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، افزود: اگر دولت پا را در یک کفش کرد که نجفی را برای استان البرز می خواهیم بازهم باید استانداری آشنا به گیلان در راس کار قرار بگیرد.

استانداری نباید بیاید که بگوید برنج نیمدانه بکارید؛ به اندازه کافی متضرر شده ایم / استاندار گیلان باید تفاوت ماهی سفید و کپور را تشخیص دهد

دکتر جعفرزاده اظهار داشت: در سالهای گذشته در برنج و چای به شدت متضرر شده ایم. نباید استانداری بیاید که بگوید برنج نیمدانه بکارید. چای هم به اندازه کافی ضربه دیده است. استاندار گیلان باید محصولات اساسی گیلان مثل برنج، چای، زیتون و امثال آن را به خوبی بشناسد. باید با دامپروری آشنایی داشته باشد. از دریای خزر اطلاعات کافی داشته باشد. تفاوت بین ماهی سفید و کپور را بتواند تشخیص دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر پیش از اینکه اقدامات لازم صورت بگیرد سکوت رسانه ای خود را می شکستم مردم می پرسیدند شما چه کرده اید که حالا از این تغییر گله می کنید؟ اما امروز آنچه در توانم بود را به کار بسته ام و همچنان پیگیری های لازم را انجام می دهم.

از دولت گله دارم / از ظرفیت های گیلان تنها یک نفر در تیم دولت حضور دارد

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه از دولت گله کرد و گفت: در تیم دولت تنها یک گیلانی به اسم دکتر نوبخت در رده های بالای مدیریتی قرار گرفته است و انتظار داشتیم از ظرفیت های گیلان بیشتر استفاده شود.

کرسی نوکری مردم را با هیچ سمتی عوض نمی کنم

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده کرسی نوکری مردم را با هیچ سمتی عوض نمی کنم تصریح کرد: دولت باید از ظرفیت سایر گیلانی ها استفاده می کرد. چند نفر را به دولت معرفی کردم که خودشان هم روحشان خبر ندارد اما در چینش کابینه در این زمینه کوتاهی صورت گرفت و تنها یک نفر یعنی دکتر نوبخت که پیش از این هم در کابینه حضور داشت استفاده شد.

وی افزود: ما از دولت در این زمینه مطالبه داریم. انتظار داشتیم اگر قرار بر ارتقای دکتر نجفی است از ایشان در کابینه دولت استفاده می کردند نه اینکه به استان دیگری بروند.

مجمع نمایندگان گیلان روی مسائلی مثل ابقای نجفی و یا حضور استاندار توانمند بومی اجماع نظر دارند

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه مجمع نمایندگان هم روی مسائلی مثل ابقای نجفی و یا حضور استاندار توانمند بومی اجماع نظر دارند و معتقدند استاندار غیر بومی نباید در گیلان حضور داشته باشد.

 

گیلان کارگاه آموزشی وزارت کشور نیست

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی صراحتا اعلام کرد: گیلان کارگاه آموزشی وزارت کشور نیست.

تلاش برای رایزنی با واعظی، نهاوندیان و جهانگیری در اسرع وقت

وی خاطر نشان کرد: با اکثر احزاب ، جناحها و فعالین اجتماعی صحبت کرده ام و نظرشان را جویا شده ام و پس از این نیز قصد مذاکره با واعظی، نهاوندیان، جهانگیری و چند تن دیگر از مدیران ارشد دولتی را در اسرع وقت دارم.

اولویت ما دکتر نجفی و سپس استانداری توانمند و بومی است

جعفرزاده در پایان با اعلام اینکه فرد خاصی را مدنظر ندارم گفت: اولویت ما آقای نجفی است و اگر دولت اصرار به حضور ایشان در استان البرز داشت با تعریف شاخصه هایی به دنبال استاندار توانمند بومی خواهیم بود. و نگاه ما به استاندار غیربومی تنها در صورت حضور یک استاندار از استانی بالاتر از گیلان و با شناخت کافی از مسائل گیلان خواهد بود نه استانی مثل بوشهر. /حرف تازه

 
 
برچسب ها: استاندار گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار