عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گیلان ؛
دبیرکل مجمع مهندسین گیلان در ادامه اشاره کرد: «هر گونه توافق پشت پرده با رنگ و لعاب اصلاح‌طلبی، بدون مجوز و تأیید و تصویب شورای هماهنگی و شورای عالی اصلاح‌طلبان، وجاهت سیاسی و اجتماعی ندارد و آنرا مغایر با مطالبات تک تک احزاب اصلاح‌طلب و بدنه‌ی اصلاحات می‌دانیم».
کد خبر: ۴۹۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 10 September 2017
تابناک / مازیار صیادی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استان گیلان در واکنش به بعضی نشست‌های پنهانی که ظاهرا به نمایندگی از سوی احزاب اصلاح‌طلب صورت می‌گیرد به گیل نگاه گفت: «شورای هماهنگی جبهه‌ی اصلاحات گیلان دارای منشور راهبردی و قوانین و دستورالعمل سازمانی است و هیچ فعال سیاسی، خواه در قالب حزب یا هر اصلاح‌طلبی با سابقه‌ی حزبی نمی‌تواند خودسرانه و با ادعای نمایندگی از احزاب اصلاح‌طلب، در خصوص انتخاب استاندار و یا سایر مدیران، مبادرت به موضع‌گیری، تعیین تکلیف یا توافق با هر فرد سیاسی یا اجرایی نماید».
 
 
 

چه کسانی به خود اجازه می‌دهند برای جبهه اصلاحات تصمیم بگیرند؟

مازیار صیادی، دبیرکل مجمع مهندسین گیلان در ادامه یادآور شد: «به نظر می‌رسد باید نسبت به هوشمندی سیاسی چنین افرادی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند شک کرد؛ چون اصلاح‌طلبی که به قواعد ابتدایی و اصول اولیه ساختار حزبی واقف نیست و نمی‌داند که شاکله‌ی جبهه‌ی اصلاحات، برآیند همگرایی کلیه‌ی احزاب اصلاح‌طلب است و به خود اجازه می‌دهد درباره بزرگترین نهاد مدیریتی و سیاسی استان و در رأس آن، سمتِ استانداری، با طرف مقابل و به نمایندگی از اصلاح‌طلبان چانه‌زنی کرده و خط و خطوط ترسیم نماید و حتی افرادی را به عنوان گزینه‌های استانداری معرفی نماید! این رویه عملاً توهین آشکار به اصالت و رسالت تک تک احزاب شناسنامه‌دار است».

فعالینی که حافظه‌ی سیاسی خود را از دست داده‌اند

صیادی، رئیس اسبق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان گفت: «متأسفم برای شخصیت بعضی از چهره‌های سیاسی که هنوز بسیار سنتی و قدیمی می‌اندیشند و تصور می‌کنند که بدون همراهی و همگرایی احزاب اصلاح‌طلب و خصوصاً جوانان هوشیار و با تدبیر اصلاح‌طلب گیلان می‌توانند معماری ساختار سیاسی گیلان را بدست بگیرند و یا در محفلی چند نفره، استاندار معرفی کنند. اینان گویا در جغرافیای سیاسی استان نیستند و یا به مرور زمان، حافظه‌ی سیاسی خود را از کف داده‌اند»!

دبیرکل مجمع مهندسین گیلان در ادامه اشاره کرد: «هر گونه توافق پشت پرده با رنگ و لعاب اصلاح‌طلبی، بدون مجوز و تأیید و تصویب شورای هماهنگی و شورای عالی اصلاح‌طلبان، وجاهت سیاسی و اجتماعی ندارد و آنرا مغایر با مطالبات تک تک احزاب اصلاح‌طلب و بدنه‌ی اصلاحات می‌دانیم».


کاندیدای لیست امید در انتخابات اخیر شورای شهر رشت افزود: «به حضرات متذکر می‌شویم که در حدود اختیارات خودتان گام بردارید و نیابتاً برای وزیر کشور نسخه نپیچید. چرا که زیبنده‌ی شما نیست در امورات احزاب اصلاح‌طلب دخالت و یا مدیر معرفی کنید. ما هنوز هم سعی می‌کنیم خرابکاری و بی‌برنامگی و بر هم زدن هارمونی ساختار اصلاح‌طلبان را در انتخابات شورای شهر رشت که بعضی از شماها  عاملش بودید پاک کنیم»!


  پدرخواندگیِ سیاسی‌ را تکرار نکنید


دبیر کل مجمع مهندسین به صراحت گفت: «ریتم و حرکات و تیپ سیاسی شماها برای جوانان و احزاب اصلاح‌طلب جذابیت ندارد و لطفا بیش از این خودتان را رو در روی احزاب و جوانان اصلاح‌طلب قرار ندهید و اگر رویه‌ی نخ‌نما شده و پدرخواندگیِ سیاسی‌تان را تکرار نمایید، لاجرم علیرغم میل باطنی، با اتفاق نظر همه‌ی احزاب، جراحی سیاسی عمیقی خواهیم  نمود و آن زمان ممکن است تحمل آن برایتان سخت و دشوار باشد».


عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان گیلان گفت: «مگر به خاطر ندارید که حدود چهار ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری، قائم مقام وزارت کشور، جناب آقای مقیمی، جهت سنجش فضای سیاسی و آگاهی از نگاه اصلاح‌طلبان نسبت به کارکرد استاندار بعنوان نماینده دولت در گیلان، طی جلسه‌ای با احزاب کوشید تا از دیدگاه و نقطه‌نظرات احزاب نسبت به نحوه‌ی مدیریت استاندار مطلع گردد؟ پس وزیر کشور به این باور رسیده‌اند که دیدگاه و نگاه اصلاح‌طلبان برای تداوم و همراهی با مدیر ارشد استان و میزان تعامل استاندار با احزاب اصلاح‌طلب، ملاک مناسبی برای ارزیابی است. دقیقاً در چنین فضای سیاسی، باز هم نقش محوری و جمع‌بندی اصلاح‌طلبان در خصوص تداوم مدیریت ارشد استان و استاندار، ملاک ارزیابی خواهد بود».


چه کسانی به دنبال تغییر استاندار هستند؟


صیادی ادامه داد: «شاید در این مجال اندک نتوان به احوالات بعضی از دوستان پرداخت اما باید بکوشیم منصف و با مرام  باشیم. اگر برخی هنوز به گفتمان اصلاحات باور نیافته‌اند، خوب است که لااقل وجدان و مرام مرادنگی را تمرین کنند و مصداقی برای نمک خوردن و نمکدان شکستن نباشند. امروز کسانی در پی عزل و نصب استاندار هستند که خود هدایای مختلفی اعم از پست و موقعیت و سایر امتیازات دریافت داشته‌اند! یقین داشته باشید که این بار اجازه نخواهیم داد استاندار فعلی و یا استاندار بعدی با روضه‌ی سوزناک‌تان گریه کند»!


مازیار صیادی، دبیر کمیته تعامل شورای عالی اصلاح‌طلبان گیلان، هرگونه جوسازی، سهم‌خواهی، تخریب و شایعه‌سازی را مذموم و نکوهیده دانست و افزود: «البته بدیهی‌ست که هر مدیر، هرچند موفق هم بوده باشد، لازم است طبق روالِ چرخش مدیریت، بعد از یک دوره‌ی زمانی تعویض شود. اما این امر بعد از نشست مطالعاتی با حضور تمام احزاب اصلاح‌طلب و احزاب همسو با دولت صورت خواهد گرفت و جمع‌بندی و نتایج این جلسه، طی پیشنهادی به وزیر محترم کشور اعلام خواهد شد».


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار