کد خبر: ۴۹۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 08 September 2017
تابناک / بارش شدید باران که از بامداد امروز (جمعه) در لاهیجان آغاز شده، علاوه بر آبگرفتگی برخی خیابان ها، مغازه ها و منازل مردم، مشکلاتی نیز برای تردد شهروندان و مسافران ایجاد کرده است.

شروع بارندگی و شدت آن در آغازین ساعات بامداد امروز به گونه ای بود که چنین بارشی با این میزان، طی چند سال اخیر در لاهیجان بی سابقه گزارش شده و برخی گزارش ها حاکی از رانش زمین در بعضی روستاها و جاده های روستایی، نفوذ آب به داخل برنجکوبی ها و تخریب سقف تعدادی از منازل است.
 
فرماندار شهرستان لاهیجان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان گیلان، از دیروز (پنجشنبه) اولین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان تشکیل شد و شب گذشته تمام نیروها در آمادگی کامل بودند.
 
سید محمد احمدی افزود: با توجه به اوج بارندگی ها از ساعت یک و نیم بامداد، عملیات امداد و نجات، جمع آوری آب و رفع آبگرفتگی ها از خیابان های این شهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش مسئولان و امدادرسانان در شهرستان، معطوف به مناطقی از روستاها و شهر است که دچار آبگرفتگی شده اند و کمک رسانی به مسافران نیز در حال انجام است.
به گفته احمدی، شهرداری های لاهیجان و رودبنه ، آتش نشانی ، هلال احمر ، ادارات راه و تمامی دستگاه های شهرستان با آغاز بارندگی ها در بامداد، وارد عملیات شده اند تا بتوانند از واردآمدن خسارت بیشتر به منازل مردم و خیابان ها ، جلوگیری کنند.
فرماندار لاهیجان خاطرنشان کرد: اکثر خیابان های لاهیجان و تمامی بوستان های این شهر و محوطه بسیاری از مدارس و ساختمان دولتی نیز دچار آبگرفتگی شده و آب وارد برخی از مغازه ها نیز شده است.
وی اضافه کرد: نیروهای امدادی از طریق دستگاه های پمپاژ آب در حال تخلیه آب از مکان های حساس و بیمارستان ها نظیر تاسیسات بیمارستان 22 آبان لاهیجان و رفع مشکلات پیش آمده هستند.
احمدی با یادآوری اینکه از شدت بارندگی ها کاسته شده، گفت: ولی همچنان بر اساس پیش بینی ها ، بارش باران تا عصر ادامه دارد و خوشبختانه خسارت جانی ناشی از این بارندگی گزارش نشده و میزان خسارت های مالی نیز در دست بررسی است.
گزارش ها حاکی از آن است که شهرهای شرقی گیلان همچون رودسر، سیاهکل و لنگرود نیز دچار آبگرفتگی شده اند.
اداره کل هواشناسی گیلان روز گذشته با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که با شمالی شدن جریانات، شرایط برای بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) ، کاهش دما ، رعد و برق و احتمال تگرگ فراهم می شود و بر این اساس، آسمان استان طی امروز (جمعه) ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید) ، رعد و برق، کاهش دما، عصر و شب کاهش ناپایداری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار