کد خبر: ۴۹۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ 07 September 2017
تابناک / استاندار گیلان در نشست شورای برنامه ریزی گفت: باید مشکلات تالاب انزلی و پسماند گیلان را در دولت دوازدهم برطرف کنیم.

به گزارش گیل خبر، دکتر نجفی در این نشست با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: ابتدای امسال ۲هزار و۵۰۰میلیارد تومان پروژه باحضور رئیس جمهور ، ۲۰۰میلیارد تومان با حضور معاون اول رئیس جمهور و آغاز افتتاح هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان پروژه هفته دولت باحضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور را داشتیم که جملگی بیانگر عزم و ارداه دولت تدبیر وامید در آبادانی و سازندگی کشور و گیلان است.

وی با اشاره به بهره برداری از هزار و ۱۷۴ پروژه عمرانی و عام المنفعه با هزینه و سرمایه گذاری هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان در هفته دولت امسال در استان ، گفت : نکته مهم و مثال زدنی افتتاح حدود ۴ هزار میلیارد تومان پروژه های گیلان در سال جدید حضور و مشارکت پررنگ بخش خصوصی است.

استاندار گیلان سهم رسانه ملی، خبرنگاران، مدیران رسانه و جراید را در این توفیقات عظیم بسزا و شایسته عنوان کرد وگفت : از همه رسانه ها به ویژه رسانه ملی،مطبوعات،خبرگزاری ها وسایتها به دلیل همراهی ، پوشش مناسب خبری و انعکاس کامل رویدادهای این هفته قدردانی می کنم.

استاندار گیلان با بیان اینکه از شروع به کار دولت حمایت و بهره گیری از توان بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت گفت : میزان سرمایه گذاری داخلی از هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به ۵هزار میلیارد تومان رسید.

دکتر نجفی افزود : همچنان وظیفه داریم این روند حمایت از بخش خصوصی را تقویت و ادامه دهیم .

استاندار گیلان گفت :در نشست اخیر کارگروه تولید و اشتغال با حضور دکتر نوبخت ، مدیران عامل بانک ها پرداخت ۲ هزار میلیارد تومانی تسهیلات به تعدادی از واحدهای تولیدی بزرگ استان را متعهد شدند که انجام این تعهد باید پیگیری و به طور کامل جذب شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری در خصوص موضوع اشتغال جوانان اظهار کرد: اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است؛ گر چه کافی نیست و با جدیت این مسیر را ادامه خواهیم داد.

دکتر محمدعلی نجفی همچنین ساماندهی تالاب بین المللی انزلی و پسماند استان را دو اولویت اصلی دولت در گیلان عنوان و خاطرنشان کرد : این دو طرح مهم استانی یا با تبدیل کردن به پروژه ملی و یا با مشارکت بخش خصوصی به نتیجه مطلوب خواهد رسید چرا که اعتبارات استانی کفاف هزینه های آن را نمیدهد.

استاندار گیلان گفت :رئیس جمهوری به رئیس سازمان محیط زیست در خصوص حل معضل پسماند استانهای شمالی ماموریت ویژه دادند.

دکتر نجفی ادامه داد : بی شک حل مشکل پسماند ،نجات گیلان است و ما باید مشکلات تالاب انزلی و پسماند گیلان را در دولت دوازدهم برطرف کنیم .

وی بر توجه ویژه به موضوع صنعت استان تأکید کرد و با بیان اینکه توقیت بنیه کشاورزی استان از اولویت های استان است. اظهار داشت: هر چه در این بخش هزینه کنیم سرمایه گذاری کرده ایم.

دکتر نجفی اضافه کرد: در بخش پارک علم و فناوری استان واستفاده از مراکز تحقیقاتی اقداماتی صورت گرفت که ادامه خواهیم داد؛ تجهیز استودیو صدا و سیما نیز در دستور کار قرار بگیرد، چرا که وضعیت کنونی زیبنده صدا و سیما گیلان نمی‌باشد.

دکتر نجفی همچنین با توجه به پیش بینی احتمال آبگرفتگی و سیلاب در دو روزآینده خاطر نشان کرد: همه اعضای ستاد مدیریت بحران به دلیل ورود گردشگران آماده باش باشند


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار