تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / درحالی برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی برای تغییر استاندار گیلان را مطرح می‌کنند که حضور محمدعلی نجفی در این سمت موجب رشد تمامی شاخص های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی استان در 4 سال گذشته شده است.
کد خبر: ۴۹۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 07 September 2017
تابناک / درحالی برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی برای تغییر استاندار گیلان را مطرح می‌کنند که حضور محمدعلی نجفی در این سمت موجب رشد تمامی شاخص های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی استان در 4 سال گذشته شده است.
 
 
 

تحول در وضعیت اقتصادی

تنها در 4 ساله حضور نجفی در مسند استانداری بالغ بر  8040 پروژه عمرانی و تولیدی در استان به بهره‌برداری رسید و همچنین حجم سرمایه گذاری داخلی با افزایش چشمگیر از 1500 میلیارد تومان در سال 92 به 5000 میلیارد تومان در سال 95 رسید.

در بخش شیلات ظرفیت نصب قفس پرورش ماهی در دریا در سال 95 برای استان به حدود 10 هزار تن رسید.

طی هفته دولت امسال  هزار و 174 پروژه عمرانی و تولیدی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 226 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و در سال گذشته بالغ بر 800 پروژه با اعتباری بیش از 3 هزار و 422 میلیارد تومان به بهره برداری رسید که مجموع پروژه های افتتاحی نسبت به سال قبل تر رشد 192 درصدی داشته است.

در سال 95 ،بالغ بر621 میلیون دلار و 500 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی و 182 میلیون دلار سرمایه گذاری دولتی در استان انجام شده  و همچنین بالغ بر 350 میلیون دلار سرمایه گذاری درحال جذب به استان است.

نرخ بیکاری استان در آغاز دولت یازدهم 15.6 و رتبه گیلان پنجمین استان بیکار کشور بود که این شاخص در سال 95 به 11.3 درصد رسید و رتبه گیلان به جایگاه دهم ارتقا یافت.

همچنین بر اساس آمار در 4 سال گذشته گیلان رتبه اول بهبود فضای کسب و کار را در کشور کسب کرده است که یکی از عوامل اصلی آن تشکیل کارگروه رفع موانع تولید با ابتکار محمدعلی نجفی بود که مورد الگو برداری سایر استان ها نیز قرار گرفت.

در بخش کشاورزی میزان فرآوری محصولات کشاورزی از 1.7 میلیون تن در آغاز دولت یازدهم به 2.6 میلیون تن در سال گذشته رسید.همچنین 4 هزار باغ چای در استان احیا و قیمت خرید برگ سبز 108 درصد رشد پیدا کرد.

گازرسانی به روستاها،افزایش ضریب نفوذ اینترنت خانگی و بی سیم،افزایش تولید برنج،افتتاح سدها،ساخت و توسعه چند بیمارستان،کسب رتبه اول در جذب تسهیلات صندوق کارآفرینی امید،رشد صادرات از گمرکات گیلان،بهبود شاخص های اقتصادی منطقه آزاد انزلی و... از جمله موارد دیگر مدیریت موفق نجفی در گیلان است.

ارتقاء شاخص های فرهنگی استان

استان گیلان با مدیریت استاندار بومی موفقیت های چشمگیری در بخش فرهنگی و هنری را به ثبت رسانده است.تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از 533 کانون در سال 92 به 863 در سالجاری رسید و درحالی‌که درآغاز دولت تنها 653 قاری قرآن در استان فعالیت می کردند این آمار هم اکنون به شش هزار و 500 نفر رسیده است.همچنین تعداد خانه های قرآن در استان در این مدت تقریبا دو برابر شده است.

آموزشگاه های هنرهای تجسمی نیز از 109 عدد در سال 92 به 130 آموزشگاه تا سال جاری افزایش یافته است.

مضاف بر این در دولت دهم یک هزار و ٨٣١ عنوان کتاب در گیلان منتشر شد که این آمار در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید به دو هزار و ٣٩١ عنوان رسید که رشد 30 درصدی را نشان می دهد.

۸۰۴ نوبت موسیقی از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ اعم از سنتی و پاپ در استان گیلان اجرا شده که این رقم نسبت به ۲۸۴ مورد چهار ساله دولت دهم، از رشد ۱۸۳ درصدی برخوردار است.

از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۵ ، تعداد ۵۵۶ عنوان نمایش در استان گیلان تولید شده که این میزان، نسبت به ۴۳۱ نمایش تولید شده در چهار سال دولت دهم، از رشد ۲۹ را نشان می دهد.تعداد تماشاگران کنسرت ها نیز از ۱۲۶ هزار و ۴۹۰ نفر در چهار سال دولت دهم، به ۴۳۹ هزار و ۷۹۳ نفر در این دوره رسیده که این اعداد نیز حاکی از رشد ۲۴۷ درصدی تعداد تماشاگران کنسرت موسیقی در استان است.

دستاورد های سیاسی:گیلان استان کنسرت و سخنرانی

درحالی‌که بسیاری از استان ها با مشکل لغو سخنرانی های سیاسی و کنسرت ها و حتی حمله به مدعوین طی 4 سال گذشته روبرو بودند.گیلان از جمله معدود استان هایی است که حتی یک کنسرت یا سخنرانی در آن لغو نشد.

اعتدالگرایی محمد علی نجفی و همراه با درایت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان موجب شد به دور از هرگونه درگیری سیاسی  فضایی توام با آرامش برای مردم و احزاب فراهم شود.

افزایش چشمگیر تعداد تشکل های سیاسی و اجتماعی،ارائه لیست های متنوع در انتخابات،افزایش تعداد جلسات و آزادی احزاب و... همه از موفقیت نجفی در ایجاد آرامش سیاسی در این استان دارد.

حمایت همه جناح ها از استاندار گیلان

میانه روی محمدعلی نجفی موجب شده تا اکثر جریان های موافق و مخالف دولت به تمجید از عملکرد وی پرداخته و خواستار ابقای وی در گیلان شوند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در روزهای گذشته با قدردانی ار استاندار گیلان  عشق و علاقه موجود در دکتر نجفی برای حل مشکلات مردم و عمران و آبادانی استان را زبانزد دانست و گفت:"نوع مدیریت ایشان به نحوی است که وحدت و همدلی بسیار خوبی در استان وجود دارد."

نماینده ولی فقیه در گیلان هم هفته گذشته با حمایت از استاندار گیلان گفت: محمدعلی نجفی استاندار تلاش بسیاری انجام داده و هشت هزار پروژه را در استان به بهره‌برداری رسانده است.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رحمانی فضلی قصد دارد محمدعلی نجفی را به عنوان استاندار البرز منصوب کند گفت:مردم،ائمه جمعه و نمایندگان استان خواهان ابقای نجفی در استان گیلان هستند و خود وی هم مایل به این جابجایی نیست.

آلرژی مردم گیلان به مدیران غیربومی

پس از اینکه عبدالحمید خدری نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اعلام کرد که قرار است مصطفی سالاری استاندار بوشهر قرار است به عنوان استاندار گیلان منصوب شود، موجی از اعتراضات در بین شخصیت‌های سیاسی، احزاب و مردم استان به‌راه افتاده تا آنجایی که کمتر رسانه‌ای در استان پیدا می‌شود که با نگرانی به این موضوع نپرداخته باشد. جمعی از مردم استان در شبکه‌های اجتماعی با تشکیل کمپین و تلاش برای ترند کردن هشتگ های حمایت از نجفی و مخالفت با گزینه غیر بومی خواهان ابقای استاندار گیلان شدند.

در حالی‌که شدیدترین انتقادات نسبت به دولت به دلیل عدم استفاده از زنان در کابینه مطرح است حذف استانداران اعتدالی و اصلاح‌طلب توسط رحمانی فضلی می‌تواند چالش جدیدی را برای دولت دوازدهم ایجاد کند.
 
 
 
در روزهای گذشته و با مطرح شدن شائبه انتصاب محمدعلی نجفی به عنوان استاندار البرز، نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه قدس گیلان با تقدیر از استاندار گیلان از ابقای وی حمایت کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان در روزهای گذشته با قدردانی از استاندار گیلان، عشق و علاقه موجود در دکتر نجفی برای حل مشکلات مردم و عمران و آبادانی استان را زبانزد دانست و گفت:"نوع مدیریت ایشان به نحوی است که وحدت و همدلی بسیار خوبی در استان وجود دارد."

نماینده ولی‌فقیه در گیلان هم هفته گذشته با حمایت از استاندار گیلان گفت: محمدعلی‌نجفی استاندار تلاش بسیاری انجام داده و هشت هزار پروژه را در استان به بهره‌برداری رسانده است.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رحمانی‌فضلی قصد دارد محمدعلی نجفی را به عنوان استاندار البرز منصوب کند، گفت: مردم، ائمه جمعه و نمایندگان استان خواهان ابقای نجفی در استان گیلان هستند و خود وی هم مایل به این جابجایی نیست.


 
منبع: تابناک
برچسب ها: استاندار گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار