در نخستین جلسه علنی ؛
تابناک / سومین جلسه شورای شهر رشت درحالی برگزار شد که مهم ترین دستور این جلسه بررسی صلاحیت های پنج نامزد معرفی شده برای تصدی پست شهرداری بود که به علت غیبت دو عضو این موضوع به جلسه بعد موکول شد.
کد خبر: ۴۸۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵ 29 August 2017
تابناک / سومین جلسه شورای شهر رشت درحالی برگزار شد که مهم ترین دستور این جلسه بررسی صلاحیت های پنج نامزد معرفی شده برای تصدی پست شهرداری بود که به علت غیبت دو عضو این موضوع به جلسه بعد موکول شد.

سومین جلسه شورای شهر رشت، عصر دوشنبه در تالار شورا در حالی برگزار شد که به دلیل غیبت دو عضو شورای شهر، مهمترین دستور جلسه یعنی بررسی سوابق و برنامه های پنج نامزد تصدی شهرداری رشت مسکوت ماند.

با اینکه اعضای شورا بر وفاق و همدلی تاکید داشتند و برخی اعضا از جمله رضا رسولی خواستار تسریع در امر بود ولی به پیشنهاد فرهام زاهد و موافقت رئیس شورا، مصوب شد بررسی صلاحیت نامزدهای پست شهرداری صبح چهارشنبه صورت گرفته تا همه ۱۱عضو شورا شهر رشت در این انتخاب سهیم باشند.

در این جلسه همچنین ترکیب اعضای کمیسیون های تخصصی شورای شهر با رأی اعضا مشخص و چهار کمیسیون تخصصی شورا با پنج عضو و کمیسیون برنامه و بودجه به دلیل اهمیت آن با هفت عضو انتخاب شد که رئیس شورا تاکید کرد: به لحاظ قانونی منعی برای حضور دیگر اعضا که عضو یک کمیسیون نیستند، وجود ندارد.

امیرحسین علوی با اشاره به برگزاری دو جلسه با مدیران شهرداری و نخستین جلسه شورای اداری شهرداری با حضور اعضای شورا، افزود:  پیش نیاز رفع مشکلات شهرداری، حفظ آرامش است.

وی با تأکید برضرورت حفظ آرامش سازمان شهرداری، گفت: معوقات حقوق کارکنان باید پرداخت شود.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به حساسیت انتخاب شهردار، خاطرنشان کرد: از مشورت بزرگان و دلسوزان این شهر در انتخاب شهردار استفاده کرده ولی حق انتخاب شهردار با نمایندگان مردم در شورای شهر  است.

به گفته این مسئول ضمن استفاده از مشورت های مفید متخصصان و مسئولان، باید حق انتخاب نمایندگان مردم را به رسمیت شناخته شده و از اعمال فشار خودداری شود.

تأخیر در انتخاب شهردار سبب از دست دادن گزینه های کارآمد می شود

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای شهر رشت در نطق پیش از دستور جلسه گفت: متاسفانه در شورای چهارم نتوانستیم  اعتماد جمعی را حفظ کنیم.

رضا رسولی بر وفاق و همدلی اعضای شورا تاکید و اظهارکرد: اراده جدی همکاران تسریع در فرآیند انتخاب شهردار اتفاق مهمی بوده و با توجه به اینکه شهر رشت سه ماه پایانی شورای چهارم را بدون حضور شهردار طی کرده ضرورت دارد به فرآیند انتخاب شهردار سرعت ببخشیم.

وی به رایزنی ها و مشورت های دلسوزان و متخصصان شهری نیز اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین خواسته های  مردم این است که در حداقل زمان ممکن شهردار انتخاب شود.

رسولی تأکید کرد: شورا چهار روز برای مصاحبه با ۳۲ نفر از نامزدهای تصدی پست شهرداری زمان صرف کرده به تعویق انداختن انتخاب شهردار موجب می شود گزینه های کارآمد را از دست بدهیم.

وی همچنین به غیبت دو عضو شورا اشاره کرد و یادآورشد: اولویت اعضا حضور در شورا بوده و مهمترین دستور جلسه نیز بحث انتخاب شهردار است و انتظارمی رود در چنین جلسه مهمی همه اعضای شورا حضور داشته باشند.

بی ثباتی مدیریتی مشکل اصلی شورای شهر رشت در چهارمین دوره فعالیت

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با بیان اینکه اعتماد مردم و حماسه حضور در انتخابات جای تقدیر و تشکر دارد، اظهار کرد: اعضای شورا برای همکاری و رفاقت آمده اند.

احمد رمضانپور تاکید کرد: اعضا نباید تفکر سیاسی را در کار اجرایی دخالت دهند در غیر این صورت سبب زیان و ضرر یک برای نظام، انقلاب و خیانت به رای مردم و ارزش های نظام است.

وی همچنین با بیان اینکه علت عقب ماندگی این شهر باید بررسی شود، یادآور شد: ما نباید رشت را با اصفهان و تبریز مقایسه کنیم.

رمضانپور به جذب سرمایه های بخش خصوصی برای رشد دیگر شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: اگر شهرهای همطراز رشت بیش از مرکز گیلان رشد کرده اند نشان از توانمندی این شهرها در جذب سرمایه بوده که متاسفانه رشت در این حوزه نتوانسته خوب عمل کند.

  وی تصریح کرد: باید شهرداری انتخاب شود که قدرت تعامل با همه گروه ها، نهادها و سازمان های ذی نفوذ  را داشته تا در گام نخست، ضمن کسب اعتماد عمومی در گام بعدی بتواند امنیت را برای جذب سرمایه بخش خصوصی ایجاد و همچنین بتواند منابع دولتی را دریافت کند.

عضو شورای شهر رشت در ادامه بی ثباتی و تعویض مکرر شهرداران در شورای چهارم را مهمترین آفت شهرداری عنوان و تاکید کرد: امیدواریم شورای پنجم تا پایان فعالیت، با یک شهردار به امورات شهر بپردازد.

در ادامه دستور اول جلسه یعنی بررسی سوابق و برنامه های نامزدهای پست شهرداری قرائت شد.

فرهام زاهد با بیان اینکه مهمترین وظیفه شورا، انتخاب شهردار است و نبود هر یک از اعضا، ۱۰ درصد این وظیفه مهم را تحت الشعاع قرار می دهد، افزود: با توجه به غیبت دو عضو شورای شهر رشت، پیشنهاد می شود بررسی این دستور جلسه، به جلسه دیگری موکول شود.

اعضای کمیسیون های مختلف شورای شهر رشت مشخص شد

با رای موافق اعضای شورا تصمیم گیری در مورد بررسی سوابق نامزدهای پست شهرداری مسکوت و بررسی سوابق پنج نامزد شهرداری رشت به روز چهارشنبه موکول شد.

انتخاب اعضای کمیسیون های تخصصی شورا دستور دوم جلسه بود که به پیشنهاد رئیس شورای شهر، پنج عضو شورا شهر رشت برای هر کمیسیون معرفی و اعضای کمیسیون با ۹ رای از اعضای حاضر انتخاب شدند.

کمیسیون توسعه و عمران شهری: حامد عبدالهی، رضا رسولی، امیر حسین علوی، اسماعیل حاجی پور، فرهام زاهد

کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا: محمد حسن عاقل منش، محمد حسن علیپور،  فاطمه شیرزاد، فرهام زاهد و احمد رمضانپور

کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورا: به پیشنهاد برخی اعضا مبنی بر ترکیب هفت نفره اعضای کمیسیون بودجه موافقت شد و

حامد عبدالهی، فاطمه شیرزاد، امیر حسین علوی، فرهام زاهد، احمد رمضانپور، رضا رسولی، حجت جذب به عضویت در این کمیسیون در آمدند.

کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا: محمد حسن عاقل منش، حجت جذب، محمد حسن علیپور، فاطمه شیرزاد، جلال الدین محمد شکریه

کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا: محمد حسن عاقل منش، حجت جذب، اسماعیل حاجی پور، جلال الدین محمد شکریه و رضا رسولی


برچسب ها: شورای شهر رشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار