کد خبر: ۴۸۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 27 August 2017
تابناک / سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: شهرداران سابق رشت و شاهرود به عنوان گزینه‌های جدید شهرداری گرگان مطرح هستند و حسین صادقلو شهردار سابق گرگان هم می‌تواند برنامه ارائه دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسین ربیعی، ظهر امروز با اشاره به حواشی پیش آمده درباره انتخاب شهردار، اظهار داشت: اعضای شورای شهر گرگان، حسین صادقلو شهردار سابق را عزل نکردند اما باید براساس قانون رفتار می کردیم و آقای صادقلو تا 31 شهریور ماه شهردار گرگان بود اما پس از آن باید سرپرست یا شهردار انتخاب می‌کردیم.

وی افزود: با اتفاقاتی که در چندماهه پس از انتخابات رخ داد، تصمیم اعضای شورا بر این بود که دیگر با این رویکرد نمی‌توان با آقای حسین صادقلو کار کرد و برای همین شورا تشخیص داد که فرد دیگری را به عنوان سرپرست انتخاب کند.

ربیعی با بیان اینکه برخی از گزینه‌ها برای شهرداری گرگان اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: محمدعلی ثابت قدم، شهردار سابق رشت و ناصر حاجی محمدی که فوق دکترای شهرسازی دارد و در گذشته نیز شهردار شاهرود بوده هم به عنوان گزینه‌های شهرداری مطرح هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: مهدی باقری سرپرست فعلی شهرداری نیز می‌تواند برنامه ارائه دهد و حسین صادقلو شهردار قبلی گرگان هم در صورتی که مشکلی مربوط به ایثارگری و بازنشستگی خود را حل کند و جایگاه شورا را به رسمیت بشناسد، می‌تواند به شورا برنامه ارائه دهد و هر 9 نفر از اعضای شورا برنامه‌ها را بررسی و بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد.

حمیدرضا آقاملایی، عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان نیز گفت: نباید به گونه‌ای رفتار کرد که جایگاه نظارتی شورا کمرنگ شود و حسین صادقلو نیز می‌تواند برنامه خود را به شورا ارائه دهد، حرف‌های منطقی اعضاء را بشنود، برخی جنبه‌های مدیریتی را اصلاح و در چارچوب قانون عمل کند.

وی افزود: بین گزینه‌هایی که مطرح شده باید بررسی کامل و جامعی انجام دهیم. هر فردی که می‌خواهد گزینه شهرداری گرگان باشد باید شاخص‌های وزارت کشور و برخی از شاخص‌های ما را داشته باشد.

علی اصغر یوسفی، نائب رئیس شورای شهر گرگان نیز با بیان اینکه گزینه‌های پیشنهادی باید شرایط کلی برای شهرداری رتبه 10 را داشته باشند، اظهار کرد: علاوه بر گزینه‌هایی که اعلام شد، صحبت‌های مختصری با شهرداران یکی از مناطق تهران هم انجام شد اما هنوز نهایی نشده است.

وی گفت: هر فردی که می‌خواهد در بین گزینه‌ها باشد باید رزومه و سوابق کاری خود را ارائه دهد، هرچند ما به دنبال تحقق حداقل‌ها نیستیم بلکه به توانمندی‌های حداکثری فکر می‌کنیم.

نائب رئیس شورای شهر گرگان درباره اینکه شهردار گرگان چه زمانی معرفی می‌شود، اظهار کرد: براساس قانون شهرداری نمی‌تواند بیش از 3 ماه سرپرست داشته باشد، اگر هفته جاری کمیسیون‌ها شکل بگیرد از هفته آینده گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین گزینه را انتخاب خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار